Pacientai pageidauja daugiau informacijos ir dėmesio, medikai prašo supratimo ir kantrybės

Gražinos Dagytės nuotrauka
Laikantis Sveikatos apsaugos ministro įsakymo, pacientams tenka laukti už poliklinikos durų.
Karantinas ir su juo susiję pasikeitimai gydymo įstaigose vargina ir pacientus, ir medikus. Pirmieji, norėdami prisiregistruoti vizitui, skundžiasi užimtomis telefonų linijomis, ilgomis eilėmis pas gydytojus, informacijos bei dėmesio stoka. Antrieji aiškina, jog laikosi Sveikatos apsaugos ministro nurodymų ir pacientus prašo supratimo ir kantrybės.

Problemos kilo dėl informacijos stygiaus ir užimtos telefono linijos

Biržų rajono gyventoja Janina (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) kreipėsi į „Biržiečių žodį“, norėdama papasakoti apie patirtus nepatogumus norint patekti pas medikus. Moteris tvirtino, jog pagrindinės problemos esą kilusios dėl informacijos stygiaus bei užimtos telefono linijos.

Pensininkei Janinai po anksčiau atliktos operacijos reikėjo siuntimo pasikonsultuoti su ją gydžiusiais kito miesto gydytojais. Moteris pasakojo gerai įsidėmėjusi, jog karantino metu buvę skelbta, jog reikia kreiptis į rajono poliklinikos registratūrą, kad jos darbuotojos užregistruotų, kada žmogus galėtu telefonu ar atvykęs pasikonsultuoti su šeimos gydytoju. Kad galima ir net reikia skambinti šeimos gydytojai, Janina nežinojusi. Sako, jog tokios informacijos skaitomame laikraštyje nepastebėjusi.

Pensininkė teigė praėjusią savaitę skambinusi ne vieną sykį nurodytais registratūros telefonais. Tačiau prisiskambinti, pasak jos, nepavykę – vis buvę užimta. Netekusi kantrybės ir nenorėdama vėluoti pas chirurgus, ji nuvyko į polikliniką pati.

„Aplinka prie poliklinikos išgražinta, laiptai blizga, durys pačios atsidaro, bet užeiti į vidų negalima“, – patyrimu dalinosi moteris. Pulkelis žmonių, pasak ponios Janinos, stoviniavo prie gydymo įstaigos durų, slaugytoja jiems matavo temperatūrą. Janina irgi palaukė eilėje, pasiguodė neprisiskambinusi. Netrukus jai buvo paaiškinta, jog turėtų skambinti ne į registratūrą, o savo šeimos gydytojai. Pensininkė pasiguodė to nežinojusi ir net nepasiėmusi gydytojos telefono numerio.

Be aplinkinių pagalbos neįžvelgė smulkių raidžių ir skaičių

Pasak Janinos, registratorė informavo, jog numerį galinti rasti prie poliklinikos durų pastatytame informaciniame stende. Bet vėl problema – pensininkė negalėjo įžiūrėti smulkiai surašytų pavardžių ir skaičių, ji negalėjo atsitūpti ar pasilenkti iki stendo apačios, vos ne iki žemės. (Moteris mano, jog informacija turėtų būti „akių lygyje“.) Laimė, jog į pagalbą atskubėjo kiti eilėje stovėję biržiečiai.

Pensininkė Janina stebėjosi, kodėl pacientai turi laukti lauke, svarstė, kas būtų, jei lytų lietus, pūstų šaltas vėjas. Apsvarstydama šio sudėtingo meto situaciją, ponia Janina negailėjo komplimentų vaistininkams: „Jie neužsibarikadavę: ir priima, ir pataria“.

Prie Biržų poliklinikos kalbinti pacientai „Biržiečių žodžiui“ sakė, jog prisiskambinti kartais tikrai būna sunkoka. Reikia kantrybės. Kiti pašnekovai antrino, jog „Biržais skųstis negalima“, kur kas sunkiau esą prisiskambinti Vilniaus ar Kauno medikams – pacientų daug, visi nori patekti, gydytojai apkrauti darbais.

Skambinantiems reikia kantrybės

Šių eilučių autorei prisiskambinti į registratūrą pavyko iš karto, galbūt, kad buvo popietės metas. Diana Šatienė, pavaduojanti registratūros darbuotoją, maloniai paaiškino, jog skambučių pakanka ir po pietų. Pasitaiko, jog vienu telefonu bendraujant su pacientu, suskamba ir kitas telefonas. Susisiekę su savo šeimos gydytojais, žmonės gali susitarti greičiau.

Pokalbio metu antrasis telefonas netilo – vieni teiravosi dėl siuntimų, kiti dėl kraujo tyrimų, treti dėl profilaktinių pasitikrinimų.

Biržų rajono savivaldybės poliklinikos direktorius Leonidas Sologubovas „Biržiečių žodžiui“ paaiškino, jog per dieną yra priimama apie 200 žmonių. Į registratūrą galima skambinti dviem telefonais, kurių numeriai lankytojams yra žinomi. Daugiausiai skambinančių rytais. Nepavykus greitai susisiekti, reikėtų pabandyti vėliau arba po pietų, kai telefono linija mažiau apkrauta. Direktorius L. Sologubovas sakė, jog apie pasikeitimus, kreipiantis į medikus, informuojama interneto tinklalapiuose ir porą kartų skelbta žiniasklaidoje. Minėtu atveju, pasak direktoriaus, tiesiog įvyko nesusikalbėjimas.

Pasak direktoriaus, gydytojo L. Sologubovo, visi laukiantys pacientai į polikliniką neįleidžiami laikantis Sveikatos apsaugos ministro įsakymo. Laikomasi nurodymų, priimama tiek žmonių, kiek galima. Patekti pas chirurgus šiuo metu, pasak direktoriaus, problemų nėra. Prie įėjimo į polikliniką yra suolelių, kur galima prisėsti, yra stogelis, saugantis nuo lietaus. Visiems tereikia kantrybės.

Komentuoti

Paprastas tekstas

  • HTML žymės neleidžiamos.