
Naujausios
Nagrinėjo pertvarkos planą ir situaciją mokyklose
2016 m. gegužės 26 d. rajono Savivaldybės taryba pritarė Biržų rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016–2020 m. bendrajam planui, o 2017 m. balandžio 17 d., kilus mokyklų pasipriešinimui dėl numatomos reorganizacijos, pakeitė šį planą. Jame buvo numatyta, kad 2020 m. rugpjūčio 31 d. reorganizuojamos Medeikių, Nemunėlio Radviliškio, Pabiržės ir Pačeriaukštės Petro Poškaus pagrindinės mokyklos.
Vadovaudamiesi šiuo planu naujos kadencijos rajono vadovai sudarė Švietimo įstaigų tinklo pertvarkos darbo grupę. Darbo grupė nuo rugsėjo svarstė įvairius pasiūlymus, padarė išvadas ir jas pateikė svarstyti mokyklų bendruomenėms, susitiko su jomis. Mokyklas lankė ir rajono Tarybos Socialinio vystymo komitetas.
Socialinio vystymo komiteto pirmininkė Stasė Eitavičienė informavo: komitetas aplankė ne tik reorganizuoti planuojamas mokyklas, bet ir Germaniškio bei Kratiškių daugiafunkcius mokyklas-centrus, išklausė mokyklų bendruomenių nuomonę. Ji dėkojo komiteto nariams už dalykišką ir darnų darbą.
Kaip rajono mokyklos vertinamos šalies kontekste?
Vicemerė A. Korsakienė posėdžio nariams pirmiausia pasiūlė išklausyti Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo E. Januševičiaus informaciją, nors komiteto pirmininkė tikino, vargu, ar ką naujo komiteto nariai beišgirsiantys. Tačiau, anot komiteto nario Tomo Četvergo, tikslesnė informacija apie mokinių skaičių ir ugdymo kokybę nepamaišys.
Vedėjas apžvelgė tokias problemas, kaip specialistų – specialiojo pedagogo, socialinio pedagogo, logopedo, psichologo – poreikį mokyklose, dešimtokų egzaminų vertinimo rezultatus, apžvelgė mokinių skaičių reorganizuoti planuojamose mokyklose, kas itin rūpėjo komiteto nariams.
Vicemerė A. Korsakienė domėjosi, kaip atrodo rajono pagrindinių mokyklų dešimtokų egzaminų rezultatai Lietuvos kontekste. E. Januševičius pateikė pavyzdžių. Tarp 700 Lietuvos mokyklų Nemunėlio Radviliškio pagrindinė mokykla pagal dešimtokų lietuvių kalbos vertinimo rezultatus yra 85, Kaštonų – 205, Pačeriaukštės Petro Poškaus – 390, Vabalninko Balio Sruogos gimnazija – 421, "Atžalyno" – 495, Papilio pagrindinė mokykla – 542, Pabiržės – 580, "Aušros" – 623 vietoje. Regione pagal ugdymo kokybę Biržų rajono mokyklos ketvirtoje vietoje (iš šešių rajonų).
Situacija ketinamose reorganizuoti mokyklose
Nemunėlio Radviliškio pagrindinėje mokykloje, anot E. Januševičiaus, kitais mokslo metais lieka dvi jungtinės pradinukų (I-II, III-IV klasės), jungtinė V-VI (14 mokinių) ir jungtinė VII-VIII mokinių klasės. Darželinukų – daugiau nei 20. Nebeformuojamos IX ir X klasės. Švietimo įstaigų tinklo pertvarkos darbo grupė siūlo nuo šių metų rugsėjo 1 dienos Nemunėlio Radviliškio mokyklą padaryti kurios nors mokyklos skyriumi su priešmokykliniu, ikimokykliniu, pradiniu ir pagrindiniu ugdymu iki devintos klasės.
Medeikių pagrindinėje mokykloje rugsėjo 1-ąją lieka dvi jungtinės pradinukų klasės, nelieka V ir VI klasių, su rizika formuojama VII–VIII klasė, nes jei į kitą mokyklą pereis nors vienas mokinys, klasės formuoti nebebus galima. IX klasėje mokysis 10 mokinių. Darbo grupės siūlymu Medeikių pagrindinė mokykla taip pat tampa skyriumi, kuriame lieka darželinukai ir pradinukai.
Anot E. Januševičiaus, dar neprasta situacija Pabiržės pagrindinėje mokykloje. Lieka V-VI ir VII-VIII klasių jungtiniai komplektai, gali turėti 11 devintokų ir 8 dešimtokus, planuojama, jog liks 10 ikimokyklinio ir 5 priešmokyklinio amžiaus vaikai. Darbo grupės siūlymas – nuo rugsėjo mokykla tampa skyriumi su tokia pat ugdymo programa, kaip iki šiol.
Pačeriaukštės Petro Poškaus pagrindinėje mokykloje nuo rugsėjo 1-osios lieka du pradinių klasių jungtiniai komplektai po 8 mokinius (jei lieka mažiau kaip 8 mokiniai, klasės formuoti nebegalima). Taip pat lieka V-VI ir VII-VIII klasių jungtiniai komplektai, nelieka devintokų klasės, dešimtokų – devyni mokiniai. Darželinukų lieka 5, ikimokyklinukų – 3 vaikai. Darbo grupė siūlo tęsti ugdymą kaip iki šiol – leisti baigti mokyklą dešimtokams, tačiau mokykla tampa kitos mokyklos skyriumi.
Ar sutaupysime?
S. Eitavičienė domėjosi: kaip pagerės ugdymo kokybė, pagalba mokiniui, mokyklas padarius kitų mokyklų skyriais? E. Januševičius sakė, jog didesnė mokykla – didesnis finansavimas, geresnės mokymo priemonės.
A. Korsakienė kalbėjo, jog tik toje mokykloje, kurioje mokosi daugiau kaip 120 mokinių, užtenka pinigų direktoriaus atlyginimui. Tačiau minėtose mokyklose tokio mokinių skaičiaus nėra, tad iš kur finansuojamas direktoriaus atlyginimas? E. Januševičius sakė, jog tokiu atveju trūkstamos lėšos padengiamos iš mokinio krepšelio – mokymo priemonių, soc. pedagogo ir t. t. sąskaita. A. Korsakienė stebėjosi, jog mokyklos, kuriose mokinių skaičius nesiekia 100, sau leidžia turėti net direktoriaus pavaduotojus.
Iškilo klausimas, kiek lėšų bus sutaupoma, jei aptariamos mokyklos taps kitų mokyklų skyriais. Pavyzdžiui, kiek reikės lėšų tos mokyklos, prie kurios jungiami skyriai, direktoriaus priemokai prie algos, buhalterių priemokoms. E. Januševičius kalbėjo, jog skyriui gali vadovauti ir jame dirbantis mokytojas, kuriam bus mokama priemoka.
Posėdyje dalyvavusi Biudžeto skyriaus vedėja D. Šarkūnienė sakė, jog sumažėtų ne tik buhalterių, vadovų, bet ir aptarnaujančio personalo. Aptarnaujančiam personalui algos mokamos iš rajono biudžeto. E. Januševičius sakė, jog per metus pavyktų sutaupyti apie 325000 eurų. S. Eitavičienė sakė, jog reikėtų skirti lėšas išeitinėms išmokoms, o kiek žmonių netektų darbo...
Komiteto narių sprendimas...
Aptarę E. Januševičiaus pateiktą informaciją, komiteto nariai sprendė mokyklų likimą.
Pačeriaukštės Petro Poškaus pagrindinė mokykla
S. Eitavičienė sakė, jog Pačeriaukštės Petro Poškaus pagrindinės mokyklos bendruomenė pageidauja, kad vienus metus mokykla nebūtų pertvarkoma. Dešimtokai nori baigti tą mokyklą, kurioje mokosi dabar. Devintos klasės nuo rugsėjo nebelieka. Komiteto nariai – 6 už, 2 – susilaikė – nusprendė pritarti mokyklos bendruomenės pageidavimui ir vienus metus palikti taip, kaip yra.
Germaniškio daugiafunkcis centras
Germaniškio daugiafunkciame cente yra viena jungtinė klasė, kurioje mokosi 9 pirmokai, antrokai, trečiokai ir ketvirtokai. Daugiafunkcio centro direktorius pageidauja, kad centras nebūtų pertvarkomas.
Nemunėlio Radviliškio seniūnas G. Kubilius ir Nemunėlio Radviliškio mokyklos bendruomenė pageidauja, kad Germaniškio daugiafunkcis centras taptų Nemunėlio Radviliškio mokyklos skyriumi. Viena bėda – prastas kelias Germaniškis-Nemunėlio Radviliškis. Jei būtų organizuojamas mokinių pavėžėjimas ir neliktų jungtinės klasės, mokinių tėvai sutinka vaikus leisti į Nemunėlio Radviliškio mokyklą.
Komiteto nariai balsavo: trys pasisakė už tai, kad liktų taip, kaip yra dabar, 5 – už vidinę daugiafunkcio centro pertvarką, 5 už tai, kad centras taptų skyriumi.
Nemunėlio Radviliškio pagrindinė mokykla
Nemunėlio Radviliškio pagrindinės mokyklos bendruomenė pageidauja, kad mokykla nebūtų pertvarkoma, nebent prie mokyklos būtų jungiamas Germaniškio daugiafunkcis centras bei Medeikių mokykla. Komiteto nariai balsavo už Nemunėlio Radviliškio mokyklos vidinę pertvarką, nejungiant jos prie kitos mokyklos.
Medeikių pagrindinė mokykla
Visais balsais (8 komiteto nariai) balsavo už tai, kad Medeikių pagrindinę mokyklą pertvarkyti į pradinę mokyklą su priešmokykliniu, ikimokykliniu ir pradiniu ugdymu nejungiant jos prie kitos mokyklos. Nė vienas komiteto narius nebalsavo už tai, kad Medeikių pradinė mokykla taptų Nemunėlio Radviliškio mokyklos skyriumi, nes daugelis mokyklos bendruomenės narių buvo linkę pritarti, kad mokykla taptų Kaštonų pagrindinės mokyklos skyriumi. Tačiau ir balsavimas už tai, kad mokykla taptų Kaštonų mokyklos dalimi, daugumos balsų nesurinko – už balsavo tik 4 komiteto nariai.
Kratiškių daugiafunkcis centras
Socialinio vystymo komiteto nariai pritarė, kad Kratiškių daugiafunkciame centre liktų ikimokyklinis, priešmokyklinis ir pradinis ugdymas, neprijungiant prie kitos mokyklos.
Kirdonių daugiafunkcis centras
Svarstant Kirdonių daugiafunkcio centro likimą dėl galimo viešų ir privačių interesų konflikto nusišalino komiteto narys Mantas Visockas. Daugiafunkcis centras vykdo priešmokyklinę ir ikimokyklinę ugdymo programą. Daugiafunkcis centras norėtų išlaikyti savarankiškos įstaigos statusą. Už tai, kad centras nebūtų pertvarkomas, pasisakė 3 iš 7 komiteto narių, už tai, kad būtų jungiamas prie kitos mokyklos – taip pat 3 komiteto nariai, vienas – susilaikė. Tad sprendimas nebuvo priimtas. Sprendimui priimti bus renkama papildoma informacija.
*
Tai tik komiteto sprendimas. Galutinį verdiktą priims rajono Taryba šio mėnesio pabaigoje. Tačiau pertvarkos planą iki gegužės mėnesio pradžios bus galima koreguoti.
