
Naujausios
Piktina duobėtos gatvės bei šaligatviai
Žmonės stebisi ir piktinasi tiek daugumos Biržų miesto gatvių važiuojamąja dalimi, tiek pėstiesiems skirtais šaligatviais. Dalis jų remonto „nematę“ nuo sovietmečio. „Biržiečių žodžio“ skaitytojai sakė negalintys suvokti, kodėl atliekant darbus važiuojamojoje kelio dalyje, jie nebaigiami iki galo. Kaip pavyzdį pateikinėjo „griovį“ Vilniaus gatvėje, prie parduotuvės „Aibė“, rodė duobes ant šaligatvių, kur lengvai galima patirti traumą. Gyventojai stebėjosi lėtai judančiais darbais Kęstučio gatvėje, pasakojo apie problemas mažesnėse miesto gatvelėse bei Astrave.
Žmonės tvirtino negalintys suprasti, kodėl darbai vykdomi, jų manymu, neišmintingai. Šaligatvis ar važiuojamoji dalis suremontuojama, o po to vėl kasami grioviai. Administracijos direktorius Vidas Eidukas, išgirdęs tokius biržiečių priekaištus, pastebėjo, jog taip buvo daroma iki šiol. „Dabar laikomasi kito principo – visų gatvių, kurios tvarkomos darbai yra vykdomi kompleksiškai. Pirmiausiai paklojamos komunikacijos (nuotekų, vandentiekio vamzdynai t.t.) ir tik po to vykdomi asfaltavimo darbai“, – tvirtino administracijos vadovas.
Problemos kilo dėl darbus atliekančių įmonių
Biržų rajono savivaldybės administracijos direktorius Vidas Eidukas sutiko, jog problemų tikrai yra. Pasak jo, kai kurie darbai privalėjo būti atlikti praėjusiais metais. Pavyzdžiui, derėjo laiku paskelbti konkursą dėl kelių priežiūros darbų ir sudaryti preliminarias sutartis.
Šiais metais konkursas įvyko, bet su nugalėtoju nepavyko pradėti dirbti. Pasiteiravus, kodėl nevykdomi darbai, buvo sulaukta oficialaus sutarties atsisakymo. Paaiškinta, jog apsiskaičiavo, kad darbams nepakanka lėšų.
Siekiant sutaupyti laiką konkurso skelbimui, suderinus su Viešųjų pirkimų tarnyba, buvo kreiptasi į įmonę konkurse užėmusią antrąją vietą ir, gavus iš įmonės visus reikalingus papildomus dokumentus, buvo pasiūlyta pasirašyti sutartį. Direktorius Vidas Eidukas tikisi, jog šią savaitę sutartį pasirašys. Kol to neįvyko, minėti įmonės pavadinimo nenorėjo. Pasak direktoriaus, ir šiuo atveju yra abejonių bei rizikos, nes įmonė neskuba pasirašyti sutarties. Dar viena abejonė yra tai, kad įmonė planuoja pavesti kai kuruos darbus subrangovams, todėl teks griežčiau vykdyti atliekamų darbų kontrolę ir terminus.
Atsisakiusi įmonė anksčiau rūpinosi kaimiškųjų teritorijų keliais, darbus atlikdavo pakankamai gerai ir laiku.
Administracijos vadovas tikisi, jog ateityje panašių problemų nenutiks. Konkursai dėl kelių priežiūros bus paskelbiami laiku.
Savivaldybės administracijos vadovas pastebėjo, jog iš 86 kilometrų Biržų gatvių net 41 km – žvyrkeliai. Jau yra parengtas visų Biržų gatvių su žvyro danga asfaltavimo planas, kuris šiuo metu yra aptariamas ir bus pristatomas Biržų rajono savivaldybės specialistams bei visuomenei
Direktorius Vidas Eidukas kalbėjo, jog būtų džiugu, jei gyventojai aktyviau jungtųsi prie centralizuotų nuotekų šalinimo ir vandentiekio tinklų. O tada būtų galima kompleksiškai rekonstruoti ir gatves. Kadangi vienas iš pagrindinių kriterijų sudarant Biržų gatvių su žvyro danga asfaltavimo planą yra gyventojų prisijungimas prie vandentiekio ir centralizuotų nuotekų tinklų, planas bus nuolatos peržiūrimas ir, pasikeitus gatvėje prisijungusių gyventojų skaičiui, bus peržiūrimi gatvių asfaltavimo prioritetai. Kuo daugiau prisijungusių gyventojų, tuo aukštesnis prioritetas.
Kalbėdamas apie Kęstučio gatvę, direktorius pastebėjo, jog jos tvarkymo darbai pernai buvo pradėti ne nuo to galo. Būtina remontuoti tiltą, kuris yra avarinės būklės. Darbai tilto remontui gali kainuoti apie 500 tūkstančių eurų.