Duobėtos gatvės sekina vairuotojų kantrybę

Gra­ži­nos DA­GY­TĖS nuo­tr.
Vai­ruo­to­jai skun­džia­si pra­sto­mis Bir­žų mies­to gat­vė­mis. Pa­li­jus lie­tui, jie tvir­ti­na net bi­jan­tys į kai ku­rias iš­va­žiuo­ti, kad ne­su­ga­din­tų au­to­mo­bi­lių. O jei­gu taip nu­tik­tų, svars­to ga­li­my­bę ieš­ko­ti ža­los at­ly­gi­ni­mo teis­me.

Pik­ti­na duo­bė­tos gat­vės bei ša­li­gat­viai

Žmo­nės ste­bi­si ir pik­ti­na­si tiek dau­gu­mos Bir­žų mies­to gat­vių va­žiuo­ja­mą­ja da­li­mi, tiek pės­tie­siems skir­tais ša­li­gat­viais. Da­lis jų re­mon­to „ne­ma­tę“ nuo so­viet­me­čio. „Bir­žie­čių žo­džio“ skai­ty­to­jai sa­kė ne­ga­lin­tys su­vok­ti, ko­dėl at­lie­kant dar­bus va­žiuo­ja­mo­jo­je ke­lio da­ly­je, jie ne­bai­gia­mi iki ga­lo. Kaip pa­vyz­dį pa­tei­ki­nė­jo „grio­vį“ Vil­niaus gat­vė­je, prie par­duo­tu­vės „Ai­bė“, ro­dė duo­bes ant ša­li­gat­vių, kur leng­vai ga­li­ma pa­tir­ti trau­mą. Gy­ven­to­jai ste­bė­jo­si lė­tai ju­dan­čiais dar­bais Kęs­tu­čio gat­vė­je, pa­sa­ko­jo apie pro­ble­mas ma­žes­nė­se mies­to gat­ve­lė­se bei Ast­ra­ve.

Žmo­nės tvir­ti­no ne­ga­lin­tys su­pras­ti, ko­dėl dar­bai vyk­do­mi, jų ma­ny­mu, neiš­min­tin­gai. Ša­li­gat­vis ar va­žiuo­ja­mo­ji da­lis su­re­mon­tuo­ja­ma, o po to vėl ka­sa­mi grio­viai. Ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius Vi­das Ei­du­kas, iš­gir­dęs to­kius bir­žie­čių prie­kaiš­tus, pa­ste­bė­jo, jog taip bu­vo da­ro­ma iki šiol. „Da­bar lai­ko­ma­si ki­to prin­ci­po – vi­sų gat­vių, ku­rios tvar­ko­mos dar­bai yra vyk­do­mi komp­lek­siš­kai. Pir­miau­siai pa­klo­ja­mos ko­mu­ni­ka­ci­jos (nuo­te­kų, van­den­tie­kio vamz­dy­nai t.t.) ir tik po to vyk­do­mi as­fal­ta­vi­mo dar­bai“, – tvir­ti­no ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vas.

Prob­le­mos ki­lo dėl dar­bus at­lie­kan­čių įmo­nių

Bir­žų ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos di­rek­to­rius Vi­das Ei­du­kas su­ti­ko, jog pro­ble­mų tik­rai yra. Pa­sak jo, kai ku­rie dar­bai pri­va­lė­jo bū­ti at­lik­ti praė­ju­siais me­tais. Pa­vyz­džiui, de­rė­jo lai­ku pa­skelb­ti kon­kur­są dėl ke­lių prie­žiū­ros dar­bų ir su­da­ry­ti pre­li­mi­na­rias su­tar­tis.

Šiais me­tais kon­kur­sas įvy­ko, bet su nu­ga­lė­to­ju ne­pa­vy­ko pra­dė­ti dirb­ti. Pa­si­tei­ra­vus, ko­dėl ne­vyk­do­mi dar­bai, bu­vo su­lauk­ta ofi­cia­laus su­tar­ties at­si­sa­ky­mo. Paaiš­kin­ta, jog ap­si­skai­čia­vo, kad dar­bams ne­pa­kan­ka lė­šų.

Sie­kiant su­tau­py­ti lai­ką kon­kur­so skel­bi­mui, su­de­ri­nus su Vie­šų­jų pir­ki­mų tar­ny­ba, bu­vo kreip­ta­si į įmo­nę kon­kur­se užė­mu­sią ant­rą­ją vie­tą ir, ga­vus iš įmo­nės vi­sus rei­ka­lin­gus pa­pil­do­mus do­ku­men­tus, bu­vo pa­siū­ly­ta pa­si­ra­šy­ti su­tar­tį. Di­rek­to­rius Vi­das Ei­du­kas ti­ki­si, jog šią sa­vai­tę su­tar­tį pa­si­ra­šys. Kol to neį­vy­ko, mi­nė­ti įmo­nės pa­va­di­ni­mo ne­no­rė­jo. Pa­sak di­rek­to­riaus, ir šiuo at­ve­ju yra abe­jo­nių bei ri­zi­kos, nes įmo­nė ne­sku­ba pa­si­ra­šy­ti su­tar­ties. Dar vie­na abe­jo­nė yra tai, kad įmo­nė pla­nuo­ja pa­ves­ti kai ku­ruos dar­bus su­bran­go­vams, to­dėl teks griež­čiau vyk­dy­ti at­lie­ka­mų dar­bų kont­ro­lę ir ter­mi­nus.

At­si­sa­kiu­si įmo­nė anks­čiau rū­pi­no­si kai­miš­kų­jų te­ri­to­ri­jų ke­liais, dar­bus at­lik­da­vo pa­kan­ka­mai ge­rai ir lai­ku.

Ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vas ti­ki­si, jog atei­ty­je pa­na­šių pro­ble­mų ne­nu­tiks. Kon­kur­sai dėl ke­lių prie­žiū­ros bus pa­skel­bia­mi lai­ku.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vas pa­ste­bė­jo, jog iš 86 ki­lo­met­rų Bir­žų gat­vių net 41 km – žvyr­ke­liai. Jau yra pa­reng­tas vi­sų Bir­žų gat­vių su žvy­ro dan­ga as­fal­ta­vi­mo pla­nas, ku­ris šiuo me­tu yra ap­ta­ria­mas ir bus pri­sta­to­mas Bir­žų ra­jo­no sa­vi­val­dy­bės spe­cia­lis­tams bei vi­suo­me­nei

Di­rek­to­rius Vi­das Ei­du­kas kal­bė­jo, jog bū­tų džiu­gu, jei gy­ven­to­jai ak­ty­viau jung­tų­si prie cent­ra­li­zuo­tų nuo­te­kų ša­li­ni­mo ir van­den­tie­kio tink­lų. O ta­da bū­tų ga­li­ma komp­lek­siš­kai re­konst­ruo­ti ir gat­ves. Ka­dan­gi vie­nas iš pa­grin­di­nių kri­te­ri­jų su­da­rant Bir­žų gat­vių su žvy­ro dan­ga as­fal­ta­vi­mo pla­ną yra gy­ven­to­jų pri­si­jun­gi­mas prie van­den­tie­kio ir cent­ra­li­zuo­tų nuo­te­kų tink­lų, pla­nas bus nuo­la­tos per­žiū­ri­mas ir, pa­si­kei­tus gat­vė­je pri­si­jun­gu­sių gy­ven­to­jų skai­čiui, bus per­žiū­ri­mi gat­vių as­fal­ta­vi­mo prio­ri­te­tai. Kuo dau­giau pri­si­jun­gu­sių gy­ven­to­jų, tuo aukš­tes­nis prio­ri­te­tas.

Kal­bė­da­mas apie Kęs­tu­čio gat­vę, di­rek­to­rius pa­ste­bė­jo, jog jos tvar­ky­mo dar­bai per­nai bu­vo pra­dė­ti ne nuo to ga­lo. Bū­ti­na re­mon­tuo­ti til­tą, ku­ris yra ava­ri­nės būk­lės. Dar­bai til­to re­mon­tui ga­li kai­nuo­ti apie 500 tūks­tan­čių eu­rų.