Suplanuoti viziją: poliklinika turi atsinaujinti, kad išliktų

Žanetos Katkūnaitės nuotr.
Poliklina ir jos padaliniai turi atlaikyti konkurenciją ir mažėjantį pacientų srautą.
Valdžios sprendimai kaimų gyventojus palieka ne tik be mokyklų, tačiau optimizuojant ir taupant vis sunkiau tampa gauti ir kokybišką medicininį aptarnavimą. Ką daryti, kad gyventojai neliktų be paslaugų, kurios jiems kritiškai svarbios, būtų išsaugotos darbo vietos ir gyvenimas kaime būtų patrauklus?

Biržų poliklinikai auga konkurencija – Vilniaus gatvėje kuriasi nauja medicinos įstaiga, veiklos pradžia Biržuose domisi ir dar viena kompanija. Kadangi valstybinės poliklinikos ir šiaip išgyvena ne lengviausius laikus, savivaldybės administracija galvoja, kaip būtų galima užbėgti už akių grėsmėms.

Konkurenciją iškreipiantis faktorius yra tai, kad valstybinės poliklinikos yra viešosios įstaigos, tuo tarpu privatūs šeimos medicinos centrai turi uždarųjų akcinių bendrovių statusą. Sunku išlaikyti ir ambulatorijų pastatus kaimuose, mažinami kaštai, vykdoma optimizacija, dėl to kaimų gyventojai registruojasi į privačias klinikas tikėdamiesi gauti kokybiškesnes paslaugas, nors ir tenka važiuoti toliau. O valstybinės poliklinikos dėl to praranda klientus.

Administracijos direktorius Vidas Eidukas teigia, kad šią situaciją reikia imtis spręsti dabar, todėl susitiko su Biržų poliklinikos vadovu Leonidu Sologubovu ir kitais specialistais, kad aptartų tolimesnę ateities viziją.

Buvo svarstoma, kokius instrumentus pasitelkti, kad būtų galima konkuruoti su privačiomis bendrovėmis: ar įmanoma poliklinikų juridinį statusą iš viešosios įstaigos pakeisti į uab'o, taip pat kaip pagerinti paslaugų prieinamumą. Galbūt būtų galima teikti mobilias paslaugas pagal pacientų poreikį. „Tačiau kol kas tai yra tik darbinės diskusijos su specialistais, kurios turi išsigryninti. Kai turėsime konkrečių planų – derinsime juos frakcijose, ieškosime sutarimo ir pritarimo taryboje“, – teigė. V. Eidukas.

V. Eidukas teigia, kad valstybinės medicinos įstaigos vis dar turi ir įsisenėjusių komunikacijos problemų – pacientai aptarnaujami šiurkščiai, jiems nesuteikiama pakankamai informacijos. Žmonės ne tik jaučiasi nesvetingai pasitinkami – jie bijo medikų. Privačiose bendrovėse aptarnavimo kokybė yra nepalyginti geresnė. „Reikia kalbėtis ir stengtis pakeisti kai kurių darbuotojų požiūrį, kad jie suprastų, kad kiekvienas klientas yra svarbus ir atėjęs į medicinos įstaigą, jis turi jaustis saugiai, – teigė V. Eidukas. – Nuo šito mes tikrai galime pradėti, nes tam nereikia jokių papildomų kaštų ar juridinių instrumentų.“