
Naujausios
Klausimai
Rugsėjo pabaigoje viename Biržų miesto daugiabutyje kilo gaisras. Gyventojų evakavimą stebėję biržiečiai pastebėjo: ugniagesių gelbėtojų kopėčios tik 10 metrų, iki trečio aukšto. Žmonės pasijuto nesaugūs. Jie svarstė, kaip ugniagesiai padėtų gyventojams, jeigu gaisras kiltų ketvirtame ar septintame aukšte. Kraštutiniu atveju ugniagesiai gelbėtojai rizikuotų savo ir gyventojų gyvybe? Ir apskritai, ar pasiruošę mūsų ugniagesiai gelbėtojai gelbėjimo darbams dideliame aukštyje? Kaip evakuosimės?
Rizika
Biržų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (PGT) vyriausioji specialistė Daiva Dovydėnienė nuramino: gaisrų gesinimui pastatuose iki 3 aukšto pakanka naudojamų ištraukiamų kopėčių, kuriomis Biržų PGT yra aprūpinta. Šių kopėčių ilgis – 10 metrų. Automobilinių kopėčių, kurių ilgis daugiau kaip 30 metrų, biržiečiai nebeturi. Valdybos sprendimu šios kopėčios iškeliavusios iš Biržų į kaimyninį rajoną, kuriame daugiau aukštuminių pastatų.
Bet ir Biržai turi septynaukštį daugiabutį, dvi šventoves. Daugiabučio gyventojai, šventovių bokštai ar apsaugoti nuo nelaimių? Kaip pasieks ugnies židinį, kaip evakuosimės?
– Kilus gaisrui aukštuminiame pastate, bendrosios pagalbos centras skubios pagalbos telefonu siųstų signalą mūsų kaimynams pasvaliečiams, rokiškėnams ir jie pajudintų automobilines kopėčias, – pasakojo vyriausioji specialistė D. Dovydėnienė.
Ji sutinka: lemtingą minutę apie gelbėjimo veiksmus spręstų pamainos vadas. Nedelstų ir rizikuotų. Kartais automobilinių kopėčių gali labai skubiai prireikti, bet kol neatsitiko didelė nelaimė...
Automobilinės kopėčios Biržuose – problema ir prabanga. Pastatas senas, garažas nešildomas. Kainuoja ir šių kopėčių išlaikymas.
Statistika
Iš Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento gaisrų statistikos: Biržų rajono savivaldybėje automobilinės kopėčios 2015 m. buvo išvykusios 5, 2016 m. – 11, 2017 m. – 4, o 2018 m. – 9 kartus.
– Pagal priešgaisrinės saugos užtikrinimo standartą yra nustatytas valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos aprūpinimas automobilinėmis kopėčiomis arba automobilinėmis platformomis. Siekiama, kad kiekvienoje savivaldybėje būtų ne mažiau kaip po vienerias automobilines kopėčias arba automobilinę platformą. Jų maksimalus darbinis aukštis turi būti ne mažesnis kaip 20 metrų, o savivaldybėse, kuriose yra daugiau kaip 20 gyvenamųjų pastatų, kurių paskutinio aukšto grindų amplitudė viršija 30 metrų, būtina turėti automobilines kopėčias ar automobilines platformas, kurių darbinis aukštis yra ne mažesnis kaip 35 metrai, – "Biržiečių žodžiui" paaiškino Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie VRM (PAGD) Panevėžio priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas Algirdas Rudys.
Automobilinės kopėčios – į Rokiškį
Viršininko žodžiais, PAGT įvertinęs Panevėžio priešgaisrinėje gelbėjimo valdyboje eksploatuojamų automobilinių kopėčių skaičių, jų būklę, saugojimo sąlygas, savivaldybėse esančių daugiaaukščių namų skaičių bei automobilinių kopėčių išvykimo per metus į gaisrus skaičių, priėmė sprendimą Biržų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos automobilines kopėčias nuo 2018 metų birželio 1 d. perdislokuoti į Rokiškio PGT.
Sprendimai
– Siekiant užtikrinti gyventojų saugumą Biržų mieste buvo pakeistas ir PAGD Panevėžio PGV pajėgų sutelkimo planas, kuriame numatyta: į daugiabučių namų gaisrus bus pasitelktos automobilinės kopėčios iš kaimyninių rajonų – Rokiškio ir Pasvalio PGT, – patvirtino viršininkas A. Rudys.
Viršininkas apgailestavo: esant nepakankamam finansavimui, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos neturi galimybės laiku atnaujinti turimos technikos, todėl susidariusi situacija verčia ieškoti atitinkamų sprendimų, kuriuos priimti tenka, kad būtų užtikrintas gyventojų saugumas. Ruošiantis gelbėjimo darbams dideliame aukštyje šiuo metu numatyta remontuoti rezervinę techniką, o tarnybas, neturinčias automobilinių kopėčių, aprūpinti specialiomis pagalvėmis.
Automobilinės kopėčios į Biržus nebesugrįš. Biržų PGT bus aprūpinta specialiąja pagalve.