Kodėl nepavyko praeiti techninės apžiūros? 6 patarimai kaip paruošti savo automobilį „technikinei“?

Asociatyvi nuotr.
Techninė apžiūra
Kiekvienais metais, kone keli šimtai tūkstančių automobilių, įvairiose Lietuvos vietose vyksta į techninės apžiūros punktus, kad gautų patvirtinimą, jog jie yra tinkami važinėti bendro naudojimo keliais. Kalbant paprastai – jie bando „praeiti technikinę“. Techninės apžiūra užtikrina, kad keliuose važinėtų tik techniškai tvarkingi ir saugūs automobiliai.
Tačiau, kaip ten bebūtų, ši procedūra gali kelti ir didelį galvos skausmą. Apie tam tikrus automobilio ypatumus ar tam tikrų mazgų veikimo problemas net nesusimąstytumėte, o jokių bėdų nejaustumėte, bet techninės apžiūros vertintojas vis tiek gali jūsų nepraleisti.
Čia reikia pasistengti nepalikti spragų ir pasirūpinti tuo, kad atvežtumėte kuo tvarkingesnį automobilį apžiūrai. Kaip tą padaryti? Štai net 7 patarimai!

Įkraukite akumuliatorių arba seną pakeiskite nauju

Pradėkime nuo labai svarbaus, bet visgi pasitaikančio dalyko. Kartais vairuotojai taip suinteresuoti probleminių mazgų taisymu ar detalių keitimu, kad pamiršta elementariausius – pakrauti akumuliatorių, pašildyti motorą prieš apžiūrą, pasikeisti padangas. Akumuliatorius geriausiomis kainomis rasite čia, o naujas akumuliatorius užtikrins sklandesnę elektrinių sistemų bei automobilio elektrinės dalies patikrą. Tai ypač svarbu, jei automobilis po remonto arba po autoįvykio.

Stabdžių kaladėlės ir diskai bei visa likusi stabdžių sistema reikalauja priežiūros

Kaip sako techninę priežiūrą atliekančios bendrovės specialistai, tai yra trečia, dažniausiai sutinkama automobilių techninė problema, dėl kurios jie negali praeiti techninės apžiūros. Jeigu kalbėsime techniškai, tai automobiliai dažnai įvertinami, kaip netvarkingi, jeigu netolygiai stabdo galinė ašis, neveikia rankinis (stovėjimo) stabdys. Vizualiai pastebėję nusidėvėjusias stabdžių kaladėles arba diskus, specialistai taip pat gali pasirinkti
pastaruosius pamatuoti. Jeigu jie nusidėvėję per daug, apžiūra nebus sėkminga, reikės pasikeisti diskus ir kartoti. Tad prieš TA reikėtų nuodugniai patikrinti automobilio stabdžių sistemą.

Reikia sureguliuoti žibintus

Net ~30-35 procentai nepraeitų TA susiję su žibintais ir automobilių šviesomis. Problemų ir ydų čia pasitaiko įvairių, tačiau dvi dažniausios bėdos – netinkamai sureguliuoti žibintai ir netinkamos lemputės. Sureguliavimo problemos gali atsirasti dėl autoįvykio, po žibintų keitimo arba tiesiog dėl netinkamo nustatymo iš automobilio salono. Jį taip pat reikia keisti po to, kai automobilis atkeliavo iš JAV (vadinamas „sueuropinimas“). Nemažai vairuotojų mėgsta įprastas halogenines lemputes (kaitrines) pakeisti į ryškaus išlydžio „Xenon“ žibintus. Tai nėra tinkama praktika ir dėl to TA nebūna praeita. Į šią automobilio dalį reikėtų atkreipti didžiulį dėmesį.

Pakeiskite padangas

Dar viena labai dažna yda su TA bandančiais prieiti automobiliais – netinkamos arba pernelyg sudėvėtos padangos. Kelyje, tvarkingos ir nesudėvėtos padangos užtikrina kuo geresnį sukibimą su kelio danga, mažesnes kuro sąnaudas, malonesnį važiavimą, tylesnį ratų ūžesį. Jeigu padangos sudėvėtos (beveik arba visai nudilęs protektorius), tuomet automobilis ne toks stabilus ant kelio ir važiavimo dinamika labai suprastėja. Tikrai pasitaiko atvejų, kada vairuotojai atvyksta į TA pamiršę pakeisti vasarines padangas į žiemines, ar atvirkščiai. Tokia klaida – apmaudi ir jos tikrai galima išvengti. Tačiau dažniausia problema su padangomis – sudėvėtų, netinkamų padangų naudojimas arba kai padangos bei ratlankiai kyšo iš už kėbulo ribų. Tokiais atvejais TA nebus praeita. Kad užtikrintumėte, jog ši klaida nekvaršins jūsų minčių, apsilankykite varle.lt ir įsigykite kokybiškas padangas už patrauklią kainą.

Apžiūrėkite važiuoklę ir ratus

Kaip mini techninę apžiūrą atliekantys centrai, važiuoklės ir ratų problemos yra antra dažniausia defektų rūšis. Jeigu automobilis „vyresnis“ nei 10m., didelė tikimybę, kad egzistuos per didelis šarnyrų laisvumas ir jie klibės. Dažnai defektai pastebimi dėl tampriųjų elementų susidėvėjimo arba kreipiančiojoje sistemoje. Važiuoklę įmanoma gerai patikrinti tik automobilį pakėlus aukštyn, todėl tai būtinai padarykite specializuotame servise.

Nepamirškite ir kitų sričių

Turėdami aiškius, TA centrų pateiktus duomenis mes aiškiai matome, dėl kokių problemų automobiliai dažniausiai negauna TA paso. Jau įvardinome tas, kurios pasitaiko dažniausiai. Tačiau juk automobilis turi ir gerokai daugiau sistemų ir mazgų nei tik šviesos, stabdžiai, ratai ir važiuoklė. Dėl to egzistuoja ir daugybė kitų niuansų, dėl kurių jums gali nepavykti praeiti techninės apžiūros. Apžvelkime kitus, svarbiausius defektus, kurie trukdo
sėkmingai eksploatuoti automobilį keliuose:

● Tarša – automobilio variklis, pasiekęs darbinę temperatūrą, yra tikrinamas zondu. Jeigu CO dalelių kiekis bus per didelis (automobilis per daug teršia orą), jis paprasčiausiai „nepraeis“ TA.
● Sandarumas – per laiką gali plyšti tarpinės ar atsiverti kitų skylučių įvairiuose vamzdeliuose, mazguose. Jeigu TA centre pastebės, kad jūsų automobilis leidžia skysčius, apie TA galite pamiršti.
● Rūdys ir kėbulo pažeidimai – prastai suremontuoti arba nesuremontuoti automobilio parūdijimai su kiaurymėmis yra dažnoka priežastis, dėl ko TP negaus TA paso.
● Gesintuvas ir vaistinėlė – būtini, bet užmiršti rekvizitai automobilyje. Turbūt kiekvieną savaitę iš TA centrų iki prekybos centro skuba bent kelios dešimtys vairuotojų, kuriems apie pamirštą prievolę priminė TA centro mechanikai.
● Nėra dokumentų – jie būtini, norint prieiti TA.
● Salono šildymo ir priekinių stiklų pūtimas – jeigu jie neveikia, automobilis, labai tikėtina, kad neprieis TA.
● Valytuvai – jie turi veikti idealiai, o taip pat ir langų apiplovimo skystis turėtų būti užpurškiamas be jokių problemų.