
Naujausios
Tarybos narė Edita Čepokienė prašė pateikti daugiau informacijos apie klubo veiklą, ji domėjosi, ar aeroklubas neturi finansinės ataskaitos, iš kurios būtų aišku, kokias pajamas gauna ir kokias išlaidas patiria įstaiga. Tarybos narys, Biržų aeroklubo prezidentas Mantas Visockas, nors nuo klausimo sprendimo nusišalino, bet paaiškino, kad Biržų aeroklubas per metus gauna daugiau nei 23 tūkst. eurų pajamų, išlaidos sudarė per 20 tūkst. eurų.
Tarybos narė Stasė Eitavičienė teigė: „Nesu klubo narė, bet esu buvusi sklandytoja, todėl situaciją aeroklube žinau puikiai. Klubo nariai yra fiziniai žmonės, kurie susimoka nario mokestį. Žinau, kad tas mokestis yra nemažas, tačiau koks — išduoti nenoriu. Visos lėšos, kurias gauna aeroklubas, yra pajamuojamos“.
M. Visocko kolegos klausė, kodėl aeroklubas neima mokesčio už tako nuomą iš privačių lėktuvų savininkų, tačiau buvo paaiškinta, kad to daryti negali, nes privatininkai paslaugomis tiesiog nesinaudoja. „Biržų aeroklubas lengvatos prašo pirmą kartą“, — argumentavo klubo narys M. Visockas. Jis patikslino, kad aeroklubą tik neseniai perėmė savivaldybė, todėl gyvenimas čia prasideda nuo nulio. „Jeigu žmonės turi lėktuvus, vadinasi jie yra turtingi. Tai kodėl turime atleisti visiškai nuo mokesčio“, — klausė tarybos narys Petras Plepys.
M. Visockas atkreipė dėmesį, kad nė vienas aeroklube esantis lėktuvas nėra privatus. „Mes nesame turtingi. Visi turtingi žmonės turi įsirengę namuose nusileidimo takus ir laiko lėktuvus. Mes esame vieša įstaiga, kuri priima visus norinčius“, — sakė M. Visockas.
Išnagrinėjusi gautą Biržų aeroklubo prašymą, taryba nusprendė suteikti valstybinės žemės nuomos mokesčio lengvatą už 2021 metus. Šis mokestis už aštuonis mėnesius, nes prieš tiek laiko perėmė savivaldybė, sudarė 4240 eurų. Iš viso per metus priskaičiuojama apie 8400 eurų žemės nuomos mokesčio.
Prašymas sulaukė palankaus sprendimo, nes asociacija Biržų aeroklubas yra ne pelno siekianti organizacija, visos lėšos, gaunamos iš sklandytojų ir pilotų ruošimo, investuojamos į savivaldybės turtą (orlaivius, pastatus), aeroklubo valdomą panaudos sutartimi iki 2030 metų lapkričio. Klubas neturi etatinių darbuotojų, visi dirba visuomeniniais pagrindais. Sklypas aeroklubui būtinas aviacijos sportui ir aviacijos turizmui vystyti, pilotams ruošti.