Išgabenę garvežį suprato, kad jis – dalis miesto istorijos

I. Butkevičiūtės nuotr.
Ūki­nin­ką Da­lių Lin­ke­vi­čių (iš kairės), AB „Lie­tu­vos ge­le­žin­ke­liai“ at­sto­vą Kęs­tu­tį But­kų ir Min­dau­gą Ger­vę ga­li­ma va­din­ti is­to­ri­jos en­tu­zias­tais. Jei ne jie – is­to­ri­nis gar­ve­žys bū­tų at­si­dū­ręs me­ta­lo su­pirk­tu­vė­je.
Antradienį, apie 2 valandą nakties, iš Radviliškio geležinkelio stoties į Biržų rajoną, Sodeliškių kaimą buvo atvežtas istorinis garo traukinys. Jį aukcione prieš metus nupirko ūkininkas Dalius Linkevičius. Pasklidus žiniai, kad garvežys išvežamas iš Radviliškio miesto, vietiniai žmonės neslėpė nusivylimo ir pasipiktinimo, nes šis garo traukinys – miesto istorijos dalis.

Vienas sunkiausių eksponatų muziejuje

Atgabentas į Sodeliškių technikos muziejų garo traukinys, kartu su tenderiu, liaudiškai vadinama priekaba anglims, sveria apie 110 tonų. Garvežį atgabeno latvių transporto įmonė, kuri specializuojasi sudėtingų krovinių pergabenime. Specialiu, net 700 tonų keliamuoju kranu, reikalingu išrauti krovinį, pasirūpino lietuvių įmonė.

Garvežiu dar prieš trejus metus, vos paskelbus, kad jis bus parduodamas aukcione, susidomėjo Biržų krašto ūkininkų, Sodeliškių techniko muziejaus įkūrėjų Linkevičių šeima. Istorinių daiktų entuziastas ir gerbėjas D. Linkevičius, net būdamas toli nuo Lietuvos – Šri Lankoje, savo patikimą padėjėją Mindaugą Gervę įpareigojo AB „Lietuvos geležinkeliai“ aukcione, kuris įvyko 2024 metų kovą, nupirkti istorinį, 1947 metais pagamintą garvežį. M. Gervė rūpinosi ir organizavo garvežio pargabenimą – ieškojo įmonių, kurios galėtų tai padaryti.

Toliau skaitykite popierinėje arba elektroninėje laikraščio versijoje (PDF). Užsakyti galite http://www.birzietis.com/