Į 50-metį suskrido lėktuvais

Į 50-metį suskrido lėktuvais

Į 50-metį suskrido lėktuvais

Šeštadienį Akmenės gamtos ir kultūros parke esančiame aerodrome buvo nutūpę daugiau kaip dvi dešimtys lėktuvų. Lakūnai su šeimomis ir bendraminčiais suskrido į Akmenės aeroklubo 50-mečio šventę.

Vytautas RUŠKYS

vytautas@skrastas.lt

Parodomieji skrydžiai truko dvi valandas

Aviacinę techniką, išrikiuotą specialioje aikštelėje, galėjo apžiūrėti visi besidomintys. Tuo pat metu lėktuvai, sklandytuvai po vieną kilo į orą, ir lakūnai demonstravo įvairius triukus.

Parodomųjų skrydžių programą, kausčiusią žiūrovų dėmesį dvi valandas, pradėjo parašiutininkai Laimonas Tamošaitis, Arvydas Urbonavičius, Sofi Teze iš Šiaulių. Jie ore demonstravo trispalvę ir Akmenės aeroklubo 50-mečiui skirtą vėliavas.

Į orą nuosavais lėktuvais pirmieji kilo Akmenės rajono verslininkai Arūnas Rupkus, Antanas Mašanauskas. Praėjusių metų Europos ultralengvųjų orlaivių čempionato prizininkas A. Rupkus padangėje pademonstravo skrydį, užgesinus variklį.

Tos pačios klasės lėktuvų varžybų Lietuvoje prizininkas A. Mašanauskas skraidė vos keliolikos metrų aukštyje.

Akmenės aeroklubo narys Erikas Simutis sklandytuvu demonstravo sudėtingus suktukus.

Sklandytuvas, valdomas Rimanto Gramo, į orą pakilo pats – panaudojus sumontuotą variklį, kuris vėliau buvo išjungtas.

Gintaras Gaudiešius suko ratus virš aerodromo motorine skraidykle

Aeroklube – 8 uždrausti sklandytuvai

Akmenės aeroklubas, jo vadovo Klemo Intos tvirtinimu, pastaruoju metu išgyvena sudėtingą laikotarpį.

Visi anksčiau eksploatuoti aštuoni sklandytuvai saugomi sandėliuose, nes, laikantis Europos Sąjungos reikalavimų, jais draudžiama skraidyti.

„Reikalavimas absurdiškas, nes galima skraidyti senojoje Europoje pagamintais daugiau kaip pusšimčio metų sklandytuvais, o nebegalima naudoti Čekijos gamybos, kuriais per dešimtmečius Akmenėje užaugo daugybė sportininkų“, – sakė K. Inta.

Todėl nebeliko mokomųjų skrydžių, neberuošiama jaunimo. Pasak K. Intos, klubas gyvas tik kelių vyresnių sklandytojų entuziazmo dėka. Tarp jų – Darius Ežerskis, Erikas Simutis, kurie po ilgokos pertraukos prieš kelias savaites sėkmingai startavo šalies lygio varžybose.

Vienintelė išeitis – nusipirkti bent vieną Europos Sąjungos standartus atitinkantį sklandytuvą.

K. Intos nuomone, aeroklubas atsigautų, jei būtų nebe valstybės nuosavybė, o priklausytų Akmenės rajono savivaldybei. Aeroklubo taryba tokį pageidavimą ne kartą pateikė Vyriausybei.

Išretino ir netektys

Akmenės aeroklubo istorijos pradžia siejama su AB „Akmenės cementas“ dirbusiais aviacijos entuziastais, kurie nusipirko sklandytuviuką, pakeliamą į orą su gumos įtaisu.

Tada įmonės vadovybė įkūrė sporto metodininko etatą ir įdarbino sklandytojos patirties turinčią Stanislavą Sudeikytę, kuri tapo sporto meistre ir Tarybų Sąjungos sklandymo čempione. 1964 metais prie „Akmenės cemento“ buvo įkurtas visuomeninis sklandymo klubas.

Prieš 30 metų Akmenės aeroklube buvo 22 etatiniai darbuotojai.

Kai buvo nutrauktas veiklos finansavimas, daug buvusių aeroklubo instruktorių susirado kitus darbus. Pribloškė ir skaudi netektis, kai aeroklubo lėktuvas atsitrenkė į aukštos įtampos laidus, visi keturi skridę aviatoriai žuvo. Vėliau sudegė ir skrydžių valdymo centras.

Autoriaus nuotr.

ISTORIJA: Akmenės aeroklubo 50 metų istoriją pristatė 46 metus jam vadovaujantis Klemas Inta (kairėje).

PROGRAMA: Akmenės rajono verslininkai Arūnas Rupkus (kairėje), Antanas Mašanauskas parodomąją programą atliko nuosavais lėktuvais.

SUKTUKAI: Akmenės aeroklubo sportininkas Erikas Simutis, ore sklandytuvu atlikęs sudėtingų suktukų, jį iš aerodromo išsivežė automobiliu.

SKRAIDYKLĖ: Gintaras Gaudiešius pakilo virš aerodromo su motorine skraidykle.

PARAŠIUTININKAI: Į Akmenės aeroklubo 50-mečio šventę parašiutais nusileido trys Šiaulių sportininkai.

SKRYDIS: Ore pademonstruota, kaip skrydį pradeda sklandytuvas, tempiamas lėktuvo.