„Biržų duonos” kepykla pirmoji Lietuvoje pristato begliutenį cechą

Ša­lies var­to­to­jams pui­kiai pa­žįs­ta­ma „Bir­žų duo­nos“ ke­pyk­la ple­čia į svei­ką mi­ty­bą orien­tuo­tą stra­te­gi­nę kryp­tį ir stei­gia pir­mą Lie­tu­vo­je ke­pyk­lai pri­klau­san­tį be­gliu­te­nį ce­chą. Nau­jo­jo ce­cho veik­la star­tuos rugp­jū­čio 20 d. Tą­dien ke­pyk­los ga­mi­nių asor­ti­men­tą pa­pil­dys pir­mie­ji be­gliu­te­niai pro­duk­tai.

„Rin­ko­je esa­me ži­no­mi dėl sa­vo ino­va­ty­vu­mo ir pla­taus pro­duk­tų krep­še­lio, pri­tai­ky­to la­bai skir­tin­giems var­to­to­jų seg­men­tams. Nuo­lat ste­bi­me, kas vyks­ta tarp­tau­ti­nė­se rin­ko­se ir pro­gno­zuo­ja­me, kaip grei­tai ten­den­ci­jos pa­sieks Lie­tu­vą. Vie­ni spren­di­mai pa­grįs­ti skai­čiais, ki­ti – vi­di­ne nuo­jau­ta. Šį­kart abie­jų sin­te­zė pa­ska­ti­no šiam žings­niui“, – pa­sa­ko­ja idė­jos su­ma­ny­to­jas ir „Bir­žų duo­nos“ vyk­do­ma­sis di­rek­to­rius And­rius Kur­ga­no­vas.

Sta­tis­ti­ka ro­do, kad pa­sau­ly­je nuo 2013 m. be­gliu­te­nių ga­mi­nių rin­ka išau­go be­veik du kar­tus. Pas­te­bi­ma, kad var­to­to­jai vis daž­niau ieš­ko pro­duk­tų, ku­rie sa­vo su­dė­ty­je vi­siš­kai ne­tu­rė­tų gliu­te­no. Tai ser­gan­tys ce­lia­ki­ja ar ki­tų aler­gi­jų mais­tui tu­rin­tys žmo­nės, bet di­de­lę da­lį su­da­ro ir są­mo­nin­gai šių ga­mi­nių at­si­sa­kan­tys var­to­to­jai.

Ke­pyk­los at­sto­vai ti­ki­na, kad žen­giant pir­muo­sius žings­nius orien­tuo­ja­ma­si į žy­miai pla­tes­nę au­di­to­ri­ją nei tik gliu­te­no ne­to­le­ruo­jan­čius var­to­to­jus. Vy­rau­jan­čios ten­den­ci­jos ro­do, kad lie­tu­viai šiuo me­tu svei­ka­tai tei­kia daug dė­me­sio ir da­lis var­to­to­jų at­si­sa­ko gliu­te­no ar kvie­ti­nių mil­tų.

Pro­duk­tų ko­ky­bei tai­ko­mi itin aukš­ti kri­te­ri­jai

A. Kur­ga­no­vas tei­gia, kad įmo­nės ko­man­da prie nau­jo­jo pro­jek­to dir­bo vi­sus me­tus. Pro­ce­sas už­tru­ko dėl ce­chui ke­lia­mų itin aukš­tų rei­ka­la­vi­mų bei iš­skir­ti­nio sko­nio ga­mi­nių kū­ri­mo. Tech­no­lo­gams bu­vo nu­sta­ty­tas tiks­las su­kur­ti to­kią be gliu­te­no pro­duk­ci­ją, ku­ri sa­vo sko­ni­nė­mis sa­vy­bė­mis, iš­vaiz­da, teks­tū­ra kon­ku­ruo­tų su įpras­tais ga­mi­niais.

Beg­liu­te­nių pro­duk­tų ko­ky­bės kri­te­ri­jų ati­ti­ki­mas nor­moms bus nuo­lat tik­ri­na­mas Kau­no tech­no­lo­gi­jos uni­ver­si­te­to Mais­to ty­ri­mų ins­ti­tu­te. „Pa­si­tik­ri­no­me gliu­te­no kie­kį duo­no­se. La­bai džiau­gia­mės, kad ga­li­me ga­min­ti pro­duk­tus, ku­rie ati­tin­ka „be gliu­te­no“ ka­te­go­ri­ją – juo­se gliu­te­no kie­kis, re­mian­tis at­lik­tais ty­ri­mais, ne­sie­kia leis­ti­nos aukš­čiau­sios 20 mg/kg ga­lu­ti­niam var­to­to­jui par­duo­da­mo mais­to pro­duk­to ri­bos. Ce­chą at­sky­rė­me nuo ki­tų pa­tal­pų, kad iš­veng­tu­me kryž­mi­nės tar­šos ir už­tik­rin­tu­me pro­duk­tų sau­gą“, – pa­sa­ko­ja „Bir­žų duo­nos“ ko­ky­bės va­dy­bi­nin­kė Jo­li­ta Bu­kaus­kai­tė.

Spe­cia­lis­tė pa­brė­žia, kad atei­ty­je pla­nuo­ja­ma at­si­tik­ti­ne tvar­ka pa­rink­tus ga­mi­nius tir­ti ne tik esan­čius ke­pyk­lo­je, bet jau pa­sie­ku­sius ir par­duo­tu­vių len­ty­nas.

Nau­ja­sis įmo­nės ce­chas at­skir­tas nuo ki­tų įmo­nės pa­tal­pų, ja­me nau­do­ja­mas tik šiai pro­duk­ci­jai ga­min­ti skir­tas in­ven­to­rius, o atė­ję į dar­bo vie­tą dar­buo­to­jai pri­va­lo pa­si­keis­ti dra­bu­žius, kad bū­tų iš­veng­ta bet ko­kios išo­ri­nės tar­šos. Šiuo me­tu ce­che dir­ba trys dar­buo­to­jai. Pa­si­tei­si­nus pro­jek­tui – pla­nuo­ja­ma plėt­ra.

Rugp­jū­čio 20 d. du­ris at­ve­rian­tis nau­ja­sis be­gliu­te­nis ce­chas star­tuo­ja su ke­liais pro­duk­tais – tam­sia duo­na su sėk­lo­mis, avi­ži­ne duo­na, kek­siu­kais, sau­sai­niais ir ki­tais sal­džiais ke­pi­niais. Ke­pyk­la sie­kia, kad šie ga­mi­niai bū­tų ska­nūs vi­siems var­to­to­jams – tiek to­le­ruo­jan­tiems gliu­te­ną, tiek jo ne­to­le­ruo­jan­tiems.

Pa­sak tech­no­lo­gės Lai­mos Sta­pu­lio­nie­nės, ga­mi­nant nau­jus be­gliu­te­nius pro­duk­tus, iš avi­žų ar ki­tų mil­tų gliu­te­nas yra pa­ša­li­na­mas dirb­ti­nai ar­ba tie­siog ne­nau­do­ja­mos gliu­te­no tu­rin­čios ža­lia­vos. Pa­si­ren­ka­mos al­ter­na­ty­vos – gliu­te­no ne­tu­rin­tys ja­vai ir įvai­rios sėk­los.

No­va­to­riš­kus spren­di­mus rin­kai pri­sta­tan­ti „Bir­žų duo­na“ kiek­vie­nam ga­mi­niui ski­ria daug dė­me­sio nuo idė­jos su­kū­ri­mo iki pro­duk­to at­si­ra­di­mo par­duo­tu­vių len­ty­no­se. Sa­vo veik­los me­tus skai­čiuo­jan­ti nuo 1953 m., šian­dien ke­pyk­la pa­ten­ka tarp 5 di­džiau­sių Lie­tu­vos ke­pyk­lų. Puo­se­lė­da­ma se­ną­sias ru­gi­nės duo­nos ke­pi­mo tra­di­ci­jas, įmo­nė ne­pa­mirš­ta nuo­lat ieš­ko­ti nau­jo­vių ir at­si­žvelg­ti į var­to­to­jų pa­gei­da­vi­mus. Be ke­pyk­los, UAB „Bir­žų duo­na“ taip pat tu­ri 17 fir­mi­nių par­duo­tu­vių, 4 ke­pi­nių na­mus „Sucré“ ir 6 „drau­gų“ par­duo­tu­ves, vei­kian­čias fran­ši­zės pa­grin­du.