Naujausios
"Drugelis"
„Drugelio“ vaikų lopšelyje-darželyje mero pavaduotoja daugiausia bendravo su direktoriaus pavaduotoja ugdymui Ramune Čigiene. Anot R. Čigienės, „Drugelio“ pastatas senas, nerenovuotas, tvarkomas ir remontuojamas daugiausia savų darbuotojų jėgomis ir įstaigos lėšomis. Tačiau ne tik pastatas lemia ugdymo procesą. Lopšelyje-darželyje įgyvendinamos edukacinės programos, kurios labai pasiteisino. Viena iš jų – sveikatinimo veikla. Jau aštuoneri metai „Drugelis“ dalyvauja Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo veikloje, Lietuvos tautinio olimpinio komiteto įgyvendinamame projekte „Olimpinė karta“. Vaikai pamėgo kiekvieną rytą vykstančias mankštas salėje arba lauke, vyksta sveikos gyvensenos pamokėlės, varžybos ir kt. R. Čigienė sako, kad projektų dėka sumažėjo auklėtinių sergamumas.
Kita „Drugelio“ veiklos kryptis – gamtosauginis ugdymas. Jau darželyje vaikai mokomi rūšiuoti šiukšles, rengiamos pamokėlės, vaikai atlieka gamtos stebėjimus, daro tyrimus.
R. Čigienė kalbėjo, kad priemones vaikų ugdymui įstaiga perka iš krepšelio lėšų, nemažai priemonių įsigyta dalyvaujant projektuose, įgyvendinti sumanymus padeda ir tėvelių skiriama fizinių asmenų pajamų mokesčio dalis. „Drugelis“ turi nemažai draugų ir partnerių, tarp jų – Biržų technologijų ir verslo mokymo centras, Biržų rajono kūno kultūros ir sporto centras, kurie padeda rengti įvairius renginius.
„Drugelis“ džiaugiasi ir savanorių darbu: su vaikais jau dirbo savanoriai iš Rusijos ir Ispanijos. Šiemet vėl tikimasi gauti savanorius.
Tačiau ne viską darželis gali padaryti savo lėšomis. Šiuo metu „Drugelis“ nebegali priimti visų norinčių jį lankyti vaikų. Yra patalpos naujai grupei įsteigti, bet jas reikia remontuoti ir tam reikalinga savivaldybės biudžeto parama. Savo lėšomis pakeista dalis pastato langų, tačiau ne visi. Nerimo kelia ir pačios pastato sienos, labai prastas įvažiavimas. Tam reikalingos papildomos lėšos.
Direktoriaus pavaduotoja parodė, kaip sutvarkytos grupės, kokiomis ugdymo priemonėmis gali naudotis mokytojai.
Nuolat tvarkoma įstaigos aplinka, buvo parengtas projektas sporto aikštelei sutvarkyti, tačiau jis negavo finansavimo, liko rezervinių sąraše.
Labai svarbus lėšų šaltinis yra tėvelių mokestis, kuris skiriama ugdymo aplinkai gerinti, priemonėms įsigyti. Įstaigos vadovai pritartų, kad jis būtų padidintas keliolika centų.
"Ąžuoliukas"
Dėl minėto mokesčio padidinimo „Ąžuoliuko“ lopšelio-darželio direktorė Vitalija Medelinskienė sakė ne kartą kreipusis į Savivaldybės administraciją, tačiau pritarimo nesulaukusi. Šis mokestis – didelė parama ugdymo aplinkai tobulinti, priemonėms įsigyti.
V. Medelinskienė ir direktorės pavaduotoja Vilija Ščebetovienė pirmiausia nuvedė į antrąjį aukštą, kuriame įgyvendinamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų 2014–2020 m. veiksmų programos projektas. Iš projekto lėšų baigiamos rekonstruoti dvi darželinukų grupės. Grupės bus įrengtos moderniai, darbai jau eina į pabaigą, o kol kas darželinukai perkelti į kitas kiek mažesnes patalpas.
V. Medelinskienė kalbėjo, kad labai norėtųsi „Ąžuoliuke“ įrengti smalsučių laboratoriją – erdvę vaikams ugdyti, tačiau tam reikėtų savivaldybės biudžeto paramos.
Kuo ypatingas vaikų lopšelis-darželis „Ąžuoliukas“? Anot direktorės, tai sveikatą stiprinanti įstaiga, jau senokai dalyvaujanti Sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo veikloje. Lopšelis-darželis nuo 2012 metų pripažintas sveikatą stiprinančia mokykla. Į ugdymo procesą integruojama programa „Sveikas ir saugus darželis“, kitos prevencinės programos. Didelė lauko aikštelė suteikia erdvės kurti ir judėti, žaisti įvairius žaidimus, sportuoti. Vaikų ugdymui įrengtas „Zuikio daržas“, „Gamtininkų stotelė“. „Ąžuoliukas“ dalyvavo konkurse „Auginu Lietuvai“ ir laimėjo didelį prizą – šiltnamį, kuriame šiuo metu auga agurkai ir pomidorai.
"Genys"
„Genio“ lopšelis-darželis – vienintelė Biržų mieste renovuota ikimokyklinio ugdymo įstaiga. Tad ir sąlygos mažiesiems bei darbuotojams joje kiek kitokios. Direktorė Laima Špokienė sakė, kad pradėjusi vadovauti „Geniui“ 2016 metais, susidūrė su renovacijos broku. Gerai, kad dar nebuvo pasibaigęs garantinis laikas, tad meistrus teko nuolat kviesti, vėliau buvo pakeistas visas neseniai suklotas vamzdynas. Šioje įstaigoje – šviesios ir jaukios patalpos, nauji baldai. Tačiau direktorė su mero pavaduotoja A. Korsakiene daugiausia kalbėjo apie vaikų ugdymo metodus, naujoves, kurių mokosi ir savo darbe taiko pedagogės. „Genio“ vadovų siekiamybė: ieškantis pedagogas, norintis ir sugebantis išgirsti naujus dalykus.
L. Špokienė paaiškino, kaip darbuotojų veikla vertinama kiekvienais metais, aptariamos jų galimybės tobulėti.
Į mero pavaduotojos klausimą, ar nėra sudėtinga vienai direktorei vadovauti dviems ugdymo įstaigoms („Geniui“ ir „Rugeliui“), L. Špokienė atsakė, kad tai nėra labai sudėtinga. Direktorė sakė pirmais darbo metais skaičiavusi, ar pinigine išraiška tai apsimoka, ir paskaičiavusi, kad biudžetui dėl to per metus lieka keliolika tūkstančių eurų. Dvi įstaigos – tai ir galimybė darbuotojams keistis gerąja patirtimi, glaudžiai bendradarbiauti ugdymo dalykuose.
Direktorė L. Špokienė pasakojo, kad „Genys“ džiaugiasi savo lėlių teatru, kurio mažieji artistai ne tik įgyja drąsos vaidinti, bet ir gastroliuoja po kitus darželius, net kitus rajonus.
Direktorė kalbėjo, kad ugdymo priemonėms įsigyti užtenka krepšelio lėšų, o kokios priemonės labiausiai tiktų mažiesiems, sprendžia kartu su grupių mokytojoms ir pagalbą vaikams teikiančiais specialistais.
Lankydamasi „Genyje“ mero pavaduotoja A. Korsakienė apžiūrėjo mažiausiųjų ir vyresnėlių grupes, metodinį kabinetą, kuriame galėtų vykti ir visų ikimokyklinio ugdymo įstaigų metodiniai pasitarimai.
Direktorė parodė ir įstaigos pasididžiavimą: puikiai įrengtą virtuvę. Į klausimą, ar vaikams patinka naujasis valgiaraštis, darbuotojos tvirtino, kad nuolat klausia, ar vaikams patiko patiekalai, kiek jų suvalgė, bet stengiasi nepažeisti sveikos mitybos reikalavimų. Kartais tenka pasukti galvą, kuo pakeisti vaikams nepatinkantį patiekalą.
Lauke „Genys“ turi ir savo sodelį su lysvelėmis, ir įvairias erdves žaidimais bei edukacijai, savą basų kojų taką. Direktorė pasakojo, kad daugelį įrangos įsigijo patys arba dovanojo darželio tėvai.
"Vyturėlis"
Mokyklos-darželio „Vyturėlis“ direktorė Violeta Stancikienė kaip šios įstaigos privalumus įvardijo jos inovatyvumą: „Vyturėlyje“ viename iš pirmųjų pradėta taikyti elektroninio dienyno sistema, čia taikomas patyriminis ugdymas, neįgaliesiems pritaikyta ugdymo aplinka. Auklėtiniai yra pamėgę dviračius ir jokiame kitame darželyje tiek jų nėra. V. Stancikienė sakė, kad visose darželio grupėse yra kompiuteriai, kompiuterizuotos ir kitos darbo vietos. Kompiuterius darželis gavo dovanų iš rėmėjų ir pirko savo lėšomis.
Direktorė pasakojo, kad „Vyturėlio“ auklėtiniai daug keliauja, susitinka su įvairiais žmonėmis, aplanko įvairias įstaigas.
„Vyturėlio“ specifika: negalią turinčių vaikų visapusiškas ugdymas ir mokymas, čia veikia savaitinė grupė neįgaliems vaikams.
Paklausta apie problemas V. Stancikienė kalbėjo: labai reikėtų įrengti relaksacijos kambarį, ypač jis reikalingas neįgaliems vaikams, kurie turi ir emocijų, elgesio sutrikimų. Tačiau patalpų tokiam kambariui kol kas nėra. Norėtųsi įkurti atskirą poilsio ar žaidimų patalpą savaitinės grupės vaikams: šiuo metu jie miega ir žaidžia toje pačioje patalpoje. Tačiau ir tam nėra laisvų patalpų.
Direktorė abejojo ir dėl „Vyturėlio“ pasididžiavimo – baseino. Vaikai jame maudosi nenoriai, o baseiną išlaikyti yra labai brangu.
V. Stancikienė parodė įstaigos patalpas. Su mero pavaduotoja A. Korsakiene stabtelėjo koridoriuje prie alpinistų sienelės, kurią labai mėgsta vaikai, parodė ikimokyklinės grupės patalpas, kuriose jau vyksta ir robotikos pamokėlės. Erdvi posėdžių salė, kurią įstaiga įsirengė savo jėgomis ir lėšomis. Auklėtiniams skirtas ir masažo bei kineziterapijos kabinetas. Pagalbą vaikams teikia logopedė, psichologo asistentė. Vaikus vilioja Kakės Makės biblioteka, kurioje yra daug knygų apie šį vaikų pamėgtą personažą.
„Vyturėlio“ mokyklos darželio direktorė kalbėjo, kad daugelį darželio patalpų remontuoja patys, savo jėgomis ir lėšomis. Patys įsirengė ir virš žemės pakeltą pramogų trasą vaikams, tvarko kitas lauko žaidimų erdves.