Kaip prekiniai ženklai prisideda prie ekologinių problemų sprendimo?

Prieš kelis šimtmečius žmonija dar net neįsivaizdavo, kad atsidurs ties ekologinės krizės riba. Neribojamas žemės išteklių eikvojimas ir neatsakingas vartojimas lėmė, kad šiandien turime kovoti su globaliniu atšilimu ir bandome neutralizuoti anglies dioksido poveikį aplinkai. Kad būtų įmanoma pasiekti nors minimalių pokyčių, pastangų savo kasdieniuose pasirinkimuose turi įdėti ir pavieniai asmenys, ir prekiniai ženklai.

Gera žinia ta, kad vis daugiau prekinių ženklų iš įvairių sektorių prisiima atsakomybę ir keičia savo gamybos ir pardavimų strategijas, bandydami prisitaikyti prie esamos situacijos – mažina elektros energijos suvartojimą, perdirba atliekas ir imasi kitų aplinkai draugiškų sprendimų.

Kas yra ekologiškas prekinis ženklas?

Žodžiai „ekologija“, „draugiškas aplinkai“ ir „tvarumas“ pastaraisiais metais vis labiau populiarėja. Kad ir kaip tai būtų sveikintina, šis fenomenas taip pat kelia manipuliacijos ekologijos sąvoka riziką. Šiandien vartotojams nebeužtenka perskaityti ant produkto pakuotės žodį „ekologiškas“ – pirkdami tam tikrą prekę jie nori žinoti, kad neprisideda prie aplinkos teršimo. Būtent todėl šių laikų rinkoje sėkmingiausi yra tie prekiniai ženklai, kurie iš tiesų imasi realių veiksmų.

Į kokius pagrindinius dalykus orientuojasi aplinkai draugiški verslai? Jie pripažįsta ekologines grėsmes, su kuriomis susiduria mūsų planeta, ir ieško unikalių būdų, kaip galėtų jas išspręsti. Svarbiausias yra gamybos medžiagų pasirinkimas – perdirbtos, tvarios, biologiškai suyrančios. Kitas aspektas – kuo trumpesnis produkto „kelias“ nuo gamybos proceso iki vartotojo. Tai dažniausiai reiškia vietinių gamintojų įtraukimą. Vietoje to, kad gamyba vyktų kažkur užsienio šalyje, renkamasi procesą nuo pradžios iki pabaigos realizuoti lokaliai. Kokie yra sėkmingų ekologiškų prekinių ženklų pavyzdžiai?

Lush“

Visame pasaulyje žinomas britų kosmetikos gamintojas „Lush“ – puikus pavyzdys verslams, kurie nori keliauti link tvarumo ir ekologijos. Jie jau daug metų turi ištikimų klientų ir pirkėjų būrį, nes aukštos kokybės veido, plaukų ir kūno priežiūros kosmetiką sugeba gaminti iš visiškai natūralių ingredientų, nenaudoja pavojingų cheminių medžiagų ir netestuoja produktų ant gyvūnų.

Vienas iš šio prekinio ženklo skiriamųjų ženklų – stengiamasi išvis nenaudoti, arba naudoti kuo mažiau pakuočių. Maždaug pusę jų gaminamų produktų galima įsigyti be pakuotės. Šiai idėjai labai pasitarnauja ir kietieji šampūnai – per metus gamintojai sutaupo maždaug 6 milijonus plastikinių buteliukų. Jeigu pakuotės neišvengiamos, 90 proc. jų yra perdirbamos.

Kitas svarbus dalykas – medžiagos. „Lush“ kosmetikoje esančios medžiagos pagamintos tvariai. Pavyzdžiui, įmonė jau seniai atsisakė palmių aliejaus ir jį pakeitė kitais aliejais, draugiškesniais aplinkai. Vandens išteklius įmonė stengiasi naudoti atsakingai – kietieji šampūnai padeda mažinti ne tik plastiko atliekas, bet ir sutaupo vandenį.

Zara“

Tekstilės pramonė – viena iš didžiausią neigiamą įtaką aplinkai darančių pramonių pasaulyje. Būtent dėl to sveikintina, kai populiarūs drabužių prekiniai ženklai imasi iniciatyvos. Viena iš jų – populiarus Ispanijos drabužių tinklas „Zara“. Visame pasaulyje yra daugiau nei 2 tūkstančiai šio prekinio ženklo parduotuvių. Prieš porą metų „Zara“ paskelbė įsipareigojanti iki 2023 metų visiškai panaikinti vienkartinio plastiko naudojimą ir siūlyti tik ekologiškas pakuotes, o iki 2025 metų pabaigos kurti kolekcijas tik iš 100 proc. tvarios medvilnės ir lino, iš 100 proc. perdirbto poliesterio.

2020 metais drabužių tinklas paskelbė kampaniją „Join Life“, kurios ženklus pažymėti drabužiai buvo pagaminti draugiškais aplinkai principais. Pradinis „Zaros“ tikslas buvo 25 proc. viso gaminių asortimento, bet lūkesčiai buvo viršyti ir „Join Life“ etikete pažymėti drabužiai sudarė 35 proc. asortimento.

Allbirds“

Naujosios Zelandijos ir JAV įmonė, kuri užsiima drabužių ir avalynės gamyba, galėtų būti pavyzdžiu visai tekstilės pramonei. Šis prekinis ženklas gamyboje naudoja tik natūralias medžiagas (vilną, medieną, cukranendres ir t.t.), taip pat kuria medžiagas, kurios regeneruojasi pačios. Jie vykdo daugybę projektų, kurių galutinis tikslas – nebepalikti jokių gamybos pėdsakų planetoje.

Viena iš žinomiausių jų iniciatyvų, pavadinimu „Reversing Climate Change“ (liet. Pakeisti klimato kaitą), iki 2025 metų siekia savo gamybos pėdsakus sumažinti per pusę, o iki 2030 metų juos visai panaikinti. Pagrindinis kelias, kaip jie planuoja tai įgyvendinti – regeneratyvios agrikultūros kūrimas, ištekliai, kurie atsinaujina patys. Kitas svarbus žingsnis – atsakingas energijos resursų naudojimas. „Allbirds“ prie kiekvieno savo gaminio pateikia priežiūros instrukciją, kuri būtų efektyviausia ir eikvojanti mažiausiai energijos.

Belmio“

Vos tik rinkoje atsirado ir išpopuliarėjo kapsuliniai kavos aparatai, ėmėme girdėti ir apie tai, kad jie yra itin neekologiški ir nedraugiški aplinkai. Taip yra todėl, kad didžioji dalis kavos kapsulių, naudojamų aparatuose, yra pagamintos iš nesuyrančių medžiagų. Iš jų išsiskiria „Belmio“ prekinis ženklas. Šis kavos gamintojas iš Belgijos pasižymi tvariais ir atsakingais sprendimais. Jų kavos kapsulės yra pagamintos iš aliuminio – 100 proc. perdirbamos medžiagos. Aliuminio kapsulės nesideformuoja ir netirpsta, kaip gali nutikti su plastikinėmis kapsulėmis, taip pat gerai apsaugo kavą nuo šviesos ir oro, todėl skonis ir aromatas kapsulėje bus sandariai saugomas iki panaudojimo. „Belmio“ kapsulės – puikus pasirinkimas jei negalite atsisakyti kapsulinių aparatų, bet norite prisidėti prie draugiškų aplinkai sprendimų. Daugiau kavos kapsulių galite rasti internetinėje parduotuvėje „Coffee Loft“.

Užs. 9051