Elektromobiliai: viskas, ką turėtumėte žinoti, jei norite persėsti už elektromobilio vairo

pixabay.com nuotr.
Elektromobiliai jau spėjo plačiai paplisti tiek Lietuvoje, tiek ir daugelyje kitų pasaulio šalių. Be to, kasmet automobilių gamintojai pristato vis daugiau naujų elektromobilių modelių. Ką jau kalbėti apie tai, kad iki 2035 m. planuojama uždrausti dyzelinu ir benzinu varomus automobilius. Todėl dabar yra pats metas persėsti už elektromobilio vairo.

Žinoma, jei niekada elektromobilio neturėjote, jums gali kilti daugybė klausimų, todėl pateikiame jums keletą patarimų, kaip atrasti būtent tokį elektromobilį, kuris atitiktų jūsų poreikius.

Ar turėsite, kur įkrauti savo elektromobilį?

Nemaža dalis elektromobilių savininkų įkrauna savo automobilius namuose - savo garažuose, privačiame kieme arba kartais daugiabučių namų ar gyvenamųjų namų kompleksų bendrose stovėjimo aikštelėse. Privalumas tas, kad beveik kiekvieną rytą jūsų automobilis yra įkrautas ir paruoštas važiuoti.

Įkrovimo stotelių klausimas

Nors dar prieš penketą metų elektromobilių savininkai piktinosi dėl prastos elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros, dabartinė situacija yra visiškai pasikeitusi. Dabar elektromobilių stotelių skaičius auga su kiekvienais metais. O pasinaudojus https://carone.app atsisiųsta mobiliąja programėle, elektromobilių įkrovimo stotelę atrasti tampa dar paprasčiau.

Kita vertus, kai kalbama apie ilgesnes keliones, įkrovimo stotelių klausimas tampa sudėtingesnis. Todėl prieš leidžiantis į ilgesnę kelionę, reikėtų gerai apgalvoti ir įvertinti, kokį atstumą gali įveikti jūsų elektromobilis ir kartu suplanuoti, kur galėtumėte įkrauti savo elektromobilį.

Ar elektromobilio rida bus pakankama?

Dauguma elektromobilių gali būti tinkami be jokių sunkumų važinėti kasdien. Elektromobilių duomenų bazės duomenimis, tipinio naujo visiškai elektrinio automobilio (dar vadinamo elektra varomu akumuliatoriumi arba BEV) reali rida yra apie 350 kilometrų.

Apskaičiuota, kad vairuotojai per dieną vidutiniškai nuvažiuoja 65 kilometrus, o mažiau nei 1 proc. visų kelionių yra ilgesnės nei 160 kilometrų (įskaitant keliones lėktuvu ir geležinkeliu). Taigi, šiandieninių elektromobilių turėtų pakakti beveik kiekvieno žmogaus kelionei į darbą ir apsipirkti, ypač jei galite prisijungti prie elektros tinklo namuose.

Kai kurių žmonių poreikiams gali visiškai tikti net ir trumpo nuotolio elektromobiliai. Tuo tarpu ilgesnių kelionių metu kyla daugiau klausimų. Tai priklauso nuo konkretaus automobilio, nuo to, kaip dažnai norite sustoti įkrauti bateriją ir kiek laiko norite laukti kiekviename sustojime.

Taip pat būtų galima rinktis iš tinklo įkraunamą hibridinį automobilį. Pavyzdžiui, Toyota Rav4 Prime“ su visiškai įkrautu akumuliatoriumi nuvažiuoja apie 67 kilometrus. Tuomet jis persijungia į kuru varomo hibridinio variklio režimą, kuriuo galima nuvažiuoti dar 885 kilometrus, kol vėl reikės papildyti degalų baką.

Dabar taip pat paplitę ir tikri ilgo nuotolio visiškai elektriniai automobiliai, jei jie atitinka jūsų biudžetą. Pavyzdžiui, „Tesla Model Y Long Rangegali nuvažiuoti 400 kilometrų su pilna baterija ir įkrauti ją iki rekomenduojamo lygio per mažiau nei 30 minučių.

Šaltas oras gali sumažinti elektromobilio ridą

Žiemą galite tikėtis, kad jūsų elektromobilio veikimo nuotolis bus gerokai mažesnis nei skelbiamas. Kai temperatūra nukrenta iki -15 laipsnių, visiškai elektra varomu automobiliu nuvažiuosite apie 25 % mažiau realios ridos.

Šaltuoju metų laiku elektromobilio ridą mažina du dalykai:

     1. Žemoje temperatūroje elektromobilių akumuliatoriai nėra tokie efektyvūs. Cheminės reakcijos sulėtėja, todėl padidėja elektrinė varža ir sumažėja bendras našumas.

     2. Automobilio šildymas ir langų atitirpinimas taip pat sunaudoja daug elektros energijos. Kuo daugiau energijos reikia automobiliui pašildyti, tuo mažiau jos lieka važiavimui.

Kiek kainuoja elektromobiliai?

Apskritai elektromobilį įsigyti kainuoja brangiau nei panašaus tipo kuru varomas transporto priemones. Pavyzdžiui, vis dar populiaraus vidutinio dydžio sedano „Toyota Camrykaina prasideda nuo 24 000 eurų, o vidutinio dydžio „Tesla Model 3- nuo 36 000 eurų. O bene geriausiai parduodamo krosoverio „Honda CR-Vkaina prasideda nuo 25 000 eurų, o panašios formos VW ID.4 - nuo 36 000 eurų.

Taip pat nereikėtų pamiršti, kad elektromobilių degalų ir techninės priežiūros išlaidos per visą eksploatavimo laikotarpį paprastai yra gerokai mažesnės nei kuru varomų automobilių. Tai ypač tikėtina, jei turite pigios elektros energijos, pavyzdžiui, iš saulės kolektorių ant stogo.

Taigi, tai nėra neįgyvendinama svajonė, kad naudodami elektromobilį iš tikrųjų sutaupysite pinigų.

Žinoma, labai aukštos klasės elektriniai automobiliai gali būti gana brangūs. Rivian R1Skaina prasideda nuo maždaug 72 000 eurų, o aukščiausios klasės modelis peržengia 80 000 eurų ribą. „Lucid Airkaina prasideda nuo maždaug 80 000 eurų, o vidutinės klasės „Grand Touringkomplektacija kainuoja apie 125 000 eurų.

Kiek laiko tarnauja elektromobiliai?

Niekas nežino, kiek vidutiniškai tarnauja elektromobiliai, nes jie dar neegzistuoja pakankamai ilgai, kad būtų galima tai pasakyti. Pirmasis dideliais kiekiais pagamintas elektromobilis „Tesla Model Sbuvo pradėtas gaminti 2012 m., o pirmieji tikri masinės rinkos elektromobiliai, tokie kaip „Chevy Boltir „Tesla Model 3- tik nuo 2017 m.

Tačiau yra keletas požymių, kad elektromobiliai gali tarnauti daug ilgiau nei įprasti kuru varomi automobiliai. Ankstyvoji elektromobilių tranzito bendrovė „Tesloopdaugumą savo transporto priemonių nuvažiavo gerokai daugiau nei 480 000 kilometrų, o kai kurie modeliai - beveik 800 000 kilometrų.

Akumuliatoriaus būklė yra didžiausias atviras klausimas, nes akumuliatorius yra brangiausia remontuojama dalis. Niekas neabejoja, kad laikui bėgant elektromobilių akumuliatoriai mažina ridą, tačiau klausimas, kiek ir kaip greitai.

Realių duomenų apie akumuliatoriaus ilgaamžiškumą duomenys kol kas atrodo gana geri. „Teslateigia, kad vidutiniškai 12 % nuvažiuojamų kilometrų rida sumažėja po 320 000 kilometrų. Kita analizė rodo, kad per metus nuvažiuojamasis atstumas sumažėja maždaug 1 %. Taigi, 400 kilometrų „Tesla Model Y Long Rangenuvažiuotų daugiau kaip 360 kilometrus po 240 000 kilometrų važiavimo, arba plius minus dešimtmetį.

Užs. 14386