Žiedinėse sankryžose taisyklių laikosi ne visi

Žiedinėse sankryžose taisyklių laikosi ne visi

Žiedinėse sankryžose taisyklių laikosi ne visi

Pasidomėti, kaip vairuotojai važiuoja ties Aleksandrija (Šiaulių rajonas) įrengta modernia žiedine sankryža, pasiūlė laikraščio skaitytojas. Patyręs vairuotojas tvirtino, kad didelė dalis važiuojančiųjų „žiedu“ grubiai pažeidžia Kelių eismo taisykles.

„Šiaulių kraštas“ atliko eksperimentą, kad įsitikintų, ar šiauliečio teiginys yra pagrįstas. Pakako kelių minučių.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Tvarka – tik stebint policijai

Prie žiedinės sankryžos Aleksandrijos pašonėje atvykstame su Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro pareigūnais. Kone pusvalandį stebint intensyvų eismą „žiedu“, pažeidimų, juo labiau grubių, neužfiksuojama: vairuotojai, kaip ir pridera, įvažiuodami į žiedinę sankryžą, pristabdo, o, judėdami žiedu, griežtai laikosi kelio ženklinimo. Išvažiuojant iš žiedo, kaip ir privalu, rodomas posūkio signalas. Žodžiu, problemos lyg ir nėra.

Tačiau situacija radikaliai pasikeičia, kai policijos pareigūnai žurnalistus palieka vienus: automobilių greitis akivaizdžiai padidėja, kai kuriems į žiedinę sankryžą įvažiuojantiems vairuotojams kažkodėl pradeda nebegalioti kelio ženklas „Duoti kelią“, o važiuojantieji Radviliškio link, „žiedą“ kerta nepaisydami jo išlenkimo bei kirsdami netgi dvigubą ištisinę kelio ženklinimo liniją.

Patariama vadovautis ženklais

Šiaulių apskrities Kelių policijos biuro Kelių patrulių kuopos I-ojo būrio specialistas Edgaras Kiaušinis, paprašytas apibendrinti eksperimentą, tik nusišypso: yra kaip yra, tačiau ant kiekvienos sankryžos policininko juk nepastatysi.

Pareigūnui žinomi visi elementariausi žiedinėse sankryžose padaromi pažeidimai. Jis įsitikinęs, kad kone visi jie padaromi ne dėl to, kad vairuotojai nežinotų, kaip įvažiuoti į „žiedą“ arba išvažiuoti iš jo. Tiesiog vairuotojai nesureikšmina to, ko privalo griežtai laikytis vardan savo ir kitų eismo dalyvių saugumo.

„Pagrindinis dalykas, kuriuo privaloma vadovautis prieš įvažiuojant į „žiedą“ – kelio ženklai. Prieš žiedinę sankryžą ženklai juk pateikia visą informaciją, tad griežtai jų laikantis, pažeisti taisyklių tiesiog neįmanoma“, – teigia policijos pareigūnas.

Žiedinės sankryžos esmė, akcentuoja E. Kiaušinis, yra ta, kad įvažiuojama į ją kaip iš šalutinio kelio, tad privalu praleisti visus čia važiuojančius automobilius: tie, kurie jau važiuoja „žiedu“, yra pagrindiniame kelyje.

„Įvažiuojant į žiedinę sankryžą galioja ta pati taisyklė kaip ir einant per perėją: pirmiausia dera pažiūrėti į kairę ir įsitikinti, ar nėra žiedu važiuojančių transporto priemonių. Taip pat būtina užmesti akį ir į dešinę pusę bei įsitikinti, ar iš gretimo šalutinio kelio neišsuka automobilis“, – aiškina E. Kiaušinis.

Įvažiuojant į žiedinę sankryžą, anot jo, posūkio signalas nėra privalomas, tačiau išvažiuojant iš tokios sankryžos, posūkį įjungti, kad kiti eismo dalyviai matytų, kur ketinama važiuoti, yra būtina.

Žiedinė sankryža ties Aleksandrijos gyvenviete yra kelių eismo juostų: pirmoji juosta „žiede“ yra lengvai išlenkta, tad automobiliai taip pat privalo daryti nedidelį lanką. Važiuojantieji pirmąja eismo juosta į kairiąją pusę gali persirikiuoti tik per brūkšninę kelių ženklinimo liniją.

Tuo tarpu važiuojantieji antrąja juosta kerta punktyrines kelio ženklinimo linijas ir gali važiuoti tiesiai arba sukti toliau ratu iki reikiamo išvažiavimo.

„Įvažiavai į žiedinę sankryžą ir gali visą dieną sukti ratus, galvoti, kur čia pasukus“, – postringauja Kelių policijos biuro pareigūnas.

Aleksandrijos žiede, anot E. Kiaušinio, yra buvę keli eismo įvykiai, kai automobilių vairuotojai, įvažiavę į „žiedą“, nepaisė kelio išlenkimo ir važiuodami tiesiai kirto ištisines eismo juostas. Tai grubus Kelių eismo taisyklių pažeidimas ir gresia administracine bauda nuo šimto iki trijų šimtų litų.

„Pastebėjome, kad vairuotojai, kurie rečiau susiduria su žiedinėmis sankryžomis, sustoja ties jomis, ir pajuda tik pastudijavę, kaip teisingai važiuoti, – patirtimi dalijasi patrulis. – Tai pagirtina – geriau įsitikinti saugumu ir išvengti avarinės situacijos.“

Policija – už žiedines sankryžas

Kelių policijos pareigūnas E. Kiaušinis pirmenybę teikia būtent žiedinėms sankryžoms, o ne šviesoforams. Jos, pasak pareigūno, padeda išvengti transporto spūsčių – nereikia laukti, kol užsidegs žalias šviesoforo signalas, be to, jos yra saugesnės, o ir įrengti bei eksploatuoti tokias sankryžas pigiau negu šviesoforus.

„Štai Anglijoje retai kur pamatysi šviesoforu reguliuojamą sankryžą, ten pilna „žiedų“, – sako E. Kiaušinis. – Aš už tai, kad ir Lietuvoje jų būtų kuo daugiau.“

Dar šiemet Šiauliuose turėtų prasidėti žiedinės sankryžos P. Lukšio ir Dvaro gatvių sankirtoje darbai. Lėšas šiai gatvių sankryžai rekonstruoti skiria Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Ar šiauliečiai žino, kad „žiedas“ Dvaro ir P. Lukšio gatvių sankryžoje bus jau antrasis Šiaulių mieste? Vienas žiedas jau seniai yra Kuršių gatvėje.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

SANKRYŽA: Kelių policijos biuro Kelių patrulių kuopos I-ojo būrio specialistas Edgaras Kiaušinis įsitikinęs, kad vairuotojai žino eismo tvarką prieš žiedinę sankryžą ir joje. Nepaisant to, pažeidimai tokiose sankryžose dažni.

TAISYKLĖS: Policijos pareigūnams nuvažiavus, vairuotojai „žiede“ manevravo pagal savo taisykles, tiksliau, be taisyklių.

ŽENKLAI: „Eismas ratu“ ir „Duoti kelią“ – šiuos kelio ženklus žino visi vairuotojai. Bet ar visada jų paisoma?