
Naujausios
Pasak meteorologų, "juodasis ledas“ susidaro ant kelios dangos, kurios temperatūra yra žemiau nulio. O tuo pat metu oro temperatūra aukštesnė nei nulis. Kai lyja ar oras būna drėgnas, vanduo puikiai prilimpa prie šalto kelio paviršiaus. Ir vanduo virsta plonu skaidriu ledo sluoksniu, kuris nepastebimas ant asfalto dėl juodos kelio spalvos. Toks reiškinys vadinamas "juoduoju ledu". Pasak statistikų, automobilių avarijos dėl „juodojo ledo“ įvyksta kelis kartus dažniau nei dėl šlapios kelio dangos ir dukart dažniau nei dėl sniego. Plonas, nematomas „juodojo ledo“ sluoksnis eismo dalyviams gali būti mirtinai pavojingas.
Avarijos kelyje
Skaudžiausia avarija įvyko kelyje Biržai-Pandėlys-Rokiškis. Praėjusį antradienį 8.59 val. 7-ame minėto kelio kilometre automobilis „Smart“, vairuojamas moters (g. 1965 m.), išvažiavo į priešpriešinę kelio juostą ir susidūrė su atvažiuojančiu automobiliu „Opel Zafira“, kurį vairavo moteris (g. 1977 m.). Eismo įvykio metu žuvo automobilio „Smart“ vairuotoja bei sužalota „Opel Zafira“ vairuotoja, kuri gydoma ambulatoriškai, o kartu važiavusi keleivė (g. 1945 m.) paguldyta į ligoninę. Vairuotojos anyta patyrė šonkaulių bei kojos lūžius. Avarijoje žuvusi moteris – Pandėlio miestelio bibliotekininkė. Iš Biržų ji vyko į darbą Pandėlyje.
Praėjusį antradienį kelyje Biržai-Germaniškis ties Juodelių kaimu dėl "juodojo ledo" nuo kelio nuvažiavo lengvasis automobilis, kurio keleivė buvo sužeista. Automobilis sudaužytas nepataisomai. Avarijos aplinkybes fiksavo policijos pareigūnai. Ne tik tyrė įvykį, bet atokiau nuo avarijos vietos stabdė automobilius ir perspėdavo vairuotojus, jog kelias pavojingai slidus - reikia važiuoti labai atsargiai.
Netikėta grėsmė
Pažįstamas vairuotojas Julius antradienio rytą irgi buvo atsidūręs ant "juodojo ledo". "Važiavau maksimaliu leistinu greičiu. Termometras rodė, jog lauke oro temperatūra 2 laipsniai šilumos. Asfaltas buvo drėgnas, bet nebuvo slidus. Staiga automobilyje pasidarė neįprastai tylu - nesigirdėjo net kaip sukasi ratai. Automobilis tarsi ore plaukė. Neklausė vairo. Buvau atsidūręs priešingoje eismo juostoje. Laimė, kad iš priekio nevažiavo joks automobilis. Po akimirkos, net nežinau kaip, sugrįžau į savo eismo juostą. Ir staiga vėl atsirado normalus asfaltas be jokių paranormalių reiškinių", - pasakojo keturiasdešimties metų stažą turintis vairuotojas, tačiau pirmą kartą gyvenime atsidūręs ant "juodojo ledo". Slidus, tarsi tepalu išteptas kelio gabalas galėjo būti apie 50 metrų. Pono Juliaus manymu, dėl tokios padėties kalti kelininkai. Būtų kelius druska pabarstę, nebūtų kelias pasidengęs ledu.
Neįmanoma atspėti?
Pažįstamas kelininkas, nenorėjęs, kad būtų minima jo pavardė, tvirtino, jog neįmanoma atspėti, kurioje vietoje ir kada susidarys juodasis ledas. Jis atsiranda staiga, per keliolika minučių. Dažniausiai - keliuose tarp miškelių, pakrūmių, ant tiltų... Išankstinis druskos barstymas tokiose vietose neturi prasmės, nes tokio ledo susidarymo neįmanoma numatyti. Pradėsi barstyti reikia ar nereikia, žmonės pasipiktins, sakys: neturi kelininkai kur druskos dėti! Tik tada, kai keliuose susidaro plikledis ar taip vadinamas juodasis ledas į pavojingus kelio ruožus išvažiuoja barstytuvai.
Kaip elgtis kelyje
Panašu, kad juodasis ledas – tikrai retas reiškinys. Tą patvirtino ir kelių dešimčių metų vairuotojo stažą turintis vairuotojas Julius. "Nežinojau, kaip elgtis, kai automobilis tapo nevaldomas. Bijojau stabdyti, tik bandžiau nevaldomą automobilį suvaldyti. Gerai, kad šis košmaras tęsėsi tik kelias sekundes", - įvykį kelyje prisiminė vyras. Jam įdomu, kaip patartų elgtis ant ledo atsidūrusiems vairuotojams vairavimo instruktoriai.
Biržietis vairavimo instruktorius Vytautas Juška „Biržiečių žodžiui“ sakė, jog užvažiavus ant juodojo ledo ar kitos slidžios kelio dangos nereikia staiga stabdyti. Automobilio greitį reikia mažinti naudojant pulsuojantį švelnų stabdymą. Ir stengtis automobilį suvaldyti be staigių manevrų. Staiga stabdyti negalima, nes užsiblokuos ratai ir automobilis taps nevaldomas. "Suprantama, atsidūrus ant ledo, išgaruoja visi patarimai. Todėl reikėtų pasitreniruoti, kaip slidžiose vietose suvaldyti automobilį. Tik retai kas taip daro", - svarstė pašnekovas. Jo manymu, esant permainingiems orams, išvažiavus į kelią, važiuojant nedideliu greičiu automobilį reikia kelis kartus pristabdyti, kad įsitikintume, kokia yra kelio būklė, kad pamatytume kaip elgiasi automobilis.
Pasak instruktoriaus Vytauto Juškos, naujos žieminės padangos padidina saugumą kelyje, todėl reikia nepagailėti pinigų ir žiemą važinėti tokiomis. Mat žieminės padangos minkštesnės nei universalios padangos.