112 — pagalbos prašantiems, o ne melagiams

112 —  pagalbos prašantiems, o ne melagiams

112 — pagalbos prašantiems, o ne melagiams

Nuo sausio 1 dienos už melagingus, piktavališkus, garbę ir orumą žeidžiančius bei pareigūnų darbą trikdančius skambučius Bendruoju pagalbos centro (BPC) telefonu 112 numatytos griežtos baudos. Pagalbos centro Šiaulių skyriaus pareigūnai nepagrįstų skambučių kas mėnesį sulaukia apie 70 procentų.

Edita KARKLELIENĖ

edita@skrastas.lt

Liejasi skundai, keiksmai ir grasinimai

BPC Šiaulių skyriaus viršininkas Nerijus Adomavičius sako, kad melagingi skambučiai šiuo metu nėra didelė problema — per metus jų sulaukiama vos vieno kito. Kas kita yra trukdantieji skambučiai.

Yra „etatiniai“ skambintojai, kurie kelis kartus per vakarą pareigūnams išrėkia, kad va, štai jo vyras arba žmona geria, kad šūkauja, kad nesutampa nuomonės. Tenka išklausyti ir nebūtų situacijų, ir kvailų pasiteisinimų dėl vieno ar kito poelgio, mėgsta žmonės paskambinę ir gąsdinti vieni kitus.

„Pasitaiko, kad skambintojai pareikalauja tik užregistruoti, jog jie skambino 112-uoju, — teigia N. Adomavičius. — Arba reiškia nepasitenkinimą politikais, gydytojais, brangstančiomis prekėmis. Kai kurių skambintojų nuo senų laikų mes ir vardus jau žinome.“

112-uoju skambina ir vaikai, netgi darželinukai. Tokiais atvejais stengiamasi nekelti panikos ir gudraujant prašoma telefono ragelį perduoti auklėtojai, mokytojai arba mamai.

Didžiausia rakštis — neblaivūs asmenys, kurių skambučiai kaip iš gausybės rago pilasi nuo 19 iki 22 valandos. Neblaiviųjų, grasinančių visus atleisti iš darbo, susidoroti, keikūnų ir įžeidinėtojų BPC operatoriai kasdien priskaičiuoja dešimtimis.

Pastebėta, kad daugiausia agresyviai nusiteikusių asmenų skambučių sulaukiama pensijų ir pašalpų mokėjimo bei švenčių dienomis.

Piktybiškiausi bus perduoti policijai

BPC Šiaulių skyrius keturiomis pagalbos linijomis per mėnesį vidutiniškai sulaukia apie 21 tūkstančio skambučių, apie 70 procentų iš jų — nepagrįstų, tokių, kuriais nesitikima prisišaukti pagalbos grėsmingoje situacijoje, veikiau išsilieti.

Liūdniausia, N. Adomavičiaus žodžiais, yra tai, kad be reikalo skambinantieji užima telefono linijas, o realaus pavojaus užkluptam žmogui kartais gali nepavykti operatyviai prisiskambinti.

Nuo sausio 1 dienos duomenų apie pareigūnų darbui trukdančius, įžeidžiančius skambučius bazė bus kaupiama, pokalbių įrašus bei telefonų numerius, iš kurių bus skambinama, ketinama perduoti policijai.

Anot BPC Šiaulių skyriaus vadovo į vienkartinius „paklydimus“ dėmesys greičiausiai nebus kreipiamas, tačiau piktybiškiausiems, po kelis ar keliolika kartų be pagrindo skambinantiems ir pareigūnų darbą trukdantiems asmenims gali tekti atsakyti administracine tvarka.

Pagal prieš kelias dienas įsigaliojusias Administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatas skambintojai bus baudžiami įspėjimu, bauda nuo trijų šimtų iki penkių šimtų litų arba administraciniu areštu nuo penkiolikos iki trisdešimties parų.

Iki šiol galioję teisės aktai nustatė atsakomybę už žinomai melagingus skambučius tik tuo atveju, jei buvo sukeliamos tam tikros pasekmės — specialiųjų tarnybų išvykimas, žmonių sumaišties kilimas ar didelės turtinės žalos padarymas. Naujos nuostatos įvestos atsižvelgiant į tai, kad didžioji dalis BPC gaunamų melagingų skambučių nesukelia minėtų pasekmių, tačiau turi didelį neigiamą poveikį pareigūnų darbo krūviui ir kokybei.

 

VARGAS: Bendrosios pagalbos centre dirbančius operatorius trukdo ir vargina gyventojų, kuriems reali pagalba nereikalinga, skambučiai. 

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.