„Nardė“ precizinio skraidymo meistrai

„Nardė“ precizinio skraidymo meistrai

„Nardė“ precizinio skraidymo meistrai

Būrys geriausių šalies precizinio skraidymo pilotų varžėsi prie Šeduvos (Radviliškio rajonas) esančiame Raudondvario aerodrome, kur vyko Lietuvos lėktuvų ralio čempionatas. Jo nugalėtojais tapo pilotų ekipažas iš Biržų.

Laima AGANAUSKIENĖ

alaima@skrastas.lt

Nugalėtojams – kelialapis į pasaulio čempionatą

Raudondvario aerodrome surengtame lėktuvų ralio čempionate varžėsi geriausi Lietuvos precizinio skraidymo meistrai iš Biržų, Panevėžio, Vilniaus, Molėtų ir Šiaulių. Varžybas organizavo Šiaulių aeroklubas kartu su Lietuvos bendrosios aviacijos sporto federacija. Raudondvaryje toks čempionatas vyko pirmą kartą.

Iš viso čempionate varžėsi septyni ekipažai, kuriuos sudarė du dalyviai – pilotas ir šturmanas. Dalyvių tikslas – kovoti dėl nugalėtojo titulo, kadangi nugalėtojai įgyja teisę atstovauti Lietuvai rudenį vyksiančiame pasaulio čempionate.

Varžybos Raudondvaryje vyko dvi dienas, per kurias pilotai turėjo atlikti tris užduotis: precizinio skraidymo meistrams reikėjo skristi trimis maršrutais, pareikalavusiais ypač gerų navigacinių ir pilotavimo technikos įgūdžių.

Susumavus visų užduočių rezultatus, paaiškėjo, kad lėktuvų ralio pasaulio čempionate Lietuvai atstovaus Dainiaus Jazdausko ir Jurgitos Jazdauskienės ekipažas iš Biržų.

Antrosios vietos laimėtojais tapo Šiauliuose, Lietuvos kariuomenės karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje dirbantys Povilas Liberis ir Mindaugas Lazutka, trečiąją vietą iškovojo panevėžiečių Lauryno Griauzdės ir Algirdo Šimoliūno tandemas.

Skrydis – be navigacijos priemonių

Lietuvos bendrosios aviacijos sporto federacijos sekretoriaus Dovydo Buitkaus teigimu, lėktuvų ralis yra specifinė skraidymo sporto šaka, kurioje pilotas ir jo partneris turi mokėti skristi ir užduotis atlikti be jokių navigacijos priemonių.

Esą gal todėl iš kelių dešimčių skraidymo sporto entuziastų Lietuvoje preciziniu skraidymu užsiima tik 10-15.

„Kad skraidai, dar nereiškia, kad gali dalyvauti ralyje. Tam reikia įgūdžių, reikia mokėti skristi vizualiai, o tai pakankamai sudėtinga, nes ekipažas turi tiksliai įvykdyti čempionato užduotis, vadovaudamasis tik žemėlapiu ir standartiniais lėktuvo prietaisais – greičio, aukščio parodymais“, – „Šiaulių kraštui“ aiškino D. Buitkus.

Varžybose Raudondvaryje teisėjai dar prieš skrydį patikrino, ar lėktuve nėra navigacijos prietaisų, į voką buvo sudėti ir užplombuoti telefonai. Po skrydžio ekipažams teko praeiti dar vieną tokį patikrinimo maratoną.

Kiekvienas ekipažas prieš skrydį gavo vadinamąją skrydžio legendą ir pagal ją pats turėjo ant žemėlapio susidėlioti tikslų maršrutą, kokiomis atkarpomis bus skrendama, rasti posūkio punktą. Galiausiai pilotas turėjo kuo tiksliau nutupdyti lėktuvą.

Pasak D. Buitkaus, čempionatas Raudondvaryje buvo pakankamai aukšto lygio ir konkurencija tarp dalyvių buvo pakankamai didelė – septyni ekipažai šioje sportinėje rungtyje yra nemažai.

„Aišku, Europos ir pasaulio čempionatuose mums yra dar ko mokytis – mes ten nesame tarp pirmūnų. Pavyzdžiui, pernai iš 30-ies komandų buvome, berods, šešiolikti. Lėktuvų ralis iš pilotų reikalauja daug darbo, didelio skrydžių skaičiaus, o visa tai yra pinigai. Aviacija yra brangus sportas“, – sakė federacijos sekretorius.

Renginio organizatorių nuotr.

NUSILEIDIMAS: Pilotams reikėjo kuo tiksliau nutupdyti lėktuvą.

LAIMĖJIMAS: Ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio užlipę biržiečiai Jurgita ir Dainius Jazdauskai atstovaus šaliai Lenkijoje vyksiančiame lėktuvų ralio pasaulio čempionate.

PLANAVIMAS: Gavęs užduotį, ekipažas pirmiausia skrydį susiplanuoja žemėlapyje.

DALYVIAI: Radviliškio rajone, Raudondvaryje vykusiame lėktuvų ralio čempionate varžėsi septyni ekipažai.