Perpildytų klasių kasdienybė – ministerija svarsto naujas ribas

Ž. Maniko nuotr.
„Atžalyno“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos Virgutės Šeškienės nuomone, būtina mažinti maksimalų mokinių skaičių klasėje: „Pamokos trukmė – 45 minutės, tad vienam mokiniui negaliu skirti nė dviejų minučių, o kiekvienas vaikas nori būti pastebėtas ir įvertintas“.
Kol kaimiškosios mokyklos skundžiasi mokinių trūkumu, miesto mokyklų klasės – sausakimšos. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ruošiasi mokyklų tinklo pertvarkos pakeitimams. Svarstomi keli variantai, iš kurių vienas – mažinti minimalų ir maksimalų moksleivių skaičių klasėse. Tokį siūlymą itin palankiai vertina Biržų „Atžalyno“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Virgutė Šeškienė. „Seniai taip reikėjo“,– sutinka ilgametė pedagogė.

Vaikams trūksta individualaus dėmesio

Šiuo metu V. Šeškienės klasėje mokosi maksimalus ministerijos nustatytas skaičius ugdytinių – 24 trečiokai. Tai, anot mokytojos, pati didžiausia pradinukų klasė mokykloje šiuo metu. Mokytoja sutinka, kad toks mokinių skaičius klasėje yra per didelis.

„Tiek mano nuomone, tiek kitų kolegių, su kuriomis šia tema diskutavome, idealus mokinių skaičius klasėje turėtų būti nuo 15 iki 20. Kodėl? Nes kuo jaunesni mokiniai, tuo daugiau individualaus dėmesio jiems reikia. O kai klasėje integruojami vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, mokinių skaičius klasėje turėtų būti dar mažesnis. Pradinių klasių mokytojų darbas yra ne tik dėstyti mokomuosius dalykus – mes turime padėti vaikui formuoti socialinius, emocinius mokymosi įgūdžius, stebėti pažangą, padėti įveikti sunkumus. Kiekvienas vaikas nori glaudaus bendravimo, individualaus kontakto. Vaikas turi mokytoją šalia jausti pastoviai, visą laiką“,– kalbėjo V. Šeškienė.

Toliau skaitykite popierinėje arba elektroninėje laikraščio versijoje (PDF). Užsakyti galite http://www.birzietis.com/