
Naujausios
Miesto gatvė virto greitkeliu
Šiaulių pakraštyje esančios Vyturių gatvės gyventojai jaučiasi išmesti iš miesto. Nėra šioje gatvėje nei kelio ženklų, nei apšvietimo, nei deramų kelkraščių, kuriais galėtų saugiai eiti pėstieji.
Priešrinkiminiai pažadai šioje gatvėje įrengti dviračių takus kol kas tik pažadai. Tiesiausią gatvę į Šiaulių rajono Šilėnų gyvenvietę, o pro ją — ir į visą Lietuvą, galima vadinti ir avaringiausia.
Edita KARKLELIENĖ
edita@skrastas.lt
Miesto keliu — tarsi greitkeliu
Rekonstruojant kelią Šiauliai— Radviliškis, asfaltuotas keliukas Vyturių gatve pro Šilėnus į Radviliškį vairuotojų tapo itin mėgiamas. Ir nors rekonstrukcijos darbai jau baigti, eismo intensyvumas šia gatve nemažėja: lengvųjų automobilių ir tralų vilkstinės čia nesibaigia nuo ryto iki pat vėlaus vakaro ir net naktį.
Vietos gyventojų žiniomis, sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai, važiuodami Vyturių gatve, net tik sutrumpina kelią į tikslą, bet ir išvengia kelio mokesčių, kuriuos privalu mokėti važiuojant keliu Šiauliai— Radviliškis.
Gyventojams neramu ne dėl eismo intensyvumo, o dėl automobilių greičio, mat dauguma vairuotojų, iš Bačiūnų gatvės pasukusių į Vyturių, skrieja maždaug 70— 100 kilometrų per valandą greičiu. Atsiranda lekiančių ir greičiau. Tai, jog Vyturių gatvė yra miesto teritorijoje ir ja galima važiuoti 50-ies kilometrų per valandą greičiu, vairuotojams nė motais.
Tyko pavojai
Greitis koją dažniausiai pakiša važiuojant Vyturių gatvės vingiais, tad avarijos čia jokia naujiena.
Prieš kelias savaites vertėsi ir į Sandros ir Ričardo Juozelėnų kiemą ant stogo įčiuožė milžinišku greičiu važiavęs ir nesuvaldytas automobilis „Mazda 626“.
Sodybos šeimininkai atsidūsta: gerai, kad šeštadienio vakarą, apie 22 valandą, kieme nebebuvo ką tik futbolą žaidusių vaikų. Per avariją išlaužyta gyvatvorė, išversti medžiai.
Pernai, anot vietos gyventojo Dmitrijaus Gajausko, kelyje ant akmens, vos neužkabinusi žmogaus, pakibo mašina. Prieš 10 metų prie sodų bendrijos „Žibutė“ žuvo moteris. Praėjusiais metais sužalotas jaunas žmogus.
Šiauliečiai tvirtina, kad avarijas šioje miesto vietoje jie mato kone kiekvieną mėnesį. Skinami betoniniai stulpai, medžiai, laužomi krūmai.
Nepaisant avaringumo, įspėjamųjų ženklų apie pavojingus kelio ruožus, kaip ir greitį ribojančių, čia nė su žiburiu nerasi.
Kiti sunkumai
Vyturių gatvė išskirtinė ir tuo, jog beveik keturių kilometrų ruožo kairiojoje pusėje nėra kelkraščio, o dešiniojoje jo plotis — vos apie metrą.
Neskaitant kelių individualių namų, šioje gatvėje — dešimt sodų bendrijų, kuriose nuolatos gyvena šimtai šeimų.
Susisiekimas einant pėsčiomis ar važiuojant dviračiu komplikuotas, nes, nesant kelkraščio ir lenkiantis sunkiasvoriams automobiliams, nuolat tenka skuosti į pievas.
Trūksta Vyturių gatvei ir apšvietimo. Naktimis neapšviesta važiuojamąja kelio dalimi einančių pėsčiųjų, dažnai be atšvaitų, automobiliais skriejantys vairuotojai gali tiesiog nepastebėti.
Ką jau kalbėti apie pradinukų patiriamus sunkumus. Iš Vyturių gatvėje esančių sodų bendrijų mažamečiai, kurie mokosi centrinėje miesto dalyje, priversti eiti keliu apie keturis kilometrus, kad pasiektų Bačiūnų gatvę.
Tiesioginio susisiekimo su centru Vyturių gatvės gyventojai neturi. Žmonės 11-ojo ir 19-ojo maršruto autobusais gali nuvažiuoti į pietinį Šiaulių mikrorajoną, bet ne į centrą.
„Dabar kiekvieną gyvenimo Vyturių gatvėje dieną galima vadinti išgyvenimo diena, — “Šiaulių kraštui“ sako kairiojoje Vyturių gatvės pusėje gyvenanti Loreta Bartkevičiūtė— Valienė, — Grįžo vaikas iš mokyklos sėkmingai — atsidūsti, išėjo — jauti įtampą. Norime jaustis saugiai.“
Vicemerė pasižadėjo padėti
Šiaulių miesto savivaldybės mero pavaduotoja Daiva Matonienė pripažino, kad Vyturių gatvė šiuo metu yra viena problemiškiausių Šiaulių miesto gatvių.
D. Matonienė patvirtino, kad viena iš šiuo metu Savivaldybėje nagrinėjamų alternatyvų — Vyturių gatvėje įrengti dviračių taką. Jei Vyturių gatvė būtų išrinkta iš šiuo metu svarstomų keturių miesto gatvių, kuriose labiausiai reikalingi dviračių takai, darbai, anot vicemerės, prasidėtų jau kitais metais.
„Nesakysiu, kad viskas bus padaryta tuojau pat ar po metų, ar po kelerių, — sakė D. Matonienė. — Jei tik būtų mano valioje, tuo pasirūpinčiau nedelsdama. Tačiau čia būtini ir politiniai sprendimai. Studiją analizuos ir už ją balsuos miesto Taryba.“
Jei Tarybos nariai nuspręstų, kad dviračių takas reikalingesnis kitose gatvėse, galbūt, anot vicemerės, bus rengiamas kitas planas.
D. Matonienė pažadėjo kartu su „Busturu“ ieškoti galimybių tinkamai sureguliuojant autobusų maršrutus iš Vyturių gatvės į miesto centrą.
Vicemerė pažadėjo kreiptis į Savivaldybės Saugaus eismo komisiją dėl sunkiasvorių transporto priemonių važiavimo Vyturių gatve apribojimo.
Skraidūnų — dešimtys
Šiaulių apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas Kęstutis Dičius, sužinojęs apie gyventojų priekaištus dėl greičio kontrolės, užtikrino, kad greitis Vyturių gatvėje, nors ir ne kasdien, vis dėlto yra kontroliuojamas.
„Toje gatvėje kartkartėmis yra pastatomi automobiliai su įrengtais greičio matuokliais, — sakė komisaras. — Rezultatai tikrai pritrenkiantys.“
Reido metu, anot pareigūno, per kelias valandas užfiksuojama po kelias dešimtis 30-čia ar 40-čia kilometrų per valandą greitį viršijusių automobilių. Visi pažeidėjai anksčiau ar vėliau sulauks pranešimo apie pažeidimą.
EISMAS: Judėjimas keliu Šiauliai— Šilėnai intensyvus nuo ryto iki vėlaus vakaro.
RIZIKA: Vyturių gatvės gyventojai nerimauja dėl pėsčiųjų ir dviratininkų, kurie, nesant kelkraščio, priversti rizikuodami eiti ar važiuoti važiuojamąja kelio dalimi.
KOVA:Vyturių gatvės gyventojai (iš kairės) Sandra Juozelėnienė, Loreta Bartkevičiūtė— Valienė, Dmitrijus Gajauskas ir Ričardas Juozelėnas nežada sudėti rankų kovoje už savo ir savo vaikų saugumą.
PAŽADAS: Šiaulių miesto savivaldybės mero pavaduotoja Daiva Matonienė sakė darysianti viską, kad eismo sąlygos Vyturių gatvės gyventojams būtų pagerintos.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.