Ieškojo sąlyčio taškų tarp fizikos ir lietuvių kalbos

Ieškojo sąlyčio taškų tarp fizikos ir lietuvių kalbos

Ieškojo sąlyčio taškų tarp fizikos ir lietuvių kalbos

Tarp lietuvių kalbos ir literatūros bei fizikos sąlyčio taškų sunkoka rasti, tačiau jų yra. Tai patvirtino Šiaulių „Saulėtekio“ gimnazijoje vykusi atvira integruota lietuvių kalbos ir literatūros bei fizikos pamoka III klasių mokiniams. Ją vedė fizikos mokytoja Reda Petrilionienė ir lietuvių kalbos mokytoja Jūratė Montvidienė.

Pamokos tema aktuali šiuolaikiniam žmogui: ji susijusi su saulėtekiu ir saulėlydžiu, kaip Maironio kūrybos įvaizdžiu ir gamtos reiškiniu.

Pamoka prasidėjo netikėtai: fizikos mokytoja Reda Petrilionienė skaitė Maironio eilėraščio „Vakaro mintys“ posmus. Trijuose mokinių pranešimuose atkreiptas dėmesys į skirtingą mokslininko ir menininko žvilgsnį į saulėtekį ir saulėlydį.

Per pamoką lijo „minčių lietus": trečiokai įvardijo, su kuo asocijuojasi šie gamtos stebuklai. Dirbdami grupėmis mokiniai taikė „mąstymo skrybėlių“ metodą. Kiekviena grupė gavo po skirtingą „mąstymo skrybėlę": statistų, optimistų, pesimistų, literatūros kritikų ir Lietuvos įvaizdžio kūrėjų. Kad „mąstymo skrybėlė“ tiktų, reikėjo įsikūnyti į vaidmenį. Ir kūrybingiems, ir logiškai mąstantiems trečiokams tai nebuvo labai sudėtinga: grupių darbų pristatymai pavyko.

Jūratė MONTVIDIENĖ ir Reda PETRILIONIENĖ

„Saulėtekio“ gimnazijos nuotr.

PAMOKA: „Saulėtekio“ gimnazijos trečiokai per integruotą pamoką ieškojo sąlyčio taškų tarp fizikos ir lietuvių kalbos.