Motinos drama Šiaulių dramos teatre

Motinos drama Šiaulių dramos teatre

Motinos drama Šiaulių dramos teatre

Naujausia Vilniaus Mažojo teatro premjera – „Motina (Vasa Železnova)“, kurią pagal Maksimo Gorkio pjesės pirmąjį variantą pastatė jaunasis Rimo Tumino mokinys Kirilas Glušajevas, kovo 6 d. bus pristatyta Šiaulių publikai. Vos trečią mėnesį rodomas spektaklis sostinėje susilaukia didžiulio dėmesio, jau yra planuojami papildomi spektakliai.

Jau prieš premjerą buvo aišku, jog šiandien nėra kitos tokios dramatiškos ir charizmatiškos asmenybės, kaip aktorė Eglė Gabrėnaitė, kuri galėtų suvaidinti dauglialypį Motinos (Vasos) vaidmenį. Pati E. Gabrėnaitė tvirtina, jog kuriant šį spektaklį jai buvo įdomu susidurti su naujais aktoriais, jauno režisieriaus žvilgsniu, jo teatro matymu, tačiau lygiai tiek pat sunku ieškoti priėjimo prie pačios Vasos personažo.

Po premjeros pasirodžiusios recenzijos įvertino patyrusios aktorės darbą: „Turint galvoje legendinį Ranevskajos vaidmenį, paženklinusį aktorės biografiją, Vasa – dar vienas svarbus darbas ir, sakytum, priešingas kur kas minkštesnei aktorės prigimčiai. Gabrėnaitė nekuria geležinės Vasos; tiesi, juodais drabužiais ir juoda skara apgobta jos figūra grėsminga turbūt tik Lipai

Užtat su vaikais Vasa, atrodo, užgniaužia švelnesnius jausmus, griežtumu ir šaltumu maskuoja gailestį ar atlaidumą. Tarp jos ir vaikų – atstumas, kurio Vasa neperžengiaAtstumas, kurį režisierius nuolat pabrėžia, suteikia Vasai dramatiškumo, stebėtojos pozicija – gniuždančios tiesos suvokimą. Neatsitiktinai spektakliui baigiantis suvirpa ir prityla aktorės balsas – prašyti vaikų meilės po visko, ką ji padarė, žeminančiai skausminga, net jei į šios Vasos lūpas Gorkis irgi įdėjo savo sakramentinę frazę: „Aš juk žmogus...“.“

Paskutiniu metu ypatingai dažnas rusų dramaturgo pasirinkimas lietuvių teatre K. Glušajevui atrodo visiškai natūralus vyksmas. Jo nuomone, visuomenėje, kovojančioje su ekonominiais sunkumais išryškėja žmonių nejautrumas kitam, „sielos kurčnebylystė“, kovojančiojo už išlikimą pirminiai instinktai. Čia mes, pasak režisieriaus, pamirštame paprasčiausius dalykus: susiklausymą, pokalbį, meilę, – mes negirdime vienas kito. K. Glušajevo teigimu tereikia vėl atrasti paprastus ir genialius dalykus, pavyzdžiui, meilę artimui. Iš karto galime pridurti, jog ypatinga meilė šiuo kūriniu yra pabrėžiama motinai: „Motina–šventoji, Motina–nuodėmklausė, Motina–likimas, Motina–skola, palaima ir prakeiksmas. Nes iš motinos, cituojant pjesę, „visi žmonės atsiranda“... Ir visa tai telpa vieninteliame Vasos personaže.“ , – sako režisierius.

Mažojo teatro premjera subūrė vienus talentingiausių savo sričių teatro kūrėjus, čia scenografiją ir kostiumus kūrė Marijus Jacovskis, muziką – Faustas Latėnas. Spektaklyje įsimintinus vaidmenis kuria už ankstesnius darbus Auksiniais scenos kryžiais apdovanoti Gintarė Latvėnaitė bei Darius Gumauskas. Leonardo Pobedonoscevo sukurtas Vasos sūnaus Pavelo vaidmuo jau dabar kritikų vertinamas kaip vienas įsimintiniausių pastarojo meto šio aktoriaus darbų. Taip pat spektaklyje vaidina kiti gerai pažįstami Mažojo teatro aktoriai: Mantas Vaitiekūnas, Agnė Šataitė, Mindaugas Capas, Rimantas Bagdzevičius, Gabrielė Tuminaitė, Ilona Kvietkutė.

Kirilo Glušajevo režisuota, pagal M. Gorkij pjesę, „Motina (Vasa Železnova)“ Šiaulių dramos teatre kovo 6 d. 18 val.

VMT inf.

Naujausia Vilniaus Mažojo teatro premjera – „Motina (Vasa Železnova)“, kurią įkūnijo aktorė Eglė Gabrėnaitė.