Pedagoginėje fermoje ūkininkaus neįgalūs moksleiviai

Pedagoginėje fermoje ūkininkaus neįgalūs moksleiviai

Pedagoginėje fermoje ūkininkaus neįgalūs moksleiviai

Radviliškio rajone, Šeduvos gimnazijos Specialiojo ugdymo skyriuje, atidaryta pedagoginė ferma, kurioje neįgalūs moksleiviai padės auginti ir prižiūrėti žirgus. Ateityje čia ketinama užveisti ir avių bei vištų.

Laima AGANAUSKIENĖ

alaima@skrastas.lt

Pedagoginėje fermoje – du žirgai

Šeduvos gimnazijos Specialiojo ugdymo skyriuje pradėjusioje veikti pedagoginėje fermoje šiuo metu auginami du žirgai, iš kurių vieną negalių turintiems vaikams padovanojo Kauno verslininkai.

Pedagoginės fermos tikslas – plėsti edukacines aplinkas, ugdyti specialiųjų poreikių mokinių pažinimo, socialines, profesines kompetencijas. Fermoje įrengtas tvartelis žirgams, sutvarkyta daržinė, atitvertas aptvaras. Parengus programas, čia bus vedami praktiniai darbai: žirgų priežiūros, pašarų ruošimo, šėrimo, jojimo temomis.

Idėjos prie gimnazijos atidaryti pedagoginę fermą, kuria rūpinsis įvairių negalių turintys Šeduvos gimnazijos Specialiojo ugdymo skyriaus auklėtiniai, autoriai – gimnazijos mokytojai Virginija Budrienė ir Arūnas Bagdonas.

„Mūsų skyriaus auklėtiniai jau ne vienerius metus mokosi pažinti žirgus, joti, dalyvauja neįgaliųjų jojimo čempionatuose. Naudotis savo maniežu mums leidžia Šeduvos technologijų ir verslo mokykla. Tačiau visada norėjosi šalia skyriaus turėti nors nedidelę fermą, kad vaikai galėtų dalyvauti visuose jos priežiūros procesuose, pradedant gyvulių šėrimu, gardų valymu ir baigiant žolės pjovimu jos teritorijoje. Tai yra norėjosi, kad mūsų moksleiviai bent minimaliai išmoktų visų tų darbų, kurie galbūt kuriam nors pravers tolesniame gyvenime“, – apie pagaliau įgyvendintą idėją pasakojo mokytojas A. Bagdonas.

Pasak jo, visi šie, atrodytų, grynai ūkiniai darbai turi kur kas gilesnę reikšmę neįgalaus vaiko ugdymui. Kad ir užsiėmimai su žirgais, jų priežiūra. Tai, anot pedagogo, ne tik ūkiškas darbas. Šie užsiėmimai padeda gerinti neįgalių vaikų fizines ir dvasines galias, ugdo jų darbinius įgūdžius, padeda integruotis į visuomenę.

Nori ir avių, ir vištų

Pasak A. Bagdono, treniruotėms ir prižiūrėti ypač tinkami žemaitukų veislės žirgai. Pedagoginėje fermoje gyvenančius du žirgelius – Trepsį ir Persiką – ketinama panaudoti šventėse, išvykose, varžybose, taikyti psichoterapinį jojimą, specialųjį jojimą, o vaikams suteikti gyvulininkystės žinių ir darbo pradmenų arklininkystės srityje, lavinant neįgaliųjų darbinius gebėjimus.

„Bendravimas su žirgu verčia vaiką mąstyti ir mokytis teisingai kontaktuoti su aplinkiniu pasauliu, moko pagarbos, disciplinos, kantrybės, ištvermės, gerumo, pasitikėjimo, drąsos“, – vardijo mokytojas.

A. Bagdono svajonė, kurią palaiko ir gimnazijos vadovybė, – ateityje pedagoginėje fermoje apgyvendinti ir kitų gyvulių bei paukščių.

„Ateityje mūsų fermoje apgyvendinsime ir avių, pulką vištų. Tegul vaikai mokosi prižiūrėti ir jas. Ką žinai, kaip vėliau pasisuks jų gyvenimas. Ne vien mokslininkų mums reikia. Kaime ne viename ūkyje, manau, praverstų žmogus, mokantis prižiūrėti gyvulius“, – sakė A. Bagdonas.

Autorės nuotr.

INICIATORIAI: Šeduvos gimnazijos pedagoginės fermos idėjos iniciatoriai – mokytojai (iš kairės) Arūnas Bagdonas ir Virginija Budrienė. Dešinėje – gimnazijos direktorius Laimutis Škleinikas.

ŽIRGAI: Pedagoginėje fermoje šiuo metu gyvena du žirgai, kuriuos negalių turintys vaikai mokysis prižiūrėti, jodinėti.