
Naujausios
Biržų rajono valdžios susitikimas su merdinčio autobusų parko darbuotojais atvėrė pūliuojančias krašto susisiekimo problemas. Daugiausiai pretenzijų sulaukė buvusi merė Irutė Varzienė. „Kodėl nepardavėte įmonės estams, kai buvo tokia galimybė, kodėl per jūsų kadenciją nieko nebuvo padaryta dėl autobusų parko atnaujinimo“, – klausė konservatorių lyderės nusivylę UAB „Biržų autobusų parkas“ darbuotojai. Žodžio kišenėje dažniausiai neieškanti ir gera iškalba pasižyminti I. Varzienė atsakymų neturėjo ir išlemeno vos kelis žodžius, kad praėjusioje kadencijoje autobusų parkas buvo ne jos žinioje. Priminsime, kad UAB „Biržų autobusų parkas“ norėjo įsigyti estų įmonė „Lux express”, kurios šiuolaikiniai autobusai dabar vežioja biržiečius į Rygą ir Daugpilį. Tačiau Biržų rajono valdžios pritarimo nesulaukė.
Tokiu būdu I. Varzienė atsakomybę permetė koalicijos partneriui Valdemarui Valkiūnui. Pastarasis rinkimų kampanijos metu gyrėsi, kad padėjo parkui įsigyti dešimt autobusų iš Rygos. Ir nesvarbu, kad tai senienos, kurias Rygos transporto įmonė nurašė. Vairuotojus stebino, kodėl už „laužus“ buvo sumokėta nepaprastai didelė kaina. Matyt, V. Valkiūnas ketino Biržų autobusų parką paversti keleivinio transporto muziejumi. O antikvariatas, kaip žinia, visada daug kainuoja. Vidutinis tarpmiestinių autobusų amžius siekia 24 metus, priemiestinių – net 27 metus.
Buvusio mero Valdemaro Valkiūno kadencijos metu paskirta Biržų autobusų parko direktore Giedra Pladytė-Petrovič taip pat prisidėjo prie įmonės žlugdymo. Pirmiausia atsainiu požiūriu į vairuotojus ir kitus darbuotojus. Anot jos, bendrauti su pavaldiniais ir pranešti jiems visas naujienas turi ne direktorė, o skyrių vadovai ir profsąjungos. Kita bėda – direktorė neturėjo nei plano, nei vizijos kaip ištraukti Biržų autobusų parką iš duobės. Tuo metu per ketverius metus įmonė neteko daugybės vairuotojų ir toliau tik didino nuostolius, kurie perkopė šimtą tūkstančių eurų per metus net ir su subsidijomis. Be jų Biržų autobusų parkas iš karto būtų bankrutavęs. Liūdniausia, kad tuometiniam merui V. Valkiūnui ir vicemerei I. Varzienei savivaldybės įmonės problemos nerūpėjo. Jie neįžvelgė direktorės darbe nieko blogo ir net bandė ginti ją, kai dabartinis savivaldybės administracijos direktorius V. Eidukas pareikalavo iš G. Pladytės-Petrovič atąskaitos. Juk respublikonų lyderis ir konservatorių vedlė viešuoju transportu nesinaudoja. Kalbama, kad ne viskas tvarkoje Biržų autobusų parke ir su viešaisiais pirkimais. Jei įmonę patikrintų rimtas auditas, turbūt rastų daug įdomios medžiagos net prokurorams.
Dėl teisybės reikia pripažinti, kad buvusioje Biržų autobusų parko valdyboje dirbo ir dabartinis Biržų rajono meras Vytas Jareckas. Kodėl tuometinis miesto seniūnas neskambino pavojaus varpais, žinoma tik jam vienam. Ypač matant realią situaciją. O ji šiuo metu kritinė. Supratęs tai, savivaldybės administracijos direktorius Vidas Eidukas pirmiausia paprašė Biržų autobusų parko direktorės atąskaitos ir atsakomybės. Susitikimas su darbuotojais parodė, kad G. Pladytė-Petrovič realiai net neturi supratimo kaip valdyti transporto įmonę. Taigi pirmiausia jai reikalingas profesionalus ir patyręs vadovas. Ir jokiu būdu ne politinis statytinis.
Biržų autobusų parką dar galima išgelbėti. Uždirbti įmonė galėtų iš automobilių ir autobusų remonto, tarpmiestinių ir tarptautinių reisų ir transporto nuomos. Aišku, tam tikslui reikėtų pirmiausia atnaujinti mechanines dirbtuves, nupirkti kelis didelius turistinius autobusus, kurie būtų skirti nuomai, įsigyti ekonomiškus mikroautobusus rajoniniams reisams. Su savivaldybės garantija įmonė pajėgi tai padaryti, bet su sąlyga, kad jai vadovaus profesionalus specialistas.