Dakaro ralyje nuotykių buvo kiekviename posūkyje

Dakaro ralyje nuotykių buvo kiekviename posūkyje

Dakaro ralyje nuotykių buvo kiekviename posūkyje

Vienintelis lietuvis, dalyvavęs 2012 metų Dakaro ralyje, Gintautas Igaris ankstyvą ketvirtadienio rytą su muzika, laužais ir šūksniais pasitiktas gimtajame Kartenos miestelyje. „Labai smagu, nesitikėjau, kad 5 valandą ryto suplūs toks būrys miestelėnų“.

Paulius MATULEVIČIUS

„Vakarų ekspresas“

Gintautas, kuris Dakaro ralio motociklų įskaitoje finišavo 81-as iš 97-ių lenktynininkų, buvo pasitiktas lyg nugalėtojas — su gėlėmis ir fanfaromis.

„Gimtinėje įspūdžių, netikėtumų ir malonių staigmenų net daugiau nei Dakaro ralyje. Šilti sutikimai, tiek Vilniaus oro uoste, tiek Kartenoje, man buvo itin netikėti. Tai vienos džiugiausių akimirkų“, — pabrėžė jis.

Finišavo — vos pusė

G. Igaris pasakojo, kad Naujųjų metų pirmąją dieną Argentinos kurorte Mar del Platoje tik stojus prie starto linijos buvo vienintelė svajonė — įveikti daugiau nei dvi savaites truksiantį maratoną, kurio trasos ilgis — 8373 kilometrai.

„Apie jokius rezultatus net nemąsčiau, apie aukštumas nesvajojau, o tiesiog norėjau įveikti trasą ir save. Man tai pavyko“, — džiūgavo „Yamaha“ motociklą vairavęs 44-erių vyriškis.

G. Igario džiaugsmui tikrai yra pagrindo: visus etapus pavyko įveikti tik 97 lenktynininkams, o prie starto linijos stojo 189 motociklininkai.

Kelyje gedo technika

Dakaro ralio dalyviai pravažiavo per trijų šalių teritoriją — Argentinos, Čilės ir Peru.

„Prisipažinsiu, tikrai buvo sunku: variklių gausmas, nuovargis ir vos ne kiekviename posūkyje nuotykiai. Jau antrąją varžybų dieną dėl mechanikų klaidos sujungiant laidus iškilo nesklandumų dėl akumuliatoriaus. Tiesiog jo nekrovė. Teko sėsti ant atsarginio motociklo ir baigti etapą. Vėliau degalinėje mechanikai išardė motociklą ir viską sutvarkė. Tuo bėdos nesibaigė: vėliau sudegė sankaba, po 10 km pasipylė tepalai pro tarpinę, buvo sulinkęs ir rato diskas, buvau pametęs ir variklio apsaugą su visais vandens bakais, degalų bako kamštį, teko tvarkyti ir karbiuratoriaus žarną. Ne pats maloniausias jausmas, kaitinant saulei, 42 laipsnių karštyje krapštytis prie motociklo. Tačiau pailsėjęs vėl dalyvaučiau panašiose lenktynėse. Tik jau daug ką daryčiau kitaip. Tai–neįkainojama patirtis“, — įspūdžiais dalijosi lenktynininkas.

„Net iki šiol negaliu patikėti, kad man visa tai pavyko įveikti. Dar esu tarsi sapne“,–kiek patylėjęs pridūrė jis.

Nutrynė koją

Vyriškis pabrėžė, kad dabar jam svarbu išsigydyti kairiąją koją, kurią iki žaizdos pratrynė lenktynių metu.

„Lenktyniavau apsiavęs visu dydžiu per dideliais batais ir pritryniau pūslių ant kairiojo kulno ir šono. Skausmas kankino visų lenktynių metu“, — pasakojo lenktynininkas.

Tai atsitiko dėl to, jog Gintautas važiavo sau neįprastu „Yamaha“ motociklu, kurio pavarų svirtis buvo karteniškiui neįprastoje vietoje.

„Užgis. Lenktynių vaizdai ir įspūdžiai visa tai užgožia. Be to, svarbiausia, kad išvengiau griūčių ar labai rimtų traumų“, — sakė G. Igaris.

Štai viena iš G. Igario siųstų žinučių, kuri dar lenktynių metu buvo paviešinta viename iš lenktynininkų puslapių forumų: „Net stovykloje, kaip kare, iš mūsų šešių likome tik dviese, kuriems viskas gerai. Pirmas iškrito antrą dieną, kitas išvyko–lūžo krūtinkaulis, trečiam — sudegė motociklas, o Franco Piko važiavo su sulaužytu šonkauliu. Įdomiausia, kad mūsų nuotaika išlieka gera“, — pozityvumo G. Igaris nestokojo visų lenktynių metu.

Karteniškis pripažino, kad po lenktynių jaučia nuovargį, tačiau ilsėtis Lietuvoje nebus kada, kadangi artimiausiomis dienomis darbo reikalais išvyks į komandiruotę Vokietijoje.

„Darbai vietoje nestovi. Tris savaites nebuvau Lietuvoje, reikia rūpintis verslu“, — teigė vienos iš Vėlinių ir lauko žvakes gaminančios įmonės įkūrėjas ir savininkas.

NAMAI: G. Igaris džiaugėsi sugrįžęs į Karteną.

SKAIČIUS. G. Igaris Dakaro lenktynėse važiavo 136 numeriu pažymėtu motociklu.

Viliaus MAČIULAIČIO nuotr.