
Naujausios
Sukonstruotas elektromobilis su dviem varikliais
Ignas Mačys iš Užbrukio (Kelmės rajonas) atvažiavo iki „Šiaulių krašto“ redakcijos Kelmėje savo sukonstruotu elektromobiliu. Ant elektromobilio – Lietuvos trispalvė. Vos spėjo išlipti iš savo „mašinėlės“, apsupo būrys smalsuolių. Negali patikėti, kad iš dviejų dviračių sukonstruota transporto priemonė per valandą įveikia 35 kilometrus.
Regina MUSNECKIENĖ
reginamus@skrastas.lt
Policija nestabdė
Anksčiau Ignas Mačys konstruodavo triračius ir keturrarčius su elektriniais varikliais. Paskui sugalvojo pasidaryti mažą automobiliuką. Sukonstravęs pažadėjo atvažiuoti į Kelmę pasirodyti. Taip ir padarė.
Prie redakcijos jo automobiliuką apspito smalsuoliai. Moterys prašė pavėžinti. Šalia atsirado ir Igno jaunystės draugas verpeniškis Antanas Andrulis.
„Policininkai tik pasižiūrėjo, nusišypsojo, bet nestabdė. Stabdymo nebijočiau, nes turiu automobilio vairuotojo pažymėjimą,“ – savo kelionės iš Užbrukio į Kelmę įspūdžius pasakojo Ignas Mačys.
Hibridas
Savo elektromobiliuką I. Mačys pasidarė iš dviejų dviračių rėmų. Priekiniai ratai – taip pat dviračio. Vietoj vairo – dviračio rankenos, tik su greičio rankenėlėmis – kaip motociklo. Tarp rėmų – patogi minkšta sėdynė.
Automobiliuką varo du kiniški elektriniai varikliai. Jie pensininko Igno kišenei – nepigūs, po 900 litų. Variklius perka per tarpininkus. Kol atveža, reikia laukti apie tris savaites. Reikėjo pirkti akumuliatorių, du naujus dviračio rėmus, ratus, stiklo lapą.
Du variklius konstruktorius įdėjo, kad elektromobiliukas būtų greitesnis. Jis pasiekia 35 kilometrų per valandą greitį. Be to, saugiau – jei vienas variklis sugestų, antras padėtų parkeliauti namo. Pėsčiam grįžti netektų.
Ignas sako, jog jo automobiliuku būtų galima vežti ir antrą žmogų. Jis atlaiko maždaug 150 kilogramų svorį.
Priekyje sukonstruotas rėmas ir į jį įdėtas stiklas, kad apsaugotų vairuotoją nuo vėjo. I.Mačys turi paruošęs ir brezentą. Jeigu lytų, juo uždengtų automobiliuko stogą. Tuomet jis būtų dar panašesnis į automobilį.
„Gaila, kad dviračio rėmai ir kitos detalės kasmet brangsta. Dabar į madą ateina dviračiai, – apgailestauja Ignas Mačys. – Vis brangiau atsieina ir mano pomėgis konstruoti.“
Triratis turėjo atstoti neįgaliojo vežimėlį
Sumanus į aštuntąją dešimtį įkopęs pensininkas Ignas konstruktoriaus amato ėmėsi ne iš nuobodulio, o norėdamas pagelbėti sau: „Kai išoperavo klubo sąnarį, sunku pasidarė minti dviračio pedalus. Medikų prašiau neįgaliojo vežimėlio. Daktarė patarė nė nesvajoti. Vežimėlius duoda sunkesniems ligoniams.“
Tada jis pagalvojo, jog yra galingų akumuliatorių. Užvedei dviratį kaip motociklą ir važiuoji. Ir greičio rankenėlę įdėjo kaip motociklui. Dabar, sako, galėtų ir daktarę savo keturračiu pavėžinti.
Kai buvo jaunesnis, į darbą važinėdavo dviračiu su įkraunamu akumuliatoriumi. Bet po operacijos buvo sunku užsėsti ant dviračio ir jį suvaldyti. Todėl nusprendė pats susikonstruoti stabilesnę transporto priemonę – triratį ir keturartį.
Keturratis – taip pat nepigus malonumas. Jam reikia trijų dviračių rėmų. Vienas centre. Ant jo sėdi ir vairuoji. O du – iš šonų. Sublokuoja į krūvą. Pritvirtina akumuliatorių. Įdeda amortizatorių, kad keturratis nekratytų.
Ignas Mačys pirmiausia buvo pasidaręs triratį. Nuvažiavo juo į Kelmę – tuoj atsirado „kupčių“. Tik, kai pasakai, kiek toks triratis atsiėjo, neskaitant savo darbo, atšoka. Bet vienas vis tiek neatlyžo, nupirko Igno triratį. Pačiam teko konstruoti kitą transporto priemonę.
Igno manymu, daugiau žmonių turėtų važinėtis paprastesnėmis transporto priemonėmis. Tada mažiau terštų orą, sutaupytų degalų ir pinigų, o sveikatai būtų tik geriau.
Konstruodamas pasilengvina gyvenimą
I. Mačys konstruoja ne tik važiuojančius dalykus. Savo buitį jis palengvina pasidarydamas elektrinių oblių, elektrinių žoliapjovių, ant kurių užsėdęs apvažiuoja didelę teritoriją aplink namus.
Svajoja šalia savo sodybos pastatyti tris nedideles vėjo jėgaines. Galėtų gaminti sau elektrą ir įkrovinėti akumuliatorius. Pasišildyti vandenį. Supjaustyti malkas. Panaudotų gerą kareivišką generatorių, kurį seniai turi.
Konstruoti ir meistrauti mėgo dar vaikystėje. Būdamas paauglys padarė savo mamai audimo stakles. „Apžiūrėjau kaimynės stakles ir tip top tokias pat padariau savo mamai“, – mena.
Ignas apgailestauja, kad yra nedidelio mokslo. Baigęs tik aštuonias klases. Tačiau visą laiką skaitė „Mokslą ir gyvenimą“. Jau prieš daugelį metų žinojo apie akumuliatorinius dviračius.
Autorės nuotr.
ELEKTROMOBILIS: Šį automobiliuką Ignas Mačys sukonstravo per gerą mėnesį. Tačiau dar tobulins.
SMALSUOLIAI: Kelmėje Igną Mačį ir jo elektromobiliuką apsupo smalsuoliai.
KELIONĖ: Igno Mačio kelionė iš Kukečių seniūnijoje, atkampioje vietoje, esančio kaimo į Kelmę truko vos pusvalandį. Kelionė autobusu būtų trukusi ilgiau.
SUMANYMAI: Ignas Mačys dar turi daug sumanymų. Žiemą konstruos dar vieną elektromobilį. Norėtų sukonstruoti vėjo jėgainę.
TRIRAČIAI: Ignas Mačys yra padaręs keletą triračių su elektriniais varikliais. Jie – saugūs, nevirsta, patogūs vyresnio amžiaus žmonėms.
AUKSARANKIS: Auksarankis Ignas Mačys savo dalią palengvina paties sugalvotomis racionalizacijomis. Tai palengvina erdvios sodybos aplinkos priežiūrą.