Šiaulių oro uostas atsiveria gėlėms

Šiaulių oro uostas atsiveria gėlėms

Šiaulių oro uostas atsiveria gėlėms

Iš Šiaulių oro uosto į Izraelį gabenami galvijai, o iš Izraelio į Šiaulius lėktuvais skraidinamos gėlės. Bandomieji reisai pradėti vasarį. Nepaisant krovinių plėtros, Šiaulių oro uosto įmonės perspektyvos skendi migloje.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Dirba nuostolingai

Šiaulių miesto tarybos naujos kadencijos politikai komitetuose pradėjo svarstyti oro uosto praėjusių metų veiklos finansinę ataskaitą, kuri rodo, jog įmonė dirba nuostolingai.

Praėjusiais metais įmonės apyvarta sudarė 3 milijonus litų, nuostolių patirta 180 tūkstančių litų. Skolos yra pasiekusios grėsmingą ribą — 80 procentų įmonės turto vertės.

Oro uostas pernai perkrovė 2154 tonas krovinių. Įmonės direktoriaus Romo Mikšio tvirtinimu, tai rekordinis krovinių srautas per pastaruosius penkerius metus. Tiek metų jis įmonei ir vadovauja. Per tuos metus įmonė pelningai dirbo tik 2008 metais.

R. Mikšio teigimu, veikla buvo nuostolinga, nes pernai reikėjo investuoti į keleivių terminalo statybą. Įmonei terminalas kainavo 1,3 milijono litų. Paimta 350 tūkstančių litų paskola, kurią garantavo Savivaldybė, ir investuota įmonės uždirbtų lėšų. Bet jų neužteko. Dar imama 200 tūkstančių litų paskola. Ši kartą užstatomas įmonės kilnojamasis turtas.

Gabenamos gėlės

Tarybos Miesto ūkio ir plėtros komitete R. Mikšys gynėsi, jog įmonės nuostoliai nėra grėsmingi. Iš šalies oro uostų, anot jo, „su pliusu“ dirba tik Palangos oro uostas. Vilniaus oro uostas pernai patyręs 11 milijonų litų nuostolį, Kauno — 2 milijonus litų.

Šiais metais krovinių eksportą tikimasi padidinti iki 3000 tonų, importą iki 500 tonų. Vilties teikia jau įvykę keturi bandomieji gėlių gabenimo reisai, rengiamasi penktajam. Laukiama Vyriausybės sprendimo įsteigti Šiaulių oro uoste veterinarijos ir fito sanitarinės tarnybos pasienio patikros postą.

Tako neužtenka

„Šiaulių kraštui“ R. Mikšys teigė, jog oro uostas yra pasirengęs priimti ir krovinius su vaisiais, daržovėmis, drabužių siuntomis.

Bandoma tartis su turistinėmis bendrovėmis, avialinijų kompanijomis dėl keleivinių reisų į Šiaulius.

„Ilgiausias lėktuvų pakilimo nusileidimo takas, keleivių terminalas — dar ne viskas. Reikia sukurti keleivių aptarnavimo infrastruktūrą, įrengti automobilių stovėjimo aikšteles, reikia patogaus susisiekimo su miestu viešuoju transportu“, — sakė įmonės vadovas.

Tikimasi keleivinių reisų proveržio per Europos krepšinio čempionatą. Į Šiaulius galima būtų skraidinti ir komandas, ir sirgalius.

Problemų ratas vis tas pats

„Mes negalime plėsti orlaivių antžeminio aptarnavimo infrastruktūros, nes iki šiol neturime savo teritorijos“, — aiškino senas problemas R. Mikšys.

Įmonė oro uosto plotus ir dalį turto naudoja pagal panaudą iš kariškių. Kol nėra savos teritorijos, neįmanoma planuoti nei įmonės plėtros, nei prisivilioti privataus kapitalo investicijų.

Teritorijos dalybos tarp civilių ir kariškių neįmanomos, kol nėra patvirtinto oro uosto detaliojo plano. Jis rengiamas perrengiamas. R. Mikšio žiniomis, Krašto apsaugos ministerija planą galutinai parengti žada šių metų trečią ketvirtį.

„Taryba turės spręsti įmonės valdymo modelio problemą“, — teigia R. Mikšys.

Jo nuomone, tokia įmonė — ne Savivaldybės jėgoms.

„Reikia keisti įmonės statusą ir kurti akcinę bendrovę, — tvirtino “Šiaulių kraštui“ R. Mikšys. — Akcininkai galėtų būti Savivaldybė, Vyriausybė ir privatus kapitalas, akcijas galima parduoti per Vertybinių popierių biržą.“

KROVINYS: Iš Izraelio į Šiaulius atskraidinamos gėlės.

EPA-ELTA nuotr.