Žiema jau čia: ar jau paruošėte savo automobilį?

Šiuo metų laiku mes rūpinamės savimi, pakeičiame batus, aprangą, antrandame šaliką, kepurę ir pirštines. Tačiau didelė dalis automobilių naudotojų paruošimą automobiliui žiemą supranta kaip padangų ir ploviklio pakeitimą. Ką dar reikėtų patikrinti prieš šalčius?

Apsaugokite kėbulą

Žiemą keliai dažniausiai barstomi druska, o ji po santykio su metalu neretai padeda atsirasti rūdims. Jei automobilio apačia dar nepradėjo rūdyti, padenkite jį antikorozine danga. Taip nevenkite automobilio plovimo ir nepraleiskite vaškavimo. Žiemą kelio purvas daug greičiau nusėda ant automobilio ir jį nuplauti tampa daug sudėtingiau, o esant minusinei temperatūroje lauke plauti automobilį beveik neįmanoma.

Pasikeiskite tepalus ir filtrus

Tepalus rekomenduojama keisti kartą į metus arba gamintojo nurodytu intervalu. Žiemą variklį užvesti sunkiausia, tad naujas kokybiškas tepalas yra būtinas judančioms variklio dalims. Pirkite vadovaudamiesi ne nuojauta, o konsultantu ar gamintojo rekomendacijomis. Keisdami pasinaudokite esama proga ir taip pat pakeiskite kuro filtrą bei variklio ir salono oro filtrus.

Nusėdęs akumuliatorius - vienas dažniausių žiemos rūpesčių

Jokiai baterijai ar akumuliatoriui nepatinka temperatūros svyravimai. Tad nei karšta vasara, nei šalta žiema nepadeda ilgesniam jo tarnavimo laikui. Jei variklis kuriasi sunkiai ir salono bei išorės lempos ženkliai prigęsta jį kuriant, tai jau yra pirmasis ženklas, kad akumuliatorių jau vertėtų pakeisti. Taip pat kai kurie automobiliai turi du akumuliatorius, tad, jei jūsų automobilis jų turi ne vieną, nepamirškite ir antrojo.

Matykite, kur važiuojate

Šaltasis metų laikas - puiki proga pasikeisti valytuvus. Dėl drėgnų orų priekinis stiklas purvo gauna daugiau ir valytuvai dažniausiai paveda žiemą. Taip pat skirkite laiko ir patikrinkite visas išorės lempas. Ne tik pakeiskite perdegusias lemputes, bet ir atkreikite dėmesį, ar žibintai skaidrūs. Vasarą dauguma automobilių žibintų pradeda oksiduotis ir praleisti mažiau šviesos, todėl tamsiuoju metų laiku žibintų poliravimo reikėtų nepraleisti. Daugiau apie tai ko nedaryti automobiliui žiemą, galite rasti čia.

Sukibimas su keliu gali išgelbėti sveikatą ar gyvybę

Šis punktas savaime suprantamas, tačiau vis dar yra vairuotojų, kurie tik pasirūpina sezoninėmis padangomis, o ne jų būkle. Retas vairuotojas pamatuoja savo protektoriaus gylį - jis šaltuoju metų laiku turėtų būti bent 3mm. Taip pat apžiūrėkite ar padangos nėra suskilinėjusios ar nudilusios vienoje pusėje. Nepamirškite bent kartą į mėnesį ar prieš ilgesnę kelionę patikrinti ir jų slėgį. Per mažą slėgį turinčios padangos greičiau dėvisi, kenkia kuro ekonomijai ir gali daryti įtaką vairavimui bei stabdymui. Taip pat, jei užstrigtumėte ant ledo, vertėtų bagažinėje turėti šiek tiek smėlio ar kačių kraiko.

Patikrinkite aušinimo skystį

Jau pats antifrizo pavadinimas sufleruoja, kad šis skystis neturi užšalti. Užšalęs ar per mažas aušinimo skysčio kiekis necirkuliuos ar cirkuliuos nepakankamai ir tai gali tapti automobilio variklio perkaitimo priežastimi. Aušinimo skystis turi iš esmės atlikti tris darbus: neužvirti, neužšalti ir apsaugoti sistemoje esantį metalą nuo korozijos.

Kuro purkštukai - viena jautriausių automobilio vietų

Jiems užsikišus drastiškai išauga ir kuro sąnaudos ir variklis nebegeneruoja tiek galios ar sunkiai užsikuria. Taip pat purkštukus keisti brangu, tad periodinis jų valymas specialiais priedais ženkliai pailgins jų tarnavimo laiką.

Pasirūpinkite tinkamu dyzelinu

Dyzelinių automobilių vairuotojams žiemą reikia atkreipti dėmesį ir į kurą. Jis turėtų būti su šalčiui atspariais priedais, dauguma degalinių tokį kurą pradeda pardavinėti jau spalio antroje pusėje. Tačiau, jeigu automobiliu važiuojate labai retai ir dar turite kuro iš šiltojo metų laiko, naudokite dyzelino priedus, kurie jam padės neužšalti bake ar kuro sistemoje.

Jei pasinaudojote šiais patarimais, žiema neturėtų jūsų užklupti netikėtai ir šiltojo metų laiko turėtumėte sulaukti be didesnių rūpesčių.

Užs. 9061