Žaidimų kūrimo būreliai vaikams – prasmingus įgūdžius ugdanti veikla

pexels-goumbik nuotr.

Žaidimai – natūralus vaikų būvis, kurio metu galima mokytis, atrasti ir lavinti įvairius įgūdžius. Jeigu ir yra, kas gali būti smagiau už pačius žaidimus, tai tik jų kūrimas, juk čia gali atsiskleisti visa vaikų fantazija. Naudodami tinkamus įrankius ir gaudami tikslius nurodymus vaikai puikiai sugeba kurti paprastus žaidimus. Tiesą sakant, ankstyva pradžia gali padėti vaikams įgyti gebėjimų, kurie vėliau, tikėtina, išvystys į sudėtingus programavimo ir kodavimo įgūdžius.

Kas sudaro žaidimų kūrybą?

Pirmasis žingsnis norint tapti geru žaidimų kūrėju – tapti įgudusiu žaidėju. Panašiai kaip būti geru skaitytoju yra privalu norint tapti geru rašytoju, taip ir norint sukurti puikų žaidimą, svarbu suprasti, kas daro žaidimą įdomiu ir įtraukiančiu. Todėl, puikus būdas pradėti mokytis – žaisti žaidimus kritiškai ir analitiškai. Skatinkite vaikus, žaidžiant žaidimus, atkreipti dėmesį į tai, kas juos džiugina ar nuvilia. Kokios yra žaidimo stipriosios ir silpnosios pusės? Kas daro jį įdomiu ir kodėl? Ką jie norėtų patobulinti ar pakeisti, jei turėtų galimybę? Taip žaidimai taps ne tik būdu smagiai praleisti laiką, bet mokys reikiamų analitinių įgūdžių.

Mokytis kurti žaidimus taip pat galima redaguojant jau egzistuojančius žaidimus. Pradėjus nuo populiarių ir pažįstamų žaidimų, tokių kaip „Minecraft“ ar „Roblox“ ir mokantis kaip teisingai pakeisti žaidimo elementus ir kurti naujas patirtis, galima lengviau susipažinti su redagavimo įrankiais ir kūrimo technikomis.

Žaidimo kūrimas apima visą procesų rinkinį – nuo projektavimo, kūrimo, kodavimo, programavimo iki testavimo. Nors vaikų žaidimų kūrimo patirtis gerokai skiriasi nuo profesionalų darbo, ankstyvas įsitraukimas į žaidimų kūrimo pasaulį gali tapti tvirtu pagrindu būsimos karjeros vystymui. Vaikams yra sukurta daugybė mokymosi priemonių, pritaikytų jų amžiui, kurios žaismingai ir paprastai perteikia būtinus įgūdžius. Žaisdami ir eksperimentuodami jie gali išmokti žaidimų kūrimo pagrindų – mechanikos, dizaino, atlygio sistemų ir žaidėjo įsitraukimo strategijų. Be to, šios veiklos metu jie lengvai įsisavina kodavimo principus, tokius kaip sąlygos ir kilpos, kas yra esminiai kompiuterinio mąstymo komponentai.

Tiesa, technologijos tampa vis svarbesne mūsų kasdienio gyvenimo dalimi, ir šis procesas tik intensyvės. Žaidimų kūrimo būreliai vaikams padės vaikams net tik mokytis, bet ir geriau suprasti aplink juos esantį pasaulį ir jo veikimo principus. Žaidimų kūrimas taip pat suteikia vaikams puikią galimybę įgyvendinti savo kūrybinius projektus, kurie juos domina ir džiugina. Susidomėjimą linksmąją žaidimų puse, pakeis smalsumas visoms technologinėms gudrybėms, kurios slypi žaidimų kūrime. Mokydamiesi kurti žaidimus, vaikai gali pajusti harmoningą visumą.

Nors iš pirmo šis procesas gali skambėti sudėtingai, iš tiesų jis labai panašus į žaidimą su kaladėlėmis – paprasti elementai leidžia statyti, laužyti, perstatyti, kurti ir atrasti iš naujo. Vaikams, o kartais ir suaugusiems, tai yra neįtikėtinas kūrybinis tyrinėjimo procesas. Galų gale vaikai gali didžiuotis savo sukurtais žaidimais ir džiaugtis jais žaisdami.

Žaidimo kūrimo procesą galima suskirstyti į penkis pagrindinius etapus: idėjos kūrimas, kūrimas, testavimas, išleidimas ir po išleidimo priežiūra. Idėjos etape kūrėjas suformuluoja ir detalizuoja savo koncepciją, apsvarsto tikslinę auditoriją, pagrindinę siužetinę liniją ir tai, kaip žaidimas vystysis. Kūrybos etapas, kuris yra ilgiausias, apima žaidimo elementų konkretizavimą, kodavimą, dizainą ir pasakojimo kūrimą. Vaikų žaidimų kūrimas dažnai vyksta naudojant blokinį kodavimą ar specialius kūrimo įrankius, kurie padeda jiems paprasčiau suprasti kūrybos procesą.

Trečiasis etapas, testavimas, leidžia aptikti klaidas ir tobulinti žaidimo mechanikas, pasakojimą ir kitus aspektus. Po to seka ketvirtasis etapas – žaidimo išleidimas, kuris gali apimti žaidimo dalijimąsi su draugais ir šeima. Galiausiai, po išleidimo, vykdomi žaidimo priežiūros ir atnaujinimo darbai.

Žaidimų kūrimas vaikams yra puikus būdas lavinti XXI amžiaus įgūdžius. Jie įgyja ne tik analitinio mąstymo įgūdžių, tokių kaip problemų sprendimas, sprendimų priėmimas, loginis mąstymas ir kūrybinis dizainas, bet ir išmoksta sudėtingesnių technologinių kompetencijų, tokių kaip programavimas ir kodavimas. Šie įgūdžiai padeda vaikams pasiruošti ateities profesiniam pasauliui, suteikdami jiems pranašumą nuolat kintančioje ir technologijų gausioje aplinkoje.

CodeAcademy Kids“ skatina ne tik žaisti, bet ir kurti žaidimus

Tinkamoje aplinkoje, žaidimų kūrimas vaikams tampa ne tik mokomuoju procesu, bet ir kūrybiniu nuotykiu, skatinančiu smalsumą, išradingumą ir įvairiapusių įgūdžių ugdymą. Į tokį nuotykį „CodeAcademy Kids“ kviečia visus vaikus, kurie smalsauja, kaip atsiranda žaidimai.

Mokiniai įgis kompiuterinio raštingumo ir techninių įgūdžių, taip pat susipažins su loginiu mąstymu bei interaktyvaus žaidimų dizaino pagrindais, žaidimų kūrimo terminologija ir klaviatūros išdėstymu. Viso mokymosi metu, mokiniai realizuos savo žaidimų idėjas ir kurs iššūkių kupinas žaidimo patirtis.

Be to, „CodeAcademy Kids“ kviečia susipažinti su moderniais dirbtinio intelekto įrankiais, kaip „Playground AI“ tikroviškų paveikslėlių generavimui ir „Magic Eraser“ paveikslėlių redaktorius, skirtas nepageidaujamų objektų šalinimui.

Dirbdami komandose, mokiniai geriau susipažins su komandinio darbo privalumais, pasiskirstę rolėmis, galės kartu kurti detalų žaidimo dizaino dokumentą ir svajonių žaidimo kūrimo planą.

Kursime įdomius žaidimus, kaip „Number Wizards UI“ ir „Asteroid Avoider“. Šie projektai padės įvairaus amžiaus vaikams gilinti supratimą apie programavimo logiką ir įvairias programavimo struktūras.

Užs. 14389