
Naujausios
Šiandien daugelis vairuotojų susiduria su pažangiais stiklais, kuriuose ne tik žiūrime į kelią, bet ir veikia lietaus jutikliai, šildymo siūlai, kameros, eismo juostos sekimo sistemos ir net protingi ekranai. Ir tada natūraliai kyla klausimas: ar tokio automobilio stiklo keitimas – tai jau misija neįmanoma?
Šiuolaikinis stiklas – tai ne stiklas, o išmanusis įrenginys
Pasak automobilių technologijų specialisto Domanto Girdvainio, daugelis vairuotojų dar nesuvokia, kiek daug funkcijų slepiasi po stiklo paviršiumi: „Kai stiklas turi integruotus jutiklius, šildymą ar kameras, jis nebeatlieka tik mechaninės funkcijos. Tai tampa automobilių saugumo, komforto ir net autonominių sistemų dalis. Tokį stiklą keisti galima, bet tam reikia ne tik rankų, bet ir kompiuterio.“
Svarbu ne tik stiklas, bet ir jo „smegenys“
Kai keičiamas pažangus stiklas – procesas tampa kur kas sudėtingesnis nei paprastas stiklo nuėmimas ir naujo užklijavimas. Pavyzdžiui:
● Lietaus jutiklis turi būti tiksliai pritaikytas prie naujo stiklo ir aktyvuotas specialia programine įranga.
● Šildymo siūlai reikalauja kruopštaus sujungimo – viena klaida ir jie neveiks arba veiks netolygiai.
● Vaizdo kameros (naudojamos avarinio stabdymo, eismo juostos laikymosi ar automatinio ilgųjų šviesų valdymo sistemoms) turi būti kalibruojamos po stiklo keitimo. Tai daroma naudojant specialius taikinius ir programinę įrangą – be šios procedūros sistema tiesiog neveiks arba veiks neteisingai.
„Jei tokio stiklo keitimą patikėsite bet kam – galite likti be veikiančios saugumo sistemos ir net to nepastebėti,“ – įspėja Girdvainis.
O kaip dėl kainos?
Pažangus stiklas, savaime suprantama, kainuoja daugiau. Vien stiklas gali kainuoti kelis šimtus eurų, o jei jame – kamera su šildymu ir specialiu UV filtru – suma šokteli dar aukščiau, tačiau svarbu suprasti: tai nėra prabanga, tai – saugumo investicija.
„Net ir brangesnis stiklas atsiperka, jei išgelbėja nuo nelaimės, tačiau pirkdami pigų analogą internetu, galite gauti stiklą be reikalingų jutiklių lizdų. Tokiu atveju net geriausias meistras nepadės“, – pastebi specialistas.
Ką būtina žinoti vairuotojui prieš keitimą?
1. Visada patikrinkite, kokias funkcijas turi jūsų stiklas. Net jei matosi tik stiklas – viduje gali būti jutikliai ar šildymas apie kuriuos nežinojote.
2. Rinkitės specializuotą servisą, o ne bet kurį artimiausią. Toks stiklas turi būti keičiamas su kalibravimu ir kompiuterine diagnostika.
3. Nepamirškite apie automobilio garantiją. Netinkamai pakeistas stiklas gali ją panaikinti.
4. Domėkitės draudimu. Kai kurios draudimo bendrovės padengia pažangaus stiklo keitimo išlaidas, ypač jei tai kasko draudimas.
Taigi – misija įmanoma, jei pasiruoši profesionaliai
Keisti stiklą, kuris turi jutiklius, kameras ir šildymą, tikrai nėra tai, ką verta bandyti atlikti pas draugą garaže. Bet tai ir nėra neįmanoma užduotis. Reikia tik teisingo požiūrio, patikimų dalių ir kvalifikuotų specialistų.
„Šiuolaikinis automobilis – tai kompiuteris ant ratų. O stiklas – tai jo akis. Jei akį keiti, turi būti tikras, kad matysi aiškiai. Ir kad visos sistemos veiks taip, kaip numatė gamintojas“, – reziumuoja Domantas Girdvainis.
Tad jei susidūrėte su įskilimu šiuolaikiniame stikle – nepanikuokite. Misija įmanoma. Tik ne savarankiškai, o su tais, kurie išmano daugiau nei tik klijų storį.
Užs. 15954