Saunos ant ratų

Saunos ant ratų

SKAITYTOJAI KREIPĖSI

Saunos ant ratų

„Šiaulių krašto“ skaitytojas Edmundas piktinasi, kad per kaitrą yra nebeįmanoma važinėti Šiaulių miesto autobusais: langai neatidaromi, o vos praviri liukai ir vėdinimo sistemos, esančios ne visuose autobusuose, pučia karštą orą.

Janina VANSAUSKIENĖ

Autobuse - 35 laipsniai karščio

Penktadienį, kai vidutinė oro temperatūra Šiauliuose buvo apie 30 laipsnių karščio, pamatavus temperatūrą miesto maršrutiniame autobuse ji buvo 5 laipsniais didesnė.

Per nepridengtus ir prirasojusius autobuso langus spigino saulė, o keleiviai prakaitavo.

Šiaulietė Rasa su sūneliu važiavusi iš pietinio rajono žurnalistams skundėsi, kad autobusuose karšta net rytą. „Autobusus jau reikia vadinti saunomis ant ratų,“ — sakė jauna moteris.

Šiaulietė Erika, stovėdama arčiau praviro liuko skundėsi, jog dėl karščių vyresni žmonės jaučiasi silpnesni, sunku greitai įlipti į sustojusį autobusą, o vairuotojai nepaisydami jų uždaro duris ir nuvažiuoja.

Vairuotojai irgi kenčia

Vairuotojai įkaitusiuose autobusuose per dieną praleidžia vidutiniškai po aštuonias valandas. Daugeliui jų vienintelė galimybė atsivėsinti — prasiverti langelį.

„Sunku visą dieną iškęsti, bet kito pasirinkimo nėra, — sakė vieno autobuso vairuotojas, prašęs neskelbti pavardės. Vyras prisipažino, kad retkarčiais važiuodamas prasidaro vairuotojo dureles, esančias autobuso priekyje šalia durų keleiviams.

Paraudusiomis nuo karščio akimis prie vairo dieną leidęs kitas „Busturo“ vairuotojas Zigmantas Virkštis sakė: “Manoji “Scania“ yra vėdinama, bet autobuse karšta, nes pučiamas oras nėra šaldomas“.

Pasivažinėję autobusais, sužinome, kad pirmąjį gyvenimą Skandinavijos šalyse, o antrąjį — Šiauliuose gyvenantys autobusai yra be kondicionierių, neatidaromais langais.

„Ką turime, tuo važiuojame“

Higienos reikalavimus ir normas visuomeniniam transportui reglamentuoja Visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktai. Kokia temperatūra turi būti keleiviniame transporte, nėra numatyta.

Bendrovės „Busturas“ generalinis direktorius Vilius Laužikas redakcijai tvirtino, kad pats irgi važinėja visuomeniniu transportu ir apie sunkiai pakeliamą karštį juose žino.

„Ką turime, tuo važiuojame. Pirmą kartą gauname europinių pinigų, galėsime nupirkti tinkamus autobusus: vasarą vėsinamus, žiemą — šildomus. Tačiau autobusai mieste pasirodys tik kitais metais“, — apie perspektyvas kalbėjo V. Laužikas.

Vakar darbo grupė pradėjo nagrinėti bilietų kainų miesto maršrutiniuose autobusuose didinimo klausimą. Planuojama, kad birželio 30-ąją Šiaulių miesto taryba spręs, kiek branginti bilietus.

SAUNA: Per karščius miesto maršrutinių autobusų salonuose keleiviai kenčia alinantį karštį.

 

IŠTVERMĖ: „Karšta ir vairuotojams, bet esu įpratęs — aštuoneris metus mieste vežioju keleivius“, — sakė vairuotojas Zigmantas Virkštis.

PLANAI: Dalį senų miesto autobusų planuojama pakeisti naujais, tačiau tik ateinančiais metais.