
Naujausios
Pedagogė išleido mokomąjį stalo žaidimą
Naujus mokslo metus „Ąžuoliuko“ vaikų lopšelio-darželio priešmokyklinio ugdymo pedagogė Laima Ščepanskienė sutinka su pačios sukurta pirma mokymo priemone „Sudėk žodžius pagal garsus“.
Lina RUDNICKIENĖ
28-erų metų darbo stažas su ikimokyklinio amžiaus vaikais – toks Laimos Ščepanskienės darbo „Ąžuoliuko“ vaikų lopšelyje-darželyje kraitis, iš jų apie penkiolika – su priešmokyklinukais.
Pedagogė visada ieško naujų ir efektyvių darbo su vaikais formų, todėl kūrybingai dirbančios pedagogės galvoje nuolat sukasi genialūs planai.
Pasak pačios pedagogės, manoma, kad vaikas greičiausiai visko išmoksta per pirmuosius šešerius gyvenimo metus, kai smegenys auga sparčiausiai. Šiame amžiuje išmokti skaityti lengviau negu vyresniems.
Stalo žaidimą iš užduočių ir raidžių kortelių pedagogė sukūrė ir savo rankomis pasigamino jau prieš daugelį metų. Tačiau kasmet šį vaikų mėgiamą žaidimą vis tekdavo atnaujinti – rankų darbo stalo žaidimas greit nusidėvėdavo. Tai ženklas, kad žaidimą priešmokyklinukai mėgsta. Vaikai įvardija kortelėse pavaizduotus keturis paveikslėlius ir išskiria kiekvieno pavadinimo pirmąjį garsą. Išgirstą garsą pažymi raide – prie atitinkamo paveikslėlio prideda kortelę su reikiama raide. Prie paveikslėlių padėtas raides bando jungti į naują žodį ir skaito.
Ar teisingai sudarytas žodis, vaikai pasitikrina atvertę antrąją kortelės pusę – įvardija pavaizduotą paveikslėlį ir perskaito užrašytą žodį. Jei sudarytas žodis atitinka tai, kas yra nupiešta ir parašyta kortelės antrojoje pusėje, – užduotis atlikta teisingai. Žaidimą laimi žaidėjas, kuris sudarė daugiausiai teisingų žodžių ir juos perskaitė.
Praktiškai stalo žaidimas mokant vaikus skaityti pasiteisino su kaupu, tad Laimos Ščepanskienės svajonė buvo naujus mokslo metus sutikti su kokybiškai atspausdintu stalo žaidimu, kuris būtų atsparesnis naudojimui.
Viešėdama Kaune ir užsuko į „Smaltijos“ leidyklą, tikėdamasi, kad savo darbo su vaikais reikmėms pavyks atspausdinti bent 10 stalo žaidimų egzempliorių. Tačiau leidyklos redaktorei pedagogės iš Joniškio sugalvotas žaidimas taip patikęs, kad pasiūlė jį kaip mokymo priemonę platinti visos Lietuvos pedagogams.
Žaidimas skirtas priešmokyklinio ugdymo vaikų komunikavimo kompetencijai ugdyti ir logopedinėms pratyboms. Jį sudaro 20 kortelių su paveikslėliais ir didžiųjų spausdintinių raidžių kortelės. Žaisdami šį stalo žaidimą vaikai supras, kad garsai ir raidės yra susiję, kad visus garsus galima pažymėti raidėmis, o iš raidžių – sudaryti žodžius.
Žaisdami šį stalo žaidimą vaikai lavina tarties įgūdžius, foneminę klausą, atmintį ir dėmesį.
Vaikų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ priešmokyklinio ugdymo pedagogė Laima Ščepanskienė su savo sukurta mokymo priemone daug metų dirbo išskirtinai tik su savo ugdomos grupės vaikais, tačiau leidykla teigiamai įvertino jos darbą ir mokomąjį lavinamąjį stalo žaidimą išleido masiniu tiražu visos Lietuvos pedagogams ir logopedams
Autorės nuotr.