Pe­da­go­gė iš­lei­do mo­ko­mą­jį sta­lo žai­di­mą

Pe­da­go­gė iš­lei­do mo­ko­mą­jį sta­lo žai­di­mą

Pe­da­go­gė iš­lei­do mo­ko­mą­jį sta­lo žai­di­mą

Nau­jus moks­lo me­tus „Ąžuo­liu­ko“ vai­kų lop­še­lio-dar­že­lio prieš­mo­kyk­li­nio ug­dy­mo pe­da­go­gė Lai­ma Šče­pans­kie­nė su­tin­ka su pa­čios su­kur­ta pir­ma mo­ky­mo prie­mo­ne  „Su­dėk žo­džius pa­gal gar­sus“.

Li­na RUD­NIC­KIE­NĖ

28-erų me­tų dar­bo sta­žas su iki­mo­kyk­li­nio am­žiaus vai­kais – toks Lai­mos Šče­pans­kie­nės dar­bo „Ąžuo­liu­ko“ vai­kų lop­še­ly­je-dar­že­ly­je krai­tis, iš jų apie pen­kio­li­ka – su prieš­mo­kyk­li­nu­kais.

Pe­da­go­gė vi­sa­da ieš­ko nau­jų ir efek­ty­vių dar­bo su vai­kais for­mų, to­dėl kū­ry­bin­gai dir­ban­čios pe­da­go­gės gal­vo­je nuo­lat su­ka­si ge­nia­lūs pla­nai.

Pa­sak pa­čios pe­da­go­gės, ma­no­ma, kad vai­kas grei­čiau­siai vis­ko iš­moks­ta per pir­muo­sius še­še­rius gy­ve­ni­mo me­tus, kai sme­ge­nys au­ga spar­čiau­siai. Šia­me am­žiu­je iš­mok­ti skai­ty­ti leng­viau ne­gu vy­res­niems.

Sta­lo žai­di­mą iš už­duo­čių ir rai­džių kor­te­lių pe­da­go­gė su­kū­rė ir sa­vo ran­ko­mis pa­si­ga­mi­no jau prieš dau­ge­lį me­tų. Ta­čiau kas­met šį vai­kų mė­gia­mą žai­di­mą vis tek­da­vo at­nau­jin­ti – ran­kų dar­bo sta­lo žai­di­mas greit nu­si­dė­vė­da­vo. Tai ženk­las, kad žai­di­mą prieš­mo­kyk­li­nu­kai mėgs­ta. Vai­kai įvar­di­ja kor­te­lė­se pa­vaiz­duo­tus ke­tu­ris pa­veiks­lė­lius ir iš­ski­ria kiek­vie­no pa­va­di­ni­mo pir­mą­jį gar­są. Iš­girs­tą gar­są pa­žy­mi rai­de – prie ati­tin­ka­mo pa­veiks­lė­lio pri­de­da kor­te­lę su rei­kia­ma rai­de. Prie pa­veiks­lė­lių pa­dė­tas rai­des ban­do jung­ti į nau­ją žo­dį ir skai­to.

Ar tei­sin­gai su­da­ry­tas žo­dis, vai­kai pa­si­tik­ri­na at­ver­tę ant­rą­ją kor­te­lės pu­sę – įvar­di­ja pa­vaiz­duo­tą pa­veiks­lė­lį ir per­skai­to už­ra­šy­tą žo­dį. Jei su­da­ry­tas žo­dis ati­tin­ka tai, kas yra nu­pieš­ta ir pa­ra­šy­ta kor­te­lės ant­ro­jo­je pu­sė­je, – už­duo­tis at­lik­ta tei­sin­gai. Žai­di­mą lai­mi žai­dė­jas, ku­ris su­da­rė dau­giau­siai tei­sin­gų žo­džių ir juos per­skai­tė.

Prak­tiš­kai sta­lo žai­di­mas mo­kant vai­kus skai­ty­ti pa­si­tei­si­no su kau­pu, tad Lai­mos Šče­pans­kie­nės sva­jo­nė bu­vo nau­jus moks­lo me­tus su­tik­ti su ko­ky­biš­kai at­spaus­din­tu sta­lo žai­di­mu, ku­ris bū­tų at­spa­res­nis nau­do­ji­mui.

Vie­šė­da­ma Kau­ne ir už­su­ko į „Smalt­ijos“ lei­dyk­lą, ti­kė­da­ma­si, kad sa­vo dar­bo su vai­kais reik­mėms pa­vyks at­spaus­din­ti bent 10 sta­lo žai­di­mų eg­zemp­lio­rių. Ta­čiau lei­dyk­los re­dak­to­rei pe­da­go­gės iš Jo­niš­kio su­gal­vo­tas žai­di­mas taip pa­ti­kęs, kad pa­siū­lė jį kaip mo­ky­mo prie­mo­nę ­pla­tin­ti vi­sos Lie­tu­vos pe­da­go­gams.

Žai­di­mas skir­tas prieš­mo­kyk­li­nio ug­dy­mo vai­kų ko­mu­ni­ka­vi­mo kom­pe­ten­ci­jai ug­dy­ti ir lo­go­pe­di­nėms pra­ty­boms. Jį su­da­ro 20 kor­te­lių su pa­veiks­lė­liais ir di­džių­jų spaus­din­ti­nių rai­džių kor­te­lės. Žais­da­mi šį sta­lo žai­di­mą vai­kai su­pras, kad gar­sai ir rai­dės yra su­si­ję, kad vi­sus gar­sus ga­li­ma pa­žy­mė­ti rai­dė­mis, o iš rai­džių – su­da­ry­ti žo­džius.

Žais­da­mi šį sta­lo žai­di­mą vai­kai la­vi­na tar­ties įgū­džius, fo­ne­mi­nę klau­są, at­min­tį ir dė­me­sį.

Vai­kų lop­še­lio-dar­že­lio „Ąžuo­liu­kas“ prieš­mo­kyk­li­nio ug­dy­mo pe­da­go­gė Lai­ma Šče­pans­kie­nė su sa­vo su­kur­ta mo­ky­mo prie­mo­ne daug me­tų dir­bo iš­skir­ti­nai tik su sa­vo ug­do­mos gru­pės vai­kais, ta­čiau lei­dyk­la tei­gia­mai įver­ti­no jos dar­bą ir mo­ko­mą­jį la­vi­na­mą­jį sta­lo žai­di­mą iš­lei­do ma­si­niu ti­ra­žu vi­sos Lie­tu­vos pe­da­go­gams ir lo­go­pe­dams

Au­to­rės nuo­tr.