Savivaldybės neveiklumas pražudė siaurąjį geležinkelį?

Ventspilio savivaldybės archyvo nuotr.
Ventspilio savivaldybės archyvo nuotrauka: 2010 metais siaurasis geležinkelis Ventspilyje buvo rekonstruotas už Europos Sąjungos pinigus, kuri skyrė 2 milijonus eurų.
Per trisdešimt nepriklausomybės metų Biržai prarado jachtų klubą, vasaros estradą, apžvalgos ratą ir siaurąjį geležinkelį. Kažkada traukiniu iš Biržų galėjai pasiekti Pasvalį, Panevėžį ir net Šiaulius, o vagonais buvo gabenamos įvairios prekės. 1996 metais krovinių ir keleivių pervežimas Biržų–Pasvalio–Pakruojo ruože buvo nutrauktas, stotys parduotos, veikla baigėsi. Valstybė 2003 metais dalį siaurojo geležinkelio paskelbė saugomais kultūros paminklais, tačiau realybėje bėgiai daugelyje vietų buvo išvogti, geležinkelio atkarpa apaugo krūmais ir medžiais. Įvažiuojant į Biržų miestą, per Kęstučio gatvę, svečius dabar pasitinka lokomotyvas, prekių sandėlis ir kelios platformos, o žmonės buriasi tik švenčių metu. „Biržiečių žodis“ pasidomėjo, ar yra perspektyva, kad siaurasis geležinkelis galėtų būti atgaivintas?

Panevėžiečiai ir latviai buvo gudresni

Panevėžio – Rubikių ruože iki šiol veikia iš dalies valstybės finansuojama viešoji įstaiga „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“, kuri organizuoja pramoginius pasivažinėjimus siauruku. Kaimyninės šalies Ventspilio miesto savivaldybė sugebėjo išsaugoti siaurąjį geležinkelį turizmui. Pajūrio buities muziejuje po atviru dangumi buvo įrengtos dvi siaurojo geležinkelio linijos – 1,4 kilometro ilgio ratas ir 3 kilometrų Kalno maršrutas. Muziejaus lankytojai gali taip pat apžiūrėti Mazirbės geležinkelio stotį, Aizputės vagonų depą, anglių krovimo rampą ir kitus pagalbinius pastatus.

„Siaurasis geležinkelis – tai puiki galimybė pažvelgti į praeities laikus, kai Latvijos teritorijoje siaurukas buvo nepaprastai populiarus. Iki praėjusio amžiaus, šeštojo dešimtmečio, jis sujungė pajūrio kaimelius, gabeno krovinius ir keleivius. Pajūrio buities muziejaus lankytojai gali pasivažinėti siauruku, kurio vagonus tempia 1916 metais Vokietijoje pagamintas garinis lokomotyvas“, – žiniasklaidai 2010 metais sakė tuometinis Ventspilio meras Aivaras Lembergas.

Beje, 2010 metais siaurasis geležinkelis Ventspilyje buvo rekonstruotas už Europos Sąjungos pinigus, kuri skyrė 2 milijonus eurų projektui „Vienintelio Baltijoje išsaugoto istorinio 600 mm siaurojo geležinkelio, kaip kultūros paveldo objekto plėtra ir įtraukimas į Ventspilio transporto struktūrą bei tarptautinio turizmo skatinimui“. Savivaldybė minėtam reikalui skyrė apie 260 000 eurų, iš valstybės biudžeto gauta 125 000 eurų.

Toliau skaitykite popierinėje arba elektroninėje laikraščio versijoje (PDF). Užsakyti galite http://www.birzietis.com/