
Naujausios
Pėstiems ir ratuotiems šiauliečiams – modernūs takai
Dviračių miestu kadaise garsiai vadinti Šiauliai šiandien nė per žingsnį neatsilieka nuo kitų didžiųjų šalies miestų populiarindami šią dviratę transporto priemonę. Tam, kad kelionės dideliais dviračiais ir mažais dviratukais ne tik užmiestyje, bet ir mieste būtų saugios bei malonios, šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas dviračių takams rekonstruoti.
Modernizuojami jau ir pėsčiųjų šaligatviai – juk vaikščioti saugiai ne mažiau svarbu.
Justė BILIŪNAITĖ
Darbai lenkia įsipareigojimus
Dviračių tako Šiauliuose, Vyturių gatvėje, įrengimo darbai baigti tik pernai, o dabar jau intensyviai tvarkoma Tilžės gatvės atkarpa nuo miesto pakraštyje esančios Gegužių gatvės iki senojo viaduko. Europos Sąjungos lėšomis, skirtomis viešojo transporto infrastruktūros ir dviračių tako Tilžės gatvėje modernizavimui, finansuojamas projektas įgyvendinamas visu pajėgumu.
Šiaulių uždaroji akcinė bendrovė „Šiaulių plentas“, nors yra įsipareigojusi baigiamuosius šios atkarpos rekonstrukcijos darbus atlikti iki kitų metų rugsėjo, užsimena apie kur kas ankstesnes pabaigtuves. Taigi netrukus visi, kurie turi dviračius ir labai mėgsta jais važinėti, galės išlipti iš savo automobilių ir persėsti ant šio ekologiško bei ekonomiško transporto.
Po rekonstrukcijos
Beveik šešių milijonų litų vertės projektas didžiąja dalimi – kone penkiais milijonais litų – finansuojamas iš Europos Sąjungos lėšų, skirtų viešojo transporto infrastruktūrai modernizuoti.
Baigus darbus, šiauliečiai turės ne tik modernų dviračių taką su patogiais nuvažiavimais, o kai kuriose vietose netgi apsauginėmis tvorelėmis, bet ir moderniai sutvarkytą šaligatvį su visomis šiuolaikinėmis infrastruktūros detalėmis. Numatoma rekonstruoti 42 stotelių paviljonus bei tiek pat įvažų į stoteles, pastatyti naujus suolelius laukiantiems viešojo transporto. Čia pat bus pastatytos ir šiukšliadėžės.
Sprendimą investuoti į viešojo transporto stoteles lėmė įvažų į stoteles trūkumas – iki šiol maršrutiniai autobusai, įlaipinant ar išlaipinant keleivius, kai kur turėdavo sustoti tiesiog eismo juostoje, o tai ne tik nepatogu keleiviams, bet ir pavojinga.
Nusiskundimų, kad viešojojo transporto keleivių išlaipinimo vietos kelia nemenkų nepatogumų, ne kartą yra sulaukęs ir „Šiaulių kraštas“.
Tikimasi, kad po rekonstrukcijos jokių nepatogumų gyventojams, ypač vyresnio amžiaus, nekils, o važiuoti miesto transportu, jo laukti rekonstruotose stotelėse, taip pat ir įlipti į autobusus bei išlipti iš jų bus vienas malonumas.
Saugu, ekonomiška, ekologiška
Šiaulių vadovai viliasi, kad, įrengus modernias miesto autobusų stoteles, dviračių taką, šaligatvį, šiauliečiai vis dažniau asmeninius automobilius paliks garažuose, o į darbą, sodą ar turgų keliaus dviračiais arba viešuoju transportu.
Jei tokia vizija išsipildytų, mieste, beveik neabejojama, ne tik sumažėtų triukšmo lygis bei oro tarša, bet išnyktų ir automobilių statymo problemos, nebeliktų spūsčių.
Anot Šiaulių apskrities policijos pareigūnų, modernizavimas, neabejotinai sumažins avaringumą, nes iki šiolei šaligatviu arba šalikele priverstiems važiuoti dviratininkams tekdavę laviruoti tarp pėsčiųjų bei automobilių. Baigus rekonstrukcijos darbus, dviračių vairuotojai pasuks į dviračių taką, taigi kelionės saugumas padidės vienareikšmiškai visiems eismo dalyviams.
Miestui ir miestiečių patogumui
Šiaulių miesto vadovai neslepia džiaugsmo kalbėdamas apie pertvarkas, kurios turėtų būti labai naudingos Šiaulių miesto gyventojams ir svečiams, važinėjantiems dviračiais arba besinaudojantiems viešojo transporto paslaugomis.
Darbai, pasak jų, vyksta tikrai geru tempu. Bus modernizuota apie pusketvirto kilometro atkarpa. Be europinių pinigų tokio sumanymo tikrai nebūtų pavykę įgyvendinti.
Šiuo metu įrenginėjamas dviračiu takas – tąsa takui, besidriekiančiam toli už Šiaulių miesto teritorinės ribos – Kurtuvėnų regioninio draustinio link. Taigi baigus darbus, šiauliečiai, pradedant nuo senojo tilto per geležinkelį iki vadinamosios Šiaulių jūros ar Kurtuvėnų regioninio parko, galės važiuoti dviračių taku.
Sustoti su šiuo metu Tilžės gatvės atkarpoje įrenginėjamu dviračiu taku neketinama. Ateityje galvojama įrengti ir dviračių tako atšaką link Šiaulių arenos. Dviračių takas turėtų nusidriekti ir Architektų, taip pat Dubijos gatvėse. Netolimoje ateityje rezgama idėja modernizuoti ir dviračių taką nuo Šiaulių centrinėje dalyje esančios Prisikėlimo aikštės iki Kryžių kalno.
Kol kas didžiausias stabdys yra senasis viadukas. Ką sugalvoti, kad jis tarnautų ne tik automobiliams, bet ir dviračiams?
Savivaldybėje jau yra minčių, kad jau kitą vasarą viena iš keturių senojo viaduko eismo juostų galėtų būti paskirta dviračių eismui. Tokia pertvarka greičiausiai galiotų tik vasarą – maždaug nuo birželio vidurio iki rugpjūčio pabaigos.
Tai paskatintų šiauliečius, kas dieną važiuojančius iš pietinės miesto dalies link centro, išlipti iš automobilių ir persėsti ant dviračių.
Taigi idėjų, kurios būtų palankios dviračių transporto priemonių mylėtojams, dar yra labai daug.
Apie projektą
Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamo Viešojo transporto infrastruktūros ir dviračių tako Tilžės gatvėje, Šiauliuose, modernizavimo projekto vertė – 5 milijonai 806 347 litų, iš jų Europos Sąjunga finansuoja 4 milijonus 935 394 litus.
Viskas atliekama pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programą.
Veiksmų programos prioritetas: Aplinka ir darnus vystymasis.
Veiksmų programos prioriteto priemonė: Kompleksinė ekologiško viešojo transporto plėtra
Kvietimo numeris: VP3-3.3-SM-01-V-01
Projekto kodas: VP3-3.3-SM-01-V-01-013
ES fondų lėšomis remiamas projektas prisideda prie 2007–2013 metais Ekonomikos augimo veiksmų programoje akcentuojamų problemų sprendimo – gerinti gyventojų gyvenimo kokybę ir saugumą bei tausoti aplinką.
Užs. Nr. 206268
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
DARBAI: Modernizuotas senas šaligatvis ir dviračių takas tarnaus ne tik šiauliečiams, bet ir miesto svečiams.
REKONSTRUKCIJA: Darbai, rekonstruojant Tilžės gatvės, nuo Gegužių gatvės iki senojo viaduko, atkarpą, eina kaip iš pypkės.