
Naujausios
Nori „Dviračių miesto“, bet dviratininkų negerbia
Šiaulių miesto savivaldybė teikia paraišką tapti 2015 metų „Dviračių miestu“ ir „Dviračių savivaldybe“. Giriasi, kad mieste pernai buvo atnaujinta 3,2 kilometro dviračių tako, mini Šiaulių rajone esančius dviračių takus ir entuziastų, ne Savivaldybės, organizuotus renginius dviratininkams. Ar Savivaldybė rūpinasi miesto dviratininkais?
Simona KVEDERYTĖ
simona.k@skrastas.lt
Minimi Šiaulių rajono takai
„Susisiekimo ministerijos konkurse dalyvaujame, nes siekiame, kad Šiauliai vėl būtų žinomi kaip dviračių miestas. Tai susiję su miesto įvaizdžiu. Nominacija miestui suteiktų statusą, garbę“, – komentavo Savivaldybės Investicijų ir miesto plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Inga Mituzaitė.
Jos teigimu, Savivaldybė pateikė paraišką, kurioje išdėstyti savivaldybės praėjusių metų darbai, skirti populiarinti susisiekimą dviračiais ir gerinti infrastruktūrą. Keturių puslapių paraiškoje nurodyta, kad vienam šiauliečiui tenka 0,57 metro dviračių tako.
Pernai Tilžės gatvėje atnaujintas 3,2 kilometro dviračių takas. Paraiškoje dar pridėta, kad mieste įrengtos 42 autobusų sustojimo aikštelės. Darbai kainavo per 1,7 milijono eurų. Iš jų 1,4 milijono eurų – europinė parama.
Paraiškoje nurodyta, kad iš Šiaulių dviračių takais galima pasiekti Kurtuvėnus, Kuršėnus, Kryžių kalną, Kairių miestelį. Paraiškos skiltis su klausimu, kiek veikia stovėjimo-saugojimo aikštelių šalia ugdymo įstaigų, liko neužpildyta.
Išvardyti mieste vykę renginiai: pilietinė akcija „Laisvė dviračiui“, renginys „Daugiausia dviračių ant stogo-2015“, 4-asis "Bigbank" Lietuvos plento taurės Šiaulių etapas ir kiti.
Dar paraiškoje nurodyta, kad pernai buvo parengtas transporto organizavimo Šiaulių mieste specialusis planas bei Judrumo planas.
Klaipėdoje – beveik 3 milijonai eurų investicijų
Paraišką „Dviračių miesto“ nominacijai gauti teikė ir Klaipėdos savivaldybė. Ji nuveiktus darbus išdėstė 11 puslapių dokumente.
2015 metais uostamiestyje nutiesta beveik 10 kilometrų naujų dviračių takų. Bendras jų ilgis siekia daugiau nei 106 kilometrus. Vienam gyventojui tenka 0,69 metro dviračių tako. Savivaldybės lėšomis pernai pastatyti ir įrengti 5 dviračių garažai, 46 dviračių stovai. Jų iš viso dabar mieste yra 300.
Pernai Klaipėdoje į dviračių infrastruktūros gerinimą buvo investuota daugiau nei 2,6 milijono eurų europinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų. Savivaldybė papildomai išleido dar per 183 tūkstančius eurų.
Organizuoja entuziastai, giriasi Savivaldybė
Dalį Šiauliuose vykusių renginių dviratininkams organizavo sporto klubas „S-Sportas“. Jo lyderis, dviračių sporto entuziastas Svajūnas Ambrazas pasakojo, kad su sporto mokykla „Dubysa“ pavyko surengti Lietuvos plento taurės Šiaulių etapą. Taip pat „S-Sportas“ ne pirmus metus inicijuoja renginį „Daugiausia dviračių ant stogo“. Šiauliuose vyko „S-Sporto Taurės-2015“ varžybų etapai, kuriuose dalyvavo ir dviratininkai: nuotykių lenktynės aplinkui Rėkyvos ežerą, šešių valandų rogainingas. Į Šiaulius kiekvieną vasarą važiuoja stipriausi kalnų dviratininkai lenktyniauti daugiadienėse lenktynėse „MTB Šiauliai“. Vienintelį tokį renginį Lietuvoje organizuoja S. Ambrazas su bendraminčiais.
Dviratininkai pernai varžėsi ir Lietuvos MTB XCO čempionate šalia Šiaulių esančioje Bubių trasoje. Salduvėje vyko Lietuvos orientavimosi kalnų dviračiais varžybos.
„Tokie renginiai reikalingi. Pramoga. Taip skatinamas dviračių sportas Šiauliuose. Tik viską organizuoja entuziastai“, – sakė S. Ambrazas. Jo nuomone, Šiauliai vadintis dviračių miestu kol kas neturi jokių šansų.
„Viskas daroma atvirkščiai. Bent jau ženklą, draudžiantį važiuoti dviračiais, nuo senojo viaduko nukabintų. Pagal ženklus Tilžės gatvė, Aušros alėja skirta važiuoti dviračiais. Ar taip yra? Nelabai. Ant takų sustatyti šiukšlių konteineriai. Taip neturi būti. Juk nesunku juos patraukti, bet niekam neįdomu“, – stebėjosi S. Ambrazas.
Jo nuomone, pernai Tilžės gatvėje atnaujintu dviračių taku gali važiuoti tik keli žmonės, o ne šimtai.
„Dviračių takas vietomis – tik trys metrai nuo didžiulės parduotuvės. Kaip taip gali būti? Jei visi šiauliečiai pradėtų važiuoti dviračiais, būtų didelė avarija. Padaro neteisingą taką ir pasakoja, koks jis geras. Dėl to daugiau dviratininkų neatsirado ir neatsiras. Savivaldybėje dirba ne specialistai. Jie nepadeda miestui“, – mano S. Ambrazas.
Nėra sąlygų, nėra dviratininkų
„Dviračių kultūros ir infrastruktūros situaciją Šiauliuose vertinčiau geriau negu blogai – vidutiniškai“, – sakė Šiaulių savivaldybės Kūno kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Gintaras Jasiūnas.
Bet pripažino, kad Šiauliams iki „Dviračių miesto“ ar „Dviračių savivaldybės“ reikėtų pasitempti. Nors mieste skaičiuojamas 61 kilometras dviračių takų, saugūs esą tik nauji. Kiti nutrūksta ties sankryžomis, kur eismas ypač intensyvus. Problemiškiausia vieta jis įvardija Tilžės gatvėje esantį senąjį viaduką.
„Ties viaduku dviračių takas nutrūksta. Juo važiuoti neįmanoma, dviratį reikia varytis. Kitos problemos – autobusų stotis, miesto viešasis transportas. Dėl to ši vieta dviratininkams pavojinga, – sakė vedėjas. – Galvojame, kaip tą situaciją išspręsti. Dabar dviračių takui įterpti gatvė per siaura. Tada pėstiesiems nebelieka vietos“.
Jis mano, kad dviračių miestu galėtumėme vadintis, jei gyventojai kiekvieną dieną naudotųsi dviračiais.
„To mieste tikrai nėra. Jei mieste nėra saugių dviračių takų, kad dviratininkas oriai galėtų važinėti po miestą, tai niekas ir nesivažinėja. Dėl to nesikuria dviračių krautuvės, nuomos punktai. Nėra poreikio. Viskas susiję“, – aiškino G. Jasiūnas.
Jo teigimu, šiemet ar kitais metais Savivaldybė ketina įrengti daugiau dviračių nuomos aikštelių pietinėje miesto dalyje ir centre. Taip pat žadama skatinti verslininkus prie įmonių įrengti aikšteles, prisidėti prie jungčių su magistraliniu dviračių taku tiesimo.
Giedriaus BARANAUSKO nuotr.
PRIVALUMAS: Šiaulių savivaldybė pateikė paraišką tapti 2015 metų „Dviračių miestu“ ir „Dviračių savivaldybe“ – paraiškoje vienu savo privalumų įvardijo pernai atnaujintą 3,2 kilometro ilgio dviračių taką Tilžės gatvėje.
SĄLYGOS: Dviračių sporto entuziastas Svajūnas Ambrazas atnaujintą dviračių taką Tilžės gatvėje vadina nesąmone: „Dviračių takas vietomis – tik trys metrai nuo didžiulės parduotuvės. Kaip taip gali būti?“
AMBICIJOS: Šiaulių savivaldybės Kūno kultūros ir sporto skyriaus vedėjo Gintaro Jasiūno teigimu, iki „Dviračių miesto“ statuso dar reikia gerokai pasitempti – trūksta dviračių takų, saugumo.