„Kelprojektas“ projektuos Šiaulių aplinkkelį

„Kelprojektas“ projektuos Šiaulių aplinkkelį

„Kelprojektas“ projektuos Šiaulių aplinkkelį

Bendrovė „Kelprojektas“ projektuos beveik 7 kilometrų ilgio Šiaulių šiaurės-rytų krypties aplinkkelį. Jis sujungs kelius į Rygą, Pakruojį ir Panevėžį.

Į Palangą – aplinkkeliu

Vakar įmonė „Kelprojektas“ pasirašė 3,7 milijono Lt vertės aplinkkelio projektavimo darbų sutartį su Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Parengti projektą tikimasi iki 2017 metų pradžios, o nutiesti kelią iki 2019 metų pabaigos.

„Šiaulių šiaurinis ir vakarinis aplinkkeliai funkcionuoja, tačiau tie, kurie vyksta į Palangą iš Panevėžio pusės, priversti važiuoti pagrindinėmis miesto gatvėmis. Dėl to padidėja eismo srautas Vilniaus, Vytauto ir kitose gatvėse. Nutiesus šiaurės-rytų krypties Šiaulių aplinkkelį, į miestą vairuotojams nebereikės užsukti, todėl sumažės triukšmas, oro tarša, pagerės susisiekimas“, – sakė Šiaulių meras Justinas Sartauskas.

Sujungs kelius

Šiaulių šiaurės-rytų krypties aplinkkelis sujungs valstybinės reikšmės magistralinį kelią A12 (Ryga – Kaliningradas) su valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 150 (Šiauliai-Pakruojis-Pasvalys) ir su valstybinės reikšmės magistraliniu keliu A9 (Panevėžys – Šiauliai). Naujojo aplinkkelio pradžia – Šiaulių šiaurinio aplinkkelio pabaiga ties Šiaulių – Rygos keliu prie Sutkūnų. Šis aplinkkelis įsijungs į Bertužių sankryžą kelyje Panevėžys – Šiauliai.

Aplinkkelis taip pat išspręs susisiekimo problemas tiems, kas nuo Panevėžio važiuoja į Rygą A12 keliu. Dabar norint įsukti į kelią Ryga-Kaliningradas, reikia iš Šiaulių Tilžės gatvės pasukti į 213 kelią Aleksandrija-Ginkūnai. Tai – vienas intensyviausių krašto kelių Lietuvoje. LAKD duomenimis, pernai vidutiniškai per parą juo važiavo 2794 lengvieji ir 194 sunkieji automobiliai.

„Karštų“ taškų – ne vienas

Kelias iš Aleksandrijos į Ginkūnus vingiuotas, todėl labai pavojingas, čia automobilių greitis ribojamas iki 70 km/ val., o sunkvežimių – 50 km/ val. Prieš porą metų čia nuo kelio nulėkė ir apvirto nesuvaldytas vilkikas su priekaba. Vietinės techninės pagalbos tarnybos traukti iš pievų vingiuoto kelio neįveikusių vairuotojų vyksta kelis kartus per mėnesį. Dar vienas „karštas taškas“ – Tilžės gatvėje ties Ginkūnų kapinėmis. 2012 metų gegužę čia avarijoje žuvo žmogus, o automobiliai susiduria nuolat.

Nukreipus eismą nuo tankiai apgyvendintų Ginkūnų, kelyje per gyvenvietę sumažės eismo intensyvumas, taip bus išvengta susidūrimų su pėsčiaisiais ir dviratininkais, gyvūnais.

Išplatinus kelią iki 4 juostų, lenkiant automobilį nebus išvažiuojama į priešingą eismo juostą. Galimybė sukti į kairę bus panaikinta įrengiant skirtingų lygių sankryžas ar eismą nukreipiant ratu.

„Šiaulių krašto“ inf.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

KELIAS: Šiaurės-rytų krypties aplinkkelis sujungs kelius, vedančius į Rygą, Pakruojį, Panevėžį. Sumažės eismas ties Ginkūnų kapinėmis.