Garsiausius prekės ženklus į Šiaulius atveda franšizės

Garsiausius prekės ženklus į Šiaulius atveda franšizės

Garsiausius prekės ženklus į Šiaulius atveda franšizės

Šiauliuose, kaip ir kituose didžiuosiuose Lietuvos miestuose, nepaisant ekonominių sunkumų, produktų ir paslaugų pasiūla vartotojams tik plečiasi – prekybos centruose netrūksta visame pasaulyje garsių prekių ženklų, o parduotuvių lentynos Europos sostinėms nenusileidžia visaverčiu asortimentu. Tačiau ar būtinai pasaulinis prekės ženklas reiškia užsienio kapitalą? Šiauliuose dirbantys verslininkai čia pat atsakytų, kad ne.

Pagal apibrėžimą, franšizė yra sutartis, kuria viena įmonė suteikia kitai teisę naudoti savo vardą, logotipą, technologijas ar net verslo modelį. Savo ruožtu franšizę įsigijusi įmonė turi atitikti keliamus reikalavimus ir laikytis sutartyje nurodytų sąlygų. Franšizių teikiamomis galimybėmis netruko pasinaudoti ir Šiauliuose investuojantys verslininkai – čia duris atvėrė pirmoji Lietuvoje franšizinė „McCafe“, pirmąją savo franšizę būtent šiauliečiams suteikė ir restoranų tinklas „Čili“.

Praėjusią savaitę Šiaulių gyventojų akiratyje pasirodė dar vienas visame pasaulyje garsus prekės ženklas. Vokietijos sporto, aprangos ir avalynės gamintojai „adidas Group“ suteikus franšizę, pirmąją tokią parduotuvę visame Baltijos regione atidarė įmonė „Bogvila“. Parduotuvėje „R&E SPORT“, įsikūrusioje prekybos centre „Akropolis“, nuo šiol galima įsigyti prekių iš „adidas“, „adidas Originals“ ir „Reebok“ kolekcijų.

„Suteikiant franšizę svarbu, kad partneris būtų patikimas ir finansiškai stabilus. Iš viso bendrovė turi atitikti 10 kriterijų – svarbi ir ankstesnė franšizių patirtis, ir sporto industrijos mažmeninės prekybos išmanymas, ir technologinis aspektas“, – dėsto „adidas Group“ pardavimų vadovė Lietuvai Gintarė Aleknienė. Pasak jos, užsukus į franšizinę parduotuvę viskas čia lygiai taip pat, kaip firminėje „adidas Group“ parduotuvėje – tiek pagal aptarnavimą, tiek pagal prekių asortimentą.

„Iki šiol Lietuvos pirkėjai turėjo kiek ribotą „adidas“ ir „Reebok“ prekių pasirinkimą, nors tai – vieni populiariausių prekinių ženklų pasaulyje. Kartu su „adidas Group“ atstovais nusprendėme užpildyti šią spragą“, – sako „Bogvilos“ mažmeninės prekybos direktorė Asta Milkintaitė. Paprastai prekybos partneriai pateikia 300-500 „adidas Group“ prekių, o šios parduotuvės pasirinkimas gali siekti ir 2000.

Pasak „adidas Group“ atstovų, plėtra tuo pačiu principu planuojama visose Baltijos šalyse. Vien Lietuvoje artimiausiu metu planuojama atidaryti dar 4 parduotuves. Plėtros pradžiai buvo pasirinkti Šiauliai, nes čia gyventojai aktyviai sportuoja ir vertina kokybišką, patogią sportinę aprangą.

Galima daryti išvadą, kad franšizę, kaip priemonę plėtrai, Lietuvos verslininkai jau puikiai įvaldę ir naujausias „adidas“ pavyzdys tinkamai iliustruoja jų potencialą pritraukti prekės ženklus, pirmaujančius pasaulio rinkose. 2011 m. rinkos tyrėjų „TNS“ atliktas Lietuvos rinkos tyrimas atskleidė, kad „adidas“ yra geriausiai prisimenamas (angl. – top of mind) prekės ženklas sporto aprangos, avalynės ir inventoriaus sektoriuje.

Parduotuvėje „R&E SPORT“, įsikūrusioje prekybos centre „Akropolis“, nuo šiol galima įsigyti prekių iš „adidas“, „adidas Originals“ ir „Reebok“ kolekcijų.