Dviejų politikų protų mūšis

Dviejų politikų protų mūšis

Dviejų politikų protų mūšis

Virtualioje erdvėje įsiplieskė karas tarp dviejų iš Kelmės rajono kilusių garsių vyrų: blaivybės politiką vykdančio užventiškio Sveikatos mokslų universiteto docento dr. Aurelijaus Verygos ir Seimo nario profesoriaus Kęstučio Masiulio.

Regina MUSNECKIENĖ

Užkliuvo, kad dalyvaus renginiuose

Aurelijus Veryga į redakciją atsiuntė kreipimąsi į Kelmės krašto žmones, prašydamas jį paskleisti.

Sveikatos mokslų universiteto docentas piktinasi, jog K.Masiulis kaip Seimo narys dalyvauja renginiuose, susitinka su jaunimu, nors nepaisydamas Nacionalinės sveikatos tarybos, Mokinių parlamento, Bažnyčios hierarchų, Psichologų sąjungos, studentų organizacijų ir kitų organizacijų perspėjimų keičiant alkoholio kontrolės įstatymą buvo iniciatoriumi ir sistemingai balsavo, kad Lietuvoje išliktų alkoholio reklama.

„Šis Seimo narys ėjo į rinkimus prisidengdamas rinkimine programa, kurioje žadėjo stiprinti Valstybinę tabako ir alkoholio kontrolę, naikinti alkoholio reklamą ir kt. Tačiau patekęs į Seimą elgėsi visiškai priešingai,“ — rašo A.Veryga ir ragina rinkėjus daugiau nekartoti klaidų renkant į Seimą veidmainius.

Abipusė nepagarba

Už blaivybę kovojantis docentas per žiniasklaidą bando suvesti sąskaitas su Seimo nariu dėl „Žinių radijuje“ paskleistos informacijos apie Nacionalinę tabako ir alkoholio kontrolės koaliciją, apkaltintą radikalizmu.

„Minėtoje laidoje Seimo narys K.Masiulis paminėjo, kad nustojo gerbti blaivybės judėjimo žmones, kuriuos iki tol gerbė. Su visa pagarba galiu atsakyti gerbiamam Seimo nariui, kad šis jausmas yra abipusis ir labai gilus. Manau, kad šis jausmas paskatins labai konstruktyvius sprendimus rinkimų metu, kurie, tikriausiai, transformuosis į mano vizitus Žemaitijoje į jūsų susitikimus su rinkėjais mano gimtame krašte, kur jūs ir buvote išrinktas,“(kalba netaisyta — R.M.) — neslepia savo planų Aurelijus Veryga, nes nuo Seimo narių nekompetencijos esąs tik vienas vaistas — daugiau jų nerinkti.

Kovotojas už blaivybę tvirtina pavargęs kalbėti diplomatine kalba, kuri labai patinka Seimo nariams, nes jie nepatiria streso, kurį vėliau reikėtų raminti šimtu gramų.

Seimo narys neliko skolingas

Seimo narys Kęstutis Masiulis, per savo padėjėją gavęs A.Verygos raštą, neliko skolingas. Jis taip pat atsiuntė netrumpą laišką redakcijai. Pateikiame kai kuriuos jo fragmentus:

„Gerbiamas Aurelijau Veryga, mielas kovotojau su alkoholiu, kurio intencijoms visokeriopai pritariu, — rašoma į redakciją atsiųstame laiške. — Jūsų asmeninis ir vis didėjantis pyktis man yra bereikalingas, bet kartu perauga sveiko proto ribas. Neteisinga pykti, kad Seime nepritarta maksimalistiniams Jūsų siekiams. Taip, alkoholio reklamos visiškam uždraudimui Seimas nepritarė, lygiai, kaip tam pasipriešino ir Prezidentė. Tačiau mes įvedėme eilę naujų apribojimų, pradedant “bambalių, baigiant tariamų „barelių“ draudimu.„(kalba netaisyta — R.M.)

Seimo narys pripažįsta, jog būdamas kiek jaunesnis, ir pats buvęs panašiai radikalus, ko gero, vardan kovos su alkoholiu būtų pritaręs net tokioms radikalioms priemonėms. Tačiau dabar mano kitaip. Visiškai uždrausti alkoholio reklamą nerealu ir neįmanoma.

BLAIVYBĖ: Blaivybės idėjas propaguojantis iš Užvenčio kilęs docentas Aurelijus Veryga tvirtina, jog pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja kuo mažesnį alkoholio prieinamumą.

ĮSTATYMAS: Seimo narys Kęstutis Masiulis balsavo prieš visišką alkoholio reklamos uždraudimą, bet tvirtina, jog Seimas naujuoju įstatymu atsiliepė į Pasaulinės sveikatos organizacijos rekomendacijas ir gerokai apribojo alkoholio prieinamumą.

Autorės nuotr.

ŽURNALISTĖS KOMENTARAS

Šūvis į žvirblį

Nesu nei alkoholio, nei išgėrimų šalininkė. Per ilgametę žurnalistinio darbo patirtį esu aprašiusi daug liūdnų istorijų, kurios buvo besaikio girtavimo pasekmė. Tačiau netikiu, jog alkoholio reklamos uždraudimas pakeis tautos įpročius.

Tegu reklamuoja cigarus kiek tik nori, bet jeigu jūs nerūkote, tai ir nesusidomėsite net ir gudriausiai suregzta reklama. Arba atvirkščiai. Ant kiekvieno cigarečių pokelio yra ir perspėjimas, kad rūkymas kenkia sveikatai. Bet ar trumpiausias kelias susirgti plaučių vėžiu atbaido rūkorius?

Tegu kiek tik nori reklamuoja karstus. Bet jūs jų nepirksite, nes niekas iš artimųjų nemirė.

Tas pats ir su alkoholiu. Jei nebus jo poreikio, nei alaus, nei vyno, nei degtinės neįpirš jokia reklama. Manote, jog tikrieji „latriukai“ dar seka kokią nors reklamą? Skaito laikraščius? Žiūri televizorių?

Blaivybės propaguotojai sako, jog reklama daugiausia įtakos turi vaikams. Alkoholio gamintojai auginasi naują vartotojų kartą. Bet ar tikrai reklama formuoja to vaiko įpročius? Gal aplinka?

Jeigu šeima per draugų ir giminaičių suėjimus apsieis be alkoholio, ir vaikas užaugęs laikysis šio įpročio. Jeigu rengia daugiadienes, tėvų pavyzdžiu seks ir vaikai.

Nemanau, jog blaivininkai ar retkarčiais taurelę išlenkiantys, pamatę gražų butelį televizijos ekrane ar laikraščio puslapiuose, puls jo ieškoti parduotuvėse ir ragauti.

Reklama, paprastai, nukreipiama į reklamuojamu produktu besidomintį adresatą. Todėl svarbu, kad besidominčiųjų būtų kuo mažiau.

Taip atsitiks, kai pakils žmonių kultūros lygis. Kai kasdieniu poreikiu taps teatras, koncertas, baseinas, sporto aikštelė. Kai pramoga taps pažintinė kelionė ar poilsis prie jūros, o ne vakaras draugų būryje prie butelio.

Žinoma, tokiems poreikiams pirmiausia turi atsirasti ir finansinės galimybės.

Niekas iš sąmoningų ir pilietiškų Lietuvos žmonių nesipriešina protingoms blaivybės idėjoms. Manau, jog tarp tų nesipriešinančiųjų yra ir Seimo narys Kęstutis Masiulis, ir visi be išimties leidėjai, ir televizijos.

Tauta privalo blaivėti. Tačiau blaivėjimui reikia tinkamų ekonominių ir kultūrinių sąlygų.

O valstybė „latriukui“ pati įbruka pašalpą, kad tas turėtų už ką gerti. Sunkiai uždirbtų trijų šimtų litų gal ir tas pats pijokėlis neskubėtų išleisti „šnapsui“. Geriau nusipirktų kerzinius batus, kad žiemą nenušaltų kojų.

Tad kaip visa tai susiję su alkoholio reklama? O jeigu jau dėl visų mūsų gyvenimo bėdų kalta reklama, tada uždrauskime ir vaistų, ir maisto papildų reklamą, nes tie produktai kartais padaro daugiau blogo negu gero.

Uždrauskime reklamuoti kosmetiką, nes neprotingas jos vartojimas gali sukelti odos vėžį.

Uždrauskime reklamuoti dešras, nes jose daugybė organizmą žudančių maisto priedų.

O kas pasakys kiek mums pakenkia trąšos ir kita chemija, kuri sėkmingai reklamuojama?

Panašu, jog teorinė kova už blaivybę dar nepriartėjo prie praktikos. Tarsi taikytumeis į briedį, o šautum į žvirblį...