Didėjantis taršos mokestis brangina autobusų parko paslaugas

Ž. Maniko nuotr.
UAB „Biržų autobusų parkas“ direktorius Marius Šernas sako, kad iš vietinio keleivių vežimo surenkamos pajamos yra tokios mažos, kad proporcingo bilietų kainų didinimo keleiviai absoliučiai nepajustų.
Keleivinio ir krovininio transporto įmonės suka galvas, kaip susimokėti už aplinkos ir finansų ministrų įbruktą kalėdinę dovanėlę – kelis kartus padidintą taršos mokestį. Sprendimas didinti taršos mokestį priimtas gruodžio 17 dieną, o iki šio mėnesio 15 dienos jau reikalauja sumokėti mokestį už visus praėjusius metus. Kaip šiuos pokyčius išgyvens Biržų autobusų parkas, kuris, galima teigti, paslaugą teikia mažiau pajamų turintiems rajono žmonėms?

Technika naujesnė, bet už taršą mokės daugiau

Biržų autobusų parko direktorius Marius Šernas teigė, kad pirmiausia įmonės darbuotojai suskubo skaičiuoti, kiek lėšų pareikalaus padidintas taršos mokestis. Pagal buvusius tarifus įmonė planavo už taršą atseikėti apie 1849 eurus. Tačiau gruodžio mėnesį pakeitus įkainius, suma biržiečiams išaugo ne tiek ir daug – 90 eurų.

Pasak direktoriaus, Biržų autobusų parkui mokestis didėjo nedaug, tačiau palyginti su panašaus dydžio vežėjais, ir iki šiol įmonė mokėjo 3-4 kartus didesnį taršos mokestį, nes senas technikos parkas. „Atnaujinus trečdalį autobusų, sumažinus perteklinių transporto priemonių skaičių, pardavus direktoriaus, administracijos naudojamus automobilius, šį rodiklį racionalizavome“,- kalbėjo M. Šernas.

Didesnis mokestis bus taikomas autobusams, kurie yra senesni nei trejų metų. Autobusų parkui priklauso maždaug 12 senesnių autobusų, tai yra šiek tiek daugiau nei pusė turimos technikos.

Toliau skaitykite popierinėje arba elektroninėje laikraščio versijoje (PDF). Užsakyti galite http://www.birzietis.com/