„Busturas“ praturtėtų iš savos ir miesto kišenės

„Busturas“ praturtėtų iš savos ir miesto kišenės

„Busturas“ praturtėtų iš savos ir miesto kišenės

Šiaulių miesto tarybai siūloma iš biudžeto lėšų pirkti vežėjų bendrovei „Busturas“ 9–10 naudotų autobusų už 1,5 milijono litų. Esą bendrovė stinga lėšų autobusų parkui atnaujinti. „Busturas“ pats perka 10 naujų autobusų – tik jie bus skirti ne miestui, o tarpmiesčio reisams.

Rūta JANKUVIENĖ

ruta@skrastas.lt

Strateginis pirkinys

Miesto Tarybos pritarimo prašoma „Busturui“ pirkti naudotų autobusų miesto maršrutams aptarnauti.

Jeigu politikai sutiktų per ateinančius dvejus metus atseikėti 1,5 milijono litų, „Busturas“ 2015–2016 metais įsigytų 9–10 miesto tipo autobusų. Nurodoma, jog jie turėtų būti ne senesni kaip 8–11 metų.

Savivaldybės vadovams idėja kilo, kai Latvijos Jelgavos miestas, su kuriuo draugauja Šiauliai, pasigarsino galįs išsimokėtinai parduoti miesto tipo autobusus, nes juos keičia naujais.

Pirkinį siūloma laikyti strateginiu ir įrašyti į Savivaldybės strateginius veiklos planus bei 2015 metų ir 2016 metų biudžeto planus. Skaičiuojama, jog pirkiniui finansuoti 2015 metų biudžete reikėtų planuoti 1 milijoną litų, o 2016 metų – pusę milijono litų.

Jeigu Taryba sutiks, autobusams įsigyti skirtų lėšų dydžiu būtų didinamas UAB „Busturas“ įstatinis kapitalas. Bendrovės visos akcijos priklauso miesto Savivaldybei.

Argumentai – už

„Busturas“ teikia duomenis, jog miesto maršrutams aptarnauti naudoja 97 autobusus. Iš jų kas antras gamintas prieš 20 metų. Seniausieji – 31 metų. Jie neekonomiški degalų sąnaudų atžvilgiu, taršūs.

Daugiau nei pusė autobusų nėra žemagrindžiai ir nepritaikyti šiuolaikiniams keleivių poreikiams.

Tarybos nariams teikiamas paaiškinimas, jog planuojama įsigyti naudotų, bet geros kokybės autobusų, atitinkančių europinius ekologiškumo standartus. Preliminari vieno tokio autobuso rinkos vertė gali sudaryti apie 170 tūkstančių–200 tūkstančių litų.

Tikinama, jog „bendrovė pati savo lėšomis įsigyti autobusų neturi finansinių galimybių“. Šiuo metu lėšas skirianti elektroninio bilieto diegimo projektui. Be to šiais metais išsimokėtinai įsigijo tris naujus autobusus „Mercedes Benz Conecto.“

Jau perka

„Busturas“, nelaukdamas, ką miesto Taryba nuspręs, planuoja investuoti ne į miesto, o tarpmiesčio autobusus.

„Busturo“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas, laikinai pavadavęs išvykusį generalinį direktorių, „Šiaulių kraštui“ patvirtino, jog jau yra paskelbtas viešo pirkimo konkursas įsigyti 10 naujų vidutinio dydžio M3 klasės tarpmiesčio-turistinio tipo autobusų. Sprendimą priėmė bendrovės valdyba.

„Šiaulių krašto“ žiniomis, bendrovės valdyboje Savivaldybės atstovas Tomas Petreikis balsuojant susilaikė. Kita atstovė Vida Lašinienė nedalyvavo, nes atostogavo.

„Kadangi mažėja užmiesčio keleivių, norime įsigyti ekonomiškus vidutinės klasės autobusus, – aiškino S. Gedaminskas. – Visi konkurentai tą daro, ir mes turime atnaujinti bent dalį tarpmiesčio autobusų. Turime jų 46, nauji seniai buvo pirkti.“

„Šiaulių kraštui“ bendrovės valdybos narys T. Petreikis teigė, jog pirkinys įmonei gali kainuoti 4,6 milijono litų. Autobusai būtų perkami išsimokėtinai per 7 metus.

Iš kokių šaltinių būtų seikėjamos lėšos? Juoba kad „Busturas“ dar neišbrenda iš nuostolių.

S. Gedaminskas neslėpė, jog pirmojo pusmečio nuostolis – kelis šimtai tūkstančių litų. Pelningas yra tik miesto keleivių vežimas. Priemiesčio ir ypač tarpmiesčio vežimas neša nuostolius. Iš paskolų ar iš miesto keleivių suneštų pinigų būtų gerinamos tarpmiesčio keleivių vežimo sąlygos?

S. Gedaminskas tikino, jog pirkiniui „nenaudotume lėšų, kurias surenkame iš miesto keleivių vežimo.“

„Mokėtume iš tų pajamų, kurias gauname iš tolimojo susisiekimo keleivių vežimo – iš to, ką sutaupytume, sumažėjus kuro sąnaudoms. 100 kilometrų dabar vidutiniškai deginama 26–28 litrai kuro, o nauji autobusai degintų – tik 16 litrų“, – aiškino įmonės technikos direktorius.

Savivaldybėje prieš trejus metus diskutuota restruktūrizuoti bendrovę, atskirti tarpmiesčio vežimą ir privatizuoti. S. Gedaminsko nuomone, jeigu prie tokios minties būtų grįžtama, tai „nauji autobusai tik didintų vertę“.

Savivaldybės direktorius nežino

Gedeminas Vyšniauskas, Savivaldybės administracijos direktorius, apie „Busturo“ paskelbtą konkursą tarpmiesčio autobusams įsigyti, nieko nežinąs.

„Buvo kalbėta apie mažesnių autobusų poreikį, kad permoką už kurą būtų galima skirti autobusams įsigyti, bet tai buvo tik svarstymo stadijos“, – aiškino direktorius

Konkursas paskelbtas rugpjūčio 7 dieną. Tuomet dar buvęs atostogose. Po atostogų su „Busturo“ generaliniu direktoriumi nebuvo susitikęs.

„Todėl nieko negalėčiau komentuoti“, – sakė „Šiaulių kraštui“ G. Vyšniauskas.

Komentavo tik siūlymą pirkti „Busturui“ autobusus iš miesto biudžeto lėšų.

„Tokio komplekto ir tokiomis priimtinomis salygomis, kaip siūloma iš Jelgavos, ilgai reikėtų ieškoti – turėtume įsigyti, nes autobusų parko techninė padėtis yra tragiška“, – aiškino Savivaldybės administracijos vadovas.

Jono TAMULIO nuotr.

NAUDA: „Busturas“ naujų autobusų nemokamai yra gavęs iš valstybės, o miesto Tarybai siūloma iš Savivaldybės biudžeto nupirkti 9–10 naudotų autobusų.

Giedriaus BARANAUSKO nuotr.

NAUJIENA: Savivaldybės administracijos direktoriui Gedeminui Vyšniauskui naujiena, kad „Busturas“ pats perka naujus autobusus: „Nieko nežinau, negaliu komentuoti.“