
Naujausios
Automagistralės statytojai pasirūpino ir varlėmis
Artimiausiu metu valstybinė komisija turėtų vertinti rekonstruotą kelio Šiauliai — Panevėžys ruožą nuo Kairių iki Radviliškio.
Įkandin turėtų prasidėti kitas darbų etapas — Kairių aplinkkelio statyba.
Petras BALČIŪNAS
petras@skrastas.lt
Kilometras — beveik 10 milijonų
Minėtos kelio atkarpos ilgis — šeši su puse kilometro, o jos kaina — 60 milijonų litų.
Kelią rekonstravusios bendrovės „Šiaulių plentas“ technikos direktoriaus pavaduotojas Vaidotas Varnas “Šiaulių kraštui“ sakė, jog abi kelio puses, kuriose po dvi eismo juostas, reikėjo praplatinti nuo 9 iki 11,5 metro, įrengti atitvarus, akustines sieneles, šalia nutiesti dviračių ir pėsčiųjų taką, o iš kitos pusės — vieškelį.
Prie pat Radviliškio miesto įrengta žiedinė sankryža, o ties Šniūraičių gyvenviete — požeminė sankryža su tuneliu ir šalia tokia pat pėsčiųjų perėja.
Valstybinėje įmonėje „Šiaulių regiono keliai“ sužinojome, kad visi darbai beveik baigti. Liko tik kai kurie “kosmetiniai“ pataisymai. Iš statybininkų laukiama techninės dokumentacijos, kuri bus išnagrinėta ir kviečiama valstybinė komisija.
Šis kelio ruožas turėjo būti baigtas iki šių metų sausio pirmosios. Tačiau sutartį teko pratęsti keliems mėnesiams, nes ne visur sklandžiai vyko žemės perėmimo procedūros, kai kurių elektros linijų nukėlimo darbai.
Kelios detalės
Kelyje dar lyginami kelio šlaitai, žemė prie kelio. Valerijus, kutvivavęs šalikelę, paklaustas, kada sunkiau dirbti — spaudžiant šalčiui ar dabar per kaitrą, nedvejodamas atsakė, kad žiemą buvo lengviau. Karštis labai išvargina. „Bet svarbu, kad yra darbo. Tuojau pradėsime tiesti Kairių aplinkkelį“, — sakė vyriškis.
Akustinė siena ties Šniūraičiais — iš medžio ir permatomo plastiko.
Radviliškio miesto pradžioje įrengtoje žiedinėje sankryžoje užkeltas kelininkų naudotas volas. Prie sankryžos pasodintas parkas.
Važiuojant beveik kelkraščiu — „zebriukas“, perspėjantis vairuotoją neužsnūsti.
Palei miškelius, šalia griovelių ištemptas tankus metalinis tinklas. Tai apsauga nuo varlių ir pačioms varlėms, kad jos neišeitų į kelią ir nežūtų.
Abi magistralės juostas skiria ne tik apsauginės tvorelės, bet kai kur ir daug aukštesnis tinklas, kad žmonėms nekiltų pagundų kirsti kelią.
Dėl aplinkkelio yra neaiškumų
Paklaustas, koks Kairių aplinkkelio ilgis, V. Varnas sakė, jog vyksta pasiruošimo darbai. Ir aplinkkelio ilgis, ir kiti parametrai bus aiškūs, kai bus baigtas išnagrinėti techninis projektas. Darbai šioje vietoje galėtų prasidėti po geros savaitės.
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir UAB „Šiaulių plentas“ jau pasirašė rangos sutartį ir dėl darbų A9 kelio Panevėžys— Šiauliai ruože nuo 66,25 iki 75,43 km.
Pasirašytos sutarties vertė — 128 383 922,13 litų. Darbai bus bendrai finansuojami iš Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšomis.
Darbai apims Kairių aplinkkelio statybą, esamo kelio rekonstravimą, saugaus eismo ir aplinkosauginių priemonių diegimą. Įgyvendinus projektą, bus nutiesta 7,200 km naujo kelio (Kairių aplinkkelis); rekonstruota 1,980 km esamo kelio; įrengta pravaža pėstiesiems ir automobiliams, viadukai, 1,39 km pėsčiųjų ir dviračių tako ir kiti darbai.
VARLĖS: Ties grioviais ir miškeliais pastatytos varlių tvorelės.
TUNELIS: Ties Šniūraičiais atsirado ne tik sudėtinga privažiavimo sistema, bet ir tunelis po plentu.
SANKRYŽA: Žiedinę sankryžą prie Radviliškio papuošė daug metų kelininkų naudotas volas.
KARŠČIAI: Pakelę kultivavęs Valerijus sakė, jog žiemą dirbti buvę lengviau, o dabar vargina karščiai.
SIENA: Dalis akustinės sienos — iš permatomo plastiko, ant kurio pripiešta daug varnų. Gal tai apsauga tikroms varnoms? Kitos sienos dalys aklinos.
Jono TAMULIO nuotr.