Autobusų vairuotojams mažins atlyginimus

Autobusų vairuotojams mažins atlyginimus

Autobusų vairuotojams mažins atlyginimus

UAB „Busturas“ vairuotojams ir kitiems darbuotojams įteikti pranešimai, kad jie per 5 dienas turi apsispręsti, ar sutinka, kad 10 procentų būtų sumažinti atlyginimai.

Petras BALČIŪNAS

petras@skrastas.lt

„Makaronai“

Antradienį „Busture“ įvyko vairuotojų susirinkimas, kuriame ir buvo išdalyti raštai su direktoriaus parašu apie atlyginimų mažinimą. „Šiaulių krašto“ žurnalistai šiame susirinkime nebuvo pageidaujami. Vairuotojai kalbėjo, „kam tokie susirinkimai, kabina ant ausų makaronus“.

„Busture“ veikia dvi profsąjungos organizacijos: „Solidarumas“ ir Laisvoji profesinė sąjunga.

„Solidarumo“ vadovė Elena Dinienė į susirinkimą nebuvo kviesta. „Administracija niekada manęs neinformuoja apie panašius susirinkimus ar kitus veiksmus. Informaciją turiu susirinkti aplinkiniais keliais“, – sakė E. Dinienė.

Administracija kelia pasipiktinimą

Padėtį „Busture“ E. Dinienė vertina blogai. Anot jos, pirmiausia skriaudžiami patys mažiausieji. E. Dinienės žodžiais, 400 žmonių kolektyvui vadovauja keturi direktoriai. Du iš jų esą važinėja bendrovės automobiliais, degina bendrovės kurą. Tokių automobilių esama ir daugiau. Administracijos etatai, jos nuomone, išpūsti. „Jeigu būtų normalus auditas, paaiškėtų daug negerų dalykų įvairiuose padaliniuose. Bet niekas netikrina, dėl to „ką noriu, tą darau“, – kalbėjo pirmininkė.

E. Dinienė stebisi, kai bendrovės vadovai skelbia, jog vidutinis vairuotojo atlyginimas neatskaičius mokesčių yra 2600 litų. „Vidutiniškai popieriuje vairuotojai gauna 2000 litų. O jei būsi negeras, gausi dar mažiau. Apmaudu, kad žmonės tyli“, – sakė E. Dinienė.

Laisvosios profesinės sąjungos vadovės Antaninos Jasulaitienės žodžiais, atlyginimų mažinimas svarstomas, nes Savivaldybė negrąžina 7 milijonų litų skolos.

„Išsispręsime“

„Šiaulių kraštas“ profsąjungos priekaištus paprašė pakomentuoti „Busturo“ generalinio direktoriaus Viliaus Laužiko.

„Gal nerašykite. Nenoriu nieko komentuoti. Tai mūsų susitarimo su žmonėmis reikalas. Išsispręsime patys. Kas nustatė, kad pas mus išpūsti etatai?“, – klausė V. Laužikas.

Jis tvirtino, jog auditas nustatė atvirkščiai – etatų esą per mažai, o žalos valstybei nerasta.

Paklaustas dėl naudojimosi bendrovės automobiliu, V. Laužikas atsakė, jog nuo krizės pradžios atsisakė vairuotojo paslaugų ir taip sutaupė, o automobilio prie namų jam dažnai prireikia – kelionėms į Vilnių, iškilus problemoms naktį ar savaitgalį. To, atseit, reikia ir netikėtai kontrolei.

Išvados dar pildomos

Pernai metų pabaigoje Šiaulių savivaldybės mero potvarkiu buvo sudaryta komisija „Busturo“ veiklos efektyvumui tirti. Išvados jau padarytos, tačiau, pasak vicemerės Daivos Matonienės, papildomą informaciją dar renka Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

D. Matonienės teigimu, buvo nustatytos nuostolingos veiklos sritys. Pirmiausia – tarpmiestiniai ir priemiestiniai maršrutai.

„Problemų šioje įmonėje daug, jos vadovai turėtų kažko imtis, patys ieškoti rezervų, kaip mažinti nuostolius“, – „Šiaulių kraštui sakė vicemerė. Jos manymu, atlyginimų mažinimas – ne išeitis.

POZICIJA: „Busturo“ generalinis direktorius Vilius Laužikas tvirtina, kad bendrovėje per mažai etatų, dėl esą nukenčia ir darbo kokybė.

Redakcijos archyvo nuotr.