Naujausios
Atsidūrė painioje sukčiavimo schemoje
Į apgavikų pinkles pakliuvusi moteris pasakojo, kad lemtingą dieną, šiek tiek po pietų, sulaukė rusakalbio asmens skambučio. Vyras, pasak jos, prisistatė „Google“ vadybininku. „Informavo, kad „nulaužta“ mano paskyra. Klausinėjo, kokiose užsienio šalyse esu buvusi. Atseit mano telefono programėlėse gali būti virusas. Informavo, kad greitu metu su manimi susisieks kitas jų specialistas ir padės man išspręsti problemą. O kad patogiau būtų bendrauti, turėtume tai daryti per „Viber“ programėlę“,- pasakojo nukentėjusioji.
Prašė banko programėlės
Pasibaigus šiam pokalbiui, iškart ėmė čirkšti telefonas – skambino kitas tariamas „specialistas“. Jis, anot pašnekovės, taip pat bendravo rusų kalba. „Klausinėjo, kokias programėles naudoju – vardijo pavadinimus, o aš turėjau atsakyti – taip arba ne. Sakė, kad nė vienoje nerado viruso. Tada pareiškė: „Atidarykim jūsų banko programėlę“. Tuomet pradėjau priešintis. Balsas ragelyje pradėjo įrodinėti, kad jeigu nepasakysiu prisijungimų, prarasiu visus sąskaitoje turimus pinigus. Mums bendraujant, telefono ekrane pamačiau skambutį su banko logotipu. Kaip neatsiliepsi, jeigu skambina iš banko – atsiliepiau, o ten – irgi rusakalbis. Prašiau bendrauti lietuvių kalba, o jis man aiškino, kad į mano bankinę paskyrą įsilaužta ir pakeista rusų kalba, todėl su manim bendrauja pagal protokolą. Jis mane ėmė raminti, kad viskas bus gerai, jis nori man padėti apsaugoti mano pinigus – tereikia padidinti bankinius limitus ir pinigus išsigryninti. Tik apie tai šiukštu neturėčiau sakyti artimiesiems, nes tuomet grėsmė kils ir jų finansams“,- dėstė moteris.
„Tikras“ policininkas
Po „banko atstovo“ skambučio, ji teigė greitai sulaukusi asmens, prisistačiusio policijos atstovu, skambučio. „Negalėjau neatsiliepti, nes ekrane rodė policijos logotipą... Skambinęs pilietis (taip pat rusakalbis) tikino, kad sistemoje mato pasikėsinimą į mano banko sąskaitą ir situacija blogesnė nei manyta. Todėl pinigai turi būti nedelsiant pervesti į saugią sąskaitą. Taip ir netekau pinigų“,- sakė sukčių apmulkinta moteris.
Policija įspėja – mažai vilties susigrąžinti pinigus
Iš pradžių pašnekovė manė, kad jos pinigai apsaugoti, tačiau kitą dieną ir vėl sulaukė „specialistų“ skambučių. „Paaiškino, kad siekdami sugauti tą, kuris pasikėsino į mano banko sąskaitą, sugalvojo būdą, kaip tai padaryti – esą reikia mano vardu paimti greitąjį kreditą. Todėl skambino man pranešti, kad kreipėsi mano vardu į tris kreditorius ir informavo, kad du iš jų sutiktų paskolinti. Dar pamokė, kad jeigu man skambins iš greitojo kredito įmonės ir prašys nurodyti priežastį, kodėl reikia pinigų, turėčiau pameluoti, kad remontui...“,- prisimena moteris.
Tik po šių sukčių žodžių ji atsitokėjo. Jeigu nori padėti, tai kodėl ima kreditą jos vardu ir dar stengiasi kuo didesnę sumą? „Tuomet paskambinau dukrai ir papasakojau. Dukra, kuri dirba policijos pareigūne, išgirdusi, į kokią situaciją papuoliau, įspėjo: mama, tiesiu taikymu į policiją ir viską papasakok! Taip ir padariau. Gaila, bet policijos komisariato atsakymas nenudžiugino – vilties, kad sukčiams pervestus pinigus pavyks susigrąžinti, beveik nėra. Per vėlai sureagavau. Laimė, dar, kad laiku atsitokėjau ir nepasirašiau sutarties dėl kredito paėmimo, o tai būčiau dar ir šešis arba dešimt tūkstančių eurų likusi skolinga“,- prisipažino skaitytoja.
„Nemoku apsakyti kaip, bet sukčiai moka susukti protą. Jie psichologiškai mane paveikė. Moka įtikinamai kalbėti, yra malonūs... Manau, kad taip galėjo nutikti bet kam“,- tikino ji.
Būkite budrūs
Policijos pareigūnai primena, kad nei banko, nei Sodros, nei policijos ar bet kurios kitos institucijos ar organizacijos darbuotojai neprašo banko prisijungimų ar PIN kodų.
„Nepabijokite baigti pokalbį su nepažįstamuoju. Netikėkite skambintojo žodžiais, kai jis prisistato policijos pareigūnu, bet kalba rusų kalba“,- įspėja policijos pareigūnai.
Taip pat gyventojai raginami niekada netvirtinti mokėjimo operacijų, kurių neinicijavote ir niekam neperduoti savo mokėjimo kortelių ar informacijos apie prisijungimą prie banko sąskaitos.
Tariamų „Google“ konsultantų skambučių ar kitų žinomų bendrovių skambučius reikėtų vertinti kritiškai. Pareigūnai atkreipia dėmesį – jei pokalbio metu bendraujama rusų kalba, jeigu tariamas specialistas žada „jungti“ su banku ar policija, geriau baigti pokalbį. Gyventojus, kilus abejonėms dėl įtartino skambučio ar atsitikus nelaimei, prašoma kreiptis pagalbos telefonu 112 (visą parą).