Aktorės Nijolės Narmontaitės atsisveikinimo spektaklyje bus ir meilės, ir dramų

Asmeninio albumo nuotr.
„Marija man labai artima. Tai buvo labai stiprus žmogus, iškili asmenybė ir atlikti tokį vaidmenį reikia turėti labai daug drąsos, jėgos“, – sako aktorė Nijolė Narmontaitė.
Žymaus lietuvių režisieriaus Gyčio Padegimo spektaklis „Meistriškumo pamoka“ apie legendinę praėjusio šimtmečio operos primadoną Marija Callas gyvuoja jau 24-ius metus. Maria Callas – vienas ryškiausių Nijolės Narmontaitės teatro vaidmenų, už kurį aktorė apdovanota prestižine „Fortūnos“ statulėle, taip pat ne kartą festivaliuose už geriausią moters vaidmenį. Atsisveikinimas su šiuo spektakliu kovo 15 dieną vyks ir Biržų kultūros centre. Apie tai ir kalbame su aktore N. Narmontaite.

Kovo 15-ąją Jus išvysime Biržų kultūros centro scenoje rodysite dviejų dalių dramą su operiniu dainavimu „Meistriškumo pamoka“ (Maria Callas). Ar tai bus istorija apie gyvenimą, kuriame daug dramų?

Šis spektaklis, tai žymios graikų dainininkės Marijos Callas tikra gyvenimo ir meilės istorija. Tai pasakojimas apie labai dramatišką, nepaprastai talentingą ir gražią praėjusio amžiaus moterį, kurios širdį negailestingai sudaužė graikų magnatas, milijardierius Aristotelis Onasis. Sesilija, Sofija, Ana Marija Kalogeropulos gimė 1923 m. gruodžio 2-ąją Niujorke, graikų imigrantų šeimoje. Dainininkės tėvai išsiskyrė, kai jai buvo 13 metų. Tėvas liko gyventi Amerikoje, o mama su dukromis grįžo į gimtąją Graikiją. Marija, būdama 5-ių metų, pradėjo mokytis skambinti fortepijonu, o nuo 8-erių – dainavimo. Patyrę pedagogai, jos, besimokančios konservatorijoje, talentą iškart pastebėjo. Dėl nuostabaus balso ji buvo praminta operos diva, o „La Scaloje“ jai žiūrovai plojo atsistoję. Marijos gyvenimas buvo labai nepaprastas – motinos nekenčiama ir išnaudojama, ji ištekėjo už 27-iais metais vyresnio garsaus italų pramonininko, plytininko, bei aistringo operos mylėtojo Džovanio Batisto Menegini, bet jo nemylėjo. O pažintis Venecijoje su savo kraštiečiu, milijardieriumi Aristoteliu Onasiu jai buvo lemtinga – dėl jo Marija paliko vyrą, o garsusis graikų magnatas skirtis su žmona neskubėjo. Be to, jis atėmė iš Marijos galimybę susilaukti vaiko: kai būdama 43-ejų Callas pastojo, jis jai neleido gimdyti, pareiškęs, kad jau turįs įpėdinių, ir daugiau vaikų nepageidaująs. Galiausiai Onasis vedė JAV prezidento Dž.Kenedžio našlę Žakliną. Callas fenomenas buvo ne tik jos žaviame balse, ji buvo ypatinga, aistringos emocinės prigimties asmenybė, darboholikė. Marija gyveno nuolatiniame prieštaravime su savimi. Nuolatinė nervinė įtampa pradėjo veikti jos balsą ir 1961 metais „La Scala“ teatre, ji neteko savo balso. Praradusi savo svarbiausią instrumentą, pati nebegalėjusi dainuoti, ėmėsi mokyti dainininkus meistriškumo. Taigi, spektaklis vyksta pagal tikrus įvykius ir tikrame laike.

Toliau skaitykite popierinėje arba elektroninėje laikraščio versijoje (PDF). Užsakyti galite http://www.birzietis.com/