Socialinė-pilietinė veikla mokyklose: tarp ugdymo ir prievolės

„Atžalyno“ mokyklos nuotr.
Kol dalis tėvų piktinasi, kad privaloma socialinė-pilietinė veikla primena vaikų išnaudojimą, mokyklų vadovai laikosi priešingos nuomonės – ministerijos patvirtinta tvarka yra prasminga ir reikalinga.
Kodėl privaloma socialinė-pilietinė veikla moksleiviams negali būti savanoriška? Toks klausimas kyla ne vienam mokiniui ir jų tėvams, kai pradedama kalbėti apie vadinamąsias socialines valandas. Mokyklų vadovai tvirtina, kad ši veikla suteikia didelės pridėtinės vertės tiek mokyklos bendruomenei, tiek patiems mokiniams. Tuo metu dalis moksleivių sako, kad privalomos socialinės valandos dažnai tampa papildomu krūviu greta intensyvios mokymosi programos.

Nori daugiau laiko poilsiui

„Biržiečių žodžio“ kalbinti „Saulės“ gimnazijos abiturientai sako, kad, jei būtų priimtas sprendimas panaikinti privalomas socialines valandas ugdymo įstaigose, jie tuo labai apsidžiaugtų. Anot jų, atsirastų daugiau laisvo laiko, kurį galėtų skirti poilsiui.

„Kasdien turime po 7–8 pamokas. Kartais su „langais“ (taip vadinamos laisvos pamokos tvarkaraštyje – aut. past.), bet dažnai ir be jų. O socialines valandas dažniausiai renkame būtent laisvu metu – po pamokų ir savaitgaliais“, – pažymi gimnazistai.

Toliau skaitykite popierinėje arba elektroninėje laikraščio versijoje (PDF). Užsakyti galite http://www.birzietis.com/